Σχετικά
Συνάντηση Αλληλέγγυων Καλλιτεχνών
Φεστιβάλ Ρεματιάς 2020 – Νύχτες Αλληλεγγύης
Από την Τρίτη, 28 Ιουλίου έως και την Κυριακή, 2 Αυγούστου το Φεστιβάλ Ρεματιάς 2020 φιλοξενεί
το 6ο Our Festival: 6 μέρες γεμάτες θέατρο, μουσική, χορός, κουκλοθέατρο, video art, παιδικές παραστάσεις αλλά και εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους, υπόσχονται όμορφες στιγμές στο κοινό, με ελεύθερη είσοδο αλλά και απόλυτη ασφάλεια, καθώς τηρούνται όλες προδιαγραφές ασφαλείας που προβλέπονται από το Υπουργείο Πολιτισμού!
Λίγα Λόγια για το Our Festival.
“Τέσσερα χέρια είναι πάντα καλύτερα από δύο,
οκτώ καλύτερα από τέσσερα,
δεκαέξι καλύτερα από οκτώ…”
Το Our Festival γεννήθηκε το 2015 για να επιβεβαιώσει τη δύναμη της αλληλεγγύης στην τέχνη. Είναι ένα φεστιβάλ με δράσεις από όλο το φάσμα των τεχνών, που έχει ως στόχο τη συνάντηση καλλιτεχνών που προασπίζουν έμπρακτα την έννοια της αλληλεγγύης.
Απώτερος στόχος του Our Festival είναι, μέσα από την συνάντηση όλων αυτών των δημιουργικών ανθρώπων, να ξεπηδήσουν νέοι προσωπικοί και καλλιτεχνικοί δεσμοί, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση διαχρονικών πολιτιστικών συμπράξεων.
Στα πέντε Our Festival που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2015, περισσότεροι από 8.000 θεατές παρακολούθησαν 99 δράσεις από 492 καλλιτέχνες στο Θέατρο της Ρεματιάς. Σε ένα θέατρο που οφείλει την ύπαρξή του στην αλληλεγγύη.
Φέτος, η έννοια της αλληλεγγύης αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τους καλλιτέχνες. Στη δύσκολη συγκυρία την οποία βιώνουμε, καλούμαστε να υποστηρίξουμε την αξία του πολιτισμού στην κοινωνία και να ενισχύσουμε δράσεις και πρωτοβουλίες που προάγουν το αίσθημα της ενότητας και της συλλογικής δημιουργίας ως απάντηση στις περιόδους κρίσεων. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους περιορισμούς και τα μέτρα που έχουν οριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Our Festival 6 θα δώσει ένα δυνατό παρόν και φέτος το καλοκαίρι!
Το Πρόγραμμα του 6ου OUR FESTIVAL με μία ματιά
Τρίτη, 28 Ιουλίου 2020
19:00 |Μουσική με Ανακυκλώσιμα Υλικά | Marakaibo Percussion | Εργαστήριο για παιδιά Διάρκεια: 90’
21:00 | 2 meet | Μαρί Κασσαπιάν - Ελιάν Ρουμιέ | Χορός | Διάρκεια: 20’
21:30 | Νίκος Καζαντζάκης - Όφις και κρίνο | Χρήστος Θάνος, Ηρώ Μπέζου | Θέατρο | Διάρκεια: 60’
Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020
Α’ Μέρος
20:00 | Αβγώ | IKIRU - Σερέφογλου Στέλλα | Παράσταση για βρέφη | Διάρκεια: 30’
Β’ Μέρος
21:30 | Paul Goodman - Αλέξης Νόνης | Weaving Worlds | Μουσική | Διάρκεια: 45'
22:30 | Chrysoula K. & Púrpura | Μουσικές του Κόσμου... Δύση και Ανατολή… | Μουσική |Διάρκεια: 50’
Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020
Α’ Μέρος
20:00 | ΚοσκινοΑρμενίζοντας | Θέατρο Ανάποδα | Θέατρο Κούκλας | Διάρκεια: 40’
Β’ Μέρος
21:30 | Jazz performance | Alone Together Trio | Μουσική |Διάρκεια: 50'
22:30 | The Soul Peanuts Live | The Soul Peanuts | Μουσική |Διάρκεια: 50’
Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020
17:30 | Υποκριτική και δοσμένες συνθήκες | Σωτήρης Δούβρης | Εργαστήριο Υποκριτικής
Διάρκεια: 2 ½ ώρες
Α’ Μέρος
20:30 | Trés Sure | MayBe A Company | Θέατρο |Διάρκεια: 50'
Β’ Μέρος
22:00 | Αντιγόνη - αυτό τουλάχιστον το μπορώ | HashArt theater group | Θέατρο
Διάρκεια: 85’
Σάββατο, 1 Αυγούστου 2020
17:30 | Υποκριτική και δοσμένες συνθήκες | Σωτήρης Δούβρης | Εργαστήριο Υποκριτικής
Διάρκεια: 3 ώρες
21:00 | [New] Horizons | Ντέμη Παπαθανασίου | Χορός | Διάρκεια: 12'
21:30 | We find each other in the plenum | Ζωή Ευσταθίου | Χορός | Διάρκεια: 20’
22:00 | Ελεγεία για έναν παράλογο κόσμο | Αδάμου Βίκυ | Θέατρο | Διάρκεια: 60’
Κυριακή, 2 Αυγούστου 2020
Α’ Μέρος
20:30 | "Το Τάβλι" του Δ. Κεχαϊδη | Θεατρική Ομάδα Roswitha | Θέατρο| Διάρκεια: 65’
Β’ Μέρος
22:00 | Live music | Desert Monks | Μουσική| Διάρκεια: 50'
23:00 | Live concert | Universe217 | Μουσική | Διάρκεια: 50’
Παράλληλη Δράση (καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, στον χώρο του κυλικείου): Balkaniko | Video art
Ταυτότητα 6ου OUR FESTIVAL
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Χρήστος Θάνος
Διεύθυνση παραγωγής: Χρίστος Παπαμιχαήλ
Οργανωτική ομάδα: Νάντια Περιστεροπούλου, Μαρία Θρασυβουλίδη, Μελίσσα Κωτσάκη, Χριστίνα Στουραΐτη, Νίκος Αξιώτης, Ελισσαίος Βλάχος, Μάρβα Βούλγαρη, Τεό Φοινίδης, Σοφία Σερέφογλου, Έλσα Παπέλη, Θεοδώρα Αθανασίου, Πέτρος Ζορμπάς, Ευαγγελία Σταύρου.
Επιμέλεια φωτισμών: Κώστας Μπεθάνης
Γραφιστική επιμέλεια: Πάνος Κασιάρης
Κατασκευή σκηνικού χώρου: Ροκάνι
Υπηρεσίες προσβασιμότητας: Liminal Access
Ηχοληψία: Μάνος Γεωργακόπουλος, Νίκος Μπακόλας, Πέτρος Μπακόλας
Ηχογράφηση υλικού επικοινωνίας: Basement Productions
Επικοινωνία: Γεωργία Ζούμπα
Διοργάνωση: Εμείς - Ομάδα συλλογικού πολιτισμού
Περισσότερες πληροφορίες: https://emeis.net.gr/our-festival/
To Our Festival 6, με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Πολιτισμού του Δήμου Χαλανδρίου και σε συνεργασία με την Liminal Access, προσφέρει υπηρεσίες προσβασιμότητας για ΑμεΑ σε επιλεγμένες δράσεις. Βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο www.liminal.eu.
Το OUR FESTIVAL πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ρεματιάς 2020
– Νύχτες Αλληλεγγύης του Δήμου Χαλανδρίου.
Με την οικονομική στήριξη και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Πληροφορίες 6ου OUR FESTIVAL
Ημερομηνίες: Τρίτη, 28 Ιουλίου έως Κυριακή, 2 Αυγούστου
Είσοδος: Ελεύθερη
Απαραίτητη την επίδειξη δελτίου εισόδου, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από το viva.gr
Ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο μέρος θα μεσολαβεί διάλειμμα, κατά το οποίο οι θεατές θα πρέπει να αποχωρούν από το χώρο, ώστε το θέατρο να απολυμαίνεται για το δεύτερο μέρος.
Όσοι θεατές επιθυμούν να παρακολουθήσουν και τα δύο μέρη, θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί δελτία εισόδου και για τα δύο.
Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=-H2gZGIh9NI
Θέατρο: Ευρυπίδειο Θέατρο Ρεματιάς Πεζόδρομος Προφήτη Ηλία, Χαλάνδρι (χάρτης)|| Πληροφορίες για την πρόσβαση στο Θέατρο Ρεματιάς θα βρείτε εδώ!
** για κάθε λεπτομέρεια ή διευκρίνιση που τυχόν χρειαστείτε, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κυρία Ζούμπα Γεωργία στο 6976 408 158 ή στο zoubitsageorgia@hotmail.com
ΑΝΑΛΥΤΙΚA ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 6ου OUR FESTIVAL
*Παράλληλη δράση: Balkaniko | Video art. Βρείτε περισσότερες πληροφορίες παρακάτω.
Τρίτη, 28 Ιουλίου 2020
19:00 |Μουσική με Ανακυκλώσιμα Υλικά | Marakaibo Percussion | Εργαστήριο για παιδιά 7-12 ετών
*Με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
Ένα βιωματικό εργαστήρι μουσικής με κεντρικούς θεματικούς άξονες το ρυθμό στη μουσική, την ομαδικότητα, την ανακύκλωση υλικών και τη δημιουργικότητα. Οι Marakaibo Percussion έρχονται από τη χώρα Μαράκα! Στις βαλίτσες τους έχουν πολλές πολλές μαράκες! Τι είναι όμως οι μαράκες; Τι κάνουν οι Marakaibo με τις μαράκες; Από τι υλικά τις φτιάχνουν; Μικροί και μεγάλοι ελάτε να γνωρίσετε τα μυστικά της ανακυκλώσιμης μουσικής με αποκορύφωμα μια μικρή γιορτή μαρακο-μουσικής μαζί με τους Marakaibo!
Τα εργαστήρια θα υλοποιηθούν σε δύο ομάδες των 10 παιδιών (Α’ ομάδα 19:00 - 19:40, Β’ ομάδα 19:50 - 20:30) και είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής- έως 23/7- στο 6947900371.
Συντελεστές: Νίκος Βαρελάς, Στέφανος Εφρεμίδης, Αλεξάνδρα Παπαστεργιοπούλου.
Διάρκεια: 90’
21:00 | 2 meet | Μαρί Κασσαπιάν - Ελιάν Ρουμιέ | Χορός
Αφορμή του έργου «2 meet» αποτέλεσε η -κατά το ήμισυ- καταγωγή των δύο χορευτριών από την Αρμενία, και τη Συρία, και η επιθυμία δημιουργίας μιας χορογραφικής σύνθεσης μέσα από την οποία θα προβάλλεται και θα αναδεικνύεται η μίξη αυτών των πολιτισμών με τον ελληνικό. Ούσες και οι δύο απόγονοι δεύτερης γενιάς, το έργο τροφοδοτείται και από τον αναστοχασμό των δημιουργών πάνω στο κατά πόσο μια πολιτιστική ταυτότητα μπορεί να διατηρηθεί σε συνθήκες απομόνωσης από την πηγή της - τη χώρα καταγωγής της.
Κύριος στόχος του έργου είναι η εξερεύνηση αφενός της συνύπαρξης επί σκηνής δύο ανθρώπων που προέρχονται από δύο διαφορετικές πολιτισμικές μίξεις, και αφετέρου του αμαλγάματος που δημιουργείται μέσα από την ένωση δύο ή και τριών διαφορετικών κόσμων.
Δύο αφετηρίες. Ένας κοινός προορισμός.
Συντελεστές
Ερμηνεία / Χορογραφία: Μαρί Κασσαπιάν και Ελιάν Ρουμιέ
Μουσική Σύνθεση: Anna Vs June
Αφήγηση: Αΐντα Καλαϊτζιάν και Γεώργιος Ρουμιέ
Μετάφραση: Κουίν Μινασσιάν και Γεώργιος Ρουμιέ
Φωτογραφία: Κιάρα Ρουμιέ
Διάρκεια: 20’
Ευχαριστούμε το Programme of Armenian Studies (Ηνωμένο Βασίλειο) για την παραχώρηση της συνέντευξης της Αΐντα Καλαϊτζιάν.
21:30 | Νίκος Καζαντζάκης - Όφις και κρίνο | Χρήστος Θάνος, Ηρώ Μπέζου | Θέατρο
*Με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ελληνικούς υπέρτιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους και Ακουστική Περιγραφή για άτομα με οπτική αναπηρία.
Είμαι ανήσυχος, ανήσυχος.
Κάποιος πόνος εξύπνησε μέσα μου.
Είμαι άρρωστος, τα χέρια μου καίνε.
Μου φαίνεται πως αν ξεσκίσω λίγο τη σάρκα Σου
και ιδώ λίγο –ω μόνο μια σταλαγματιά! αίμα,
θα ησυχάσω! (22 Οκτωβρίου)
Το πρώτο λογοτεχνικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή από τον Χρήστο Θάνο και την Ηρώ Μπέζου. Το “Όφις και κρίνο” αποτελεί ένα αδιάκοπο αλληλοσπαραγμό ανάμεσα στη σάρκα και το πνεύμα, το φως και το σκοτάδι, τον έρωτα και τον θάνατο.
Συντελεστές
Κείμενο: Νίκος Καζαντζάκης
Θεατρική προσαρμογή: Ηρώ Μπέζου – Χρήστος Θάνος
Σκηνοθεσία – Μουσική: Χρήστος Θάνος
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Γραφιστικά: Γιάννης Καρδάσης
Παραγωγή: Εμείς – Ομάδα Συλλογικού Πολιτισμού
Ερμηνεύουν: Ηρώ Μπέζου, Χρήστος Θάνος
Διάρκεια: 60’
Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020
20:00 | Αβγώ | IKIRU - Σερέφογλου Στέλλα | Παράσταση για βρέφη
Το Αυγό ως αρχή. Το Αυγό ως το μέσα, το ζεστά, ως ασφάλεια αλλά και ως προετοιμασία. Όλοι ήμασταν μέσα σε ένα αυγό. Κι όλοι θελήσαμε, τολμήσαμε να βγούμε από αυτό. Μια διαδικασία που επαναλαμβάνεται από τότε, σε κάθε μεγάλο βήμα, σε κάθε σημαντικό στάδιο της ζωής μας. Όλα τα ερεθίσματα οδηγούν κλιμακωτά και αναπόφευκτα στη στιγμή της απόφασης “θ'αβγώ”!
Στη μαγική στιγμή που οι αντιστάσεις, οι φόβοι, οι αναστολές σπάνε μαζί με το κέλυφος του αυγού.
Συντελεστές
Ιδέα: Αντώνης Παπαθεοδούλου, Στέλλα Σερέφογλου
Σκηνοθεσία-Επιμέλεια κίνησης: Στέλλα Σερέφογλου
Μουσική-Ενορχήστρωση: Κώστας Γάκης, Δημήτρης Αποστολακίδης
Χορογραφία: Ευγενία Γαλεράκη
Σύνθεση bodypercussion & tapdancing: Τζωρτζίνα Βαρδουλάκη
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης
Βοηθός Σκηνογράφου: Αναστασία Δημουλάκη
Φωτισμοί: Στέλιος Πλασκοβίτης
Τεχνικός σκηνής: Σωκράτης Μπασιακούλης
Αφίσα: Μυρτώ Δεληβοριά
Teaser παράστασης: Στέλλα Σερέφογλου & Δημήτρης Μαυρομάτης
Φωτογραφίες: Στέλλα Σερέφογλου
Παίζουν: Τζωρτζίνα Βαρδουλάκη, Δημήτρης Αποστολακίδης
Διάρκεια: 30’
21:30 | Paul Goodman - Αλέξης Νόνης | Weaving Worlds | Μουσική
Παράσταση οργανικής μουσικής με σύγχρονες συνθέσεις του Paul Goodman καθώς και ήχους της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων κ.α.
Η φωνή της Κρητικής λύρας συναντάει το Τούρκικο σάζι για να μας συνοδεύσουν σε ποικίλα ρυθμικά μονοπάτια φτάνοντας σε ένα πρωτότυπο μουσικό άκουσμα. Ο Paul Goodman στο σάζι και τη λύρα, με τη συνοδεία του Αλέξη Νόνη στα κρουστά, παρουσιάζει προσωπικές του συνθέσεις που συνδυάζουν τους ήχους των παλιών τρόπων και οργάνων, εκφέροντας ένα σύγχρονο άκουσμα οργανικής μουσικής.
Συντελεστές: Paul Goodman (λύρα, σάζι) - Αλέξης Νόνης (κρουστά)
Διάρκεια: 45'
22:30 | Chrysoula K. & Púrpura | Μουσικές του Κόσμου... Δύση και Ανατολή… | Μουσική
Το συγκρότημα Chrysoula K. & Púrpura παρουσιάζει υλικό από την πολύμορφη δισκογραφία της Χρυσούλας Κεχαγιόγλου που περιλαμβάνει τραγούδια κέλτικα, ρεμπέτικα, παραδοσιακά ελληνικά ή άλλων χωρών, σε ένα πρόγραμμα που κινείται από τις ακτές της Αττικής, μέχρι την Αργεντινή και το Αζερμπαϊτζάν.
Συντελεστές: Χρυσούλα Κεχαγιόγλου (φωνή), Έφη Ζαϊτίδου (κανονάκι, φωνή), Μαρία Πλουμή (λαούτο, φωνή), Σοφία Σερέφογλου (φλάουτο), Έλσα Παπέλη (βιολοντσέλο)
Διάρκεια: 50’
Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020
20:00 | ΚοσκινοΑρμενίζοντας | Θέατρο Ανάποδα | Θέατρο Κούκλας
*Με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και Ελληνικούς υπέρτιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.
Ένα έργο κούκλας και αντικειμένων του Θεάτρου Ανάποδα, εμπνευσμένο από την nonsense ποίηση του Edward Lear. Ένα σύνολο από ά-νοητες διασκεδαστικές ρίμες που ανακατεύουν όλες μας τις αισθήσεις, τις κάνουν δείπνο με κιμά και φέτες κυδωνιού, τις τυλίγουν σε ροζ χαρτί, τις βάζουν σε πήλινο σκεύος και τις αφήνουν να ταξιδέψουν σε θάλασσες μακρινές και σε δεντροσκέπαστες ακτές εκεί όπου φυτρώνουν τεράστιες κολοκυθιές και καρέκλες ξεχωριστές!
Συντελεστές
Διασκευή : Θέατρο Ανάποδα
Σκηνοθεσία : Κλωντιάνα Τσαμάτη
Εικαστική επιμέλεια: Μιχάλης Θεοδοσιάδης
Performer: Κλωντιάνα Τσαμάτη, Μιχάλης Θεοδοσιάδης
Ήχος: Γιώργος Γαργαλάς
Φωτισμός: Δημήτρης Μάνης
Επικοινωνία: Φαίη Ρουμελιώτη
Παραγωγή: Θέατρο Ανάποδα
Διάρκεια: 40’
21:30 | Jazz performance | Alone Together Trio | Μουσική
Οι Alone Together Trio είναι ένα jazz trio που μεταφέρει στις συναυλίες του την ατμόσφαιρα της αμερικάνικης κλασσικής Jazz σκηνής και του κλασσικού Jazz ρεπερτορίου, ενώ παράλληλα, μέσω των δικών του συνθέσεων, επικοινωνεί την ιδιαίτερη μουσική γλώσσα του, η οποία φέρει επιρροές και από άλλα είδη μουσικής. Στα τέσσερα σχεδόν χρόνια της ύπαρξής τους, οι Alone Together Trio ανά τακτά διαστήματα παρουσιάζουν σε φίλους της Jazz μουσικής τον δικό τους τρόπο προσέγγισης του κλασσικού Jazz ρεπερτορίου καθώς και δικές τους συνθέσεις τις οποίες ενορχηστρώνουν με την ίδια Jazz οπτική.
Συντελεστές:
Πέτρος Ζορμπάς (κιθάρα), Θοδωρής Μαραϊδώνης (κοντραμπάσο) και Ευαγγελία Σταύρου (τύμπανα)
Διάρκεια: 50'
22:30 | The Soul Peanuts Live | The Soul Peanuts | Μουσική
Οι The Soul Peanuts είναι ένα soul-funk organ trio με κιθάρα που δημιουργήθηκε στις αρχές του 2018. Παίζουν κυρίως πρωτότυπες συνθέσεις και ο ήχος τους κυμαίνεται κυρίως ανάμεσα σε Boogaloo και 60's RnB & jazz-funk συνθέσεις κλασικών organ σχημάτων (όπως Dr. Lonnie Smith, Jimmy Smith, κ.α). Έχουν εμφανιστεί σε πολλές σκηνές και χώρους εντός και εκτός Αθήνας, συνεργαζόμενοι με πολλά σημαντικά ονόματα της εγχώριας μουσικής σκηνής! Ετοιμαστείτε για μια ξέφρενη βραδιά αφιερωμένη στην Soul-Funk!
Συντελεστές: Ραφαήλ Μελετέας (organ), Έρικ Παναγόπουλος (ηλεκτρική κιθάρα), Βίκτωρας Φιλιπποπολίτης (άλτο σαξόφωνο), Κώστας Σαπούνης (τρομπέτα), Γιάννης Παπαδούλης (τύμπανα)
Διάρκεια: 50’
Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020
17:30 | Υποκριτική και δοσμένες συνθήκες | Σωτήρης Δούβρης |
Εργαστήριο Υποκριτικής
Οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν το πώς επηρεάζεται ο τρόπος που παίζουμε ανάλογα με τις συνθήκες που μας δίνει το έργο και ο συγγραφέας.
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο: [email protected].
Εισηγητής: Σωτήρης Δούβρης
Διάρκεια: 5 ½ ώρες: 2 ½ ώρες την Παρασκευή και 3 ώρες το Σάββατο
20:30 | Trés Sure | MayBe A Company | Θέατρο
“Σάρα! Πάρε αυτό και αυτόν και πηγαίνετε να καθαρίσετε το θέατρο. Αυτή είναι η τελευταία σου ευκαιρία, αλλιώς ψάξε για άλλη δουλειά!”
Δύο κλόουν έχουν μια κοινή αποστολή, να καθαρίσουν τη σκηνή του θεάτρου. Όταν φτάνουν, το κοινό είναι ήδη εκεί. Και τώρα; Θα πρέπει να δικαιολογήσουν την παρουσία τους. Έχουν τον εξοπλισμό καθαρισμού, έχουν τη θέληση, αλλά δεν έχουν ιδέα πως να τον χρησιμοποιήσουν. Προσπαθώντας να κατανοήσουν τη χρήση τους, βρίσκουν ευκαιρία να παίξουν με κάθε ανακάλυψη, με κάθε συναίσθημα, με την ύπαρξη τους.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Francisco Brito
Παίζουν: Inigo Garcia Cantero, Χριστίνα Πετρολέκα
Διάρκεια: 50'
22:00 | Αντιγόνη - αυτό τουλάχιστον το μπορώ | HashArt theater group | Θέατρο
*Με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και Ελληνικούς υπέρτιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.
Αυτός ο κόσμος της απάτης, της διαφθοράς, της λεηλασίας είναι έργο των ανθρώπων και όσοι τολμούν να του αντισταθούν βρίσκονται στο έλεος μιας απόλυτης και ανελέητης εξουσίας. Αυτή η Αντιγόνη είναι τραγική όχι γιατί θα πεθάνει, αλλά γιατί δεν έχει τη δύναμη να αλλάξει την πορεία των γεγονότων. Η λύτρωση είναι ανέφικτη, αλλά το μήνυμα είναι σαφές και διαρκές. Επαναστατεί επειδή ασφυκτιά σε έναν κόσμο που δεν την αφήνει να ζήσει ανθρώπινα.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κώστας Μπάρας
Δραματουργία: HASHART THEATER GROUP
Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτιστής: Παναγιώτης Μανούσης
Χορογράφος: Φώτης Νικολάου
Μουσική σύνθεση: Αρχοντούλα Μαρούση
Ηθοποιοί: Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Ελένη Κουταλώνη, Σταύρος Λιλικάκης, Τρύφων Μπάρκας
Διάρκεια: 85’
Σάββατο, 1 Αυγούστου 2020
17:30 | Υποκριτική και δοσμένες συνθήκες | Σωτήρης Δούβρης | Εργαστήριο Υποκριτικής
Οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν το πως επηρεάζεται ο τρόπος που παίζουμε ανάλογα με τις συνθήκες που μας δίνει το έργο και ο συγγραφέας.
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο: [email protected].
Εισηγητής: Σωτήρης Δούβρης
Διάρκεια: 3 ώρες
21:00 | [New] Horizons | Ντέμη Παπαθανασίου | Χορός
Πώς συνεχίζουμε από εδώ; Πού πάμε;
Σε νιώθω αλλά δεν σε αγγίζω, σε ακούω παρόλο που δεν μιλάμε.
Ακούγομαι δυνατά; Ή πολύ δυνατά; Είναι η φωνή σου που ακούω ή η φωνή του σώματός μου, αντηχεί από αυτήν την περιορισμένη εξορία στην οποία ζούμε τώρα;Ο κόσμος έχει αλλάξει, είναι αδύνατο να μην το αναγνωρίσουμε αυτό.
Συντελεστές
Σύλληψη και ιδέα: Ντέμη Παπαθανασίου
Χορογράφοι: Ντέμη Παπαθανασίου, Ana Sanchez Colberg
Χορεύτριες: Ντέμη Παπαθανασίου και Έρση Λαδάκη
Διάρκεια: 12'
21:30 | We find each other in the plenum | Ζωή Ευσταθίου | Χορός
Σε έναν άδειο χώρο, παραδομένο στην απλότητά του, δεσμεύονται και καθρεφτίζονται όλα. Δεσμευόμαστε εμείς και μέσω της επαφής, μελετάμε τις σχέσεις κάτω από την επιφάνεια. Τις σχέσεις μέσα μας, όπου εγώ και οι Άλλοι νοηματοδοτούμε την ενθάρρυνση, την υποστήριξη, την εμπιστοσύνη. Μία σχέση μοναδικότητας, μία σχέση της οποίας τα θεμέλια βρίσκονται στη μοναχικότητα του καθένα. Μία σχέση πλήρης και ταυτόχρονα μετέωρη. Δύσκολη στις ισορροπίες.
Συντελεστές
Ιδέα/Σύλληψη: Ζωή Ευσταθίου
Χορογραφία/Ερμηνεία: Ζωή Ευσταθίου, Σοφία Μαρτίου
Σύνθεση: Fabian Fiorini
Ακούγεται το κομμάτι «Echoes of a Distance»
Σύνθεση: Αθηνά Ρούτση, Claudia Matola
Rhodes: Άλκηστις Ραυτοπούλου
Ηχογράφηση: Φώτης Μυλωνάς
Διάρκεια: 20’
22:00 | Ελεγεία για έναν παράλογο κόσμο | Αδάμου Βίκυ | Θέατρο
Μέσα σε αυτό τον κόσμο που δεν αποτελεί καταφύγιο, ψάχνω το δικό μου καταφύγιο. Αυτός ο κόσμος μου φαίνεται εξουθενωτικός, πολύ πραγματικός, βαρύς και πυκνός. Τσακίζω κάτω από το φορτίο του. Ή, ξαφνικά, μου φαίνεται παράλογος, “όχι αληθινός”. Θέλω να τον ξαναφτιάξω από την αρχή αυτό τον κόσμο, παρόλο που ξέρω, πως παραμονεύει ο αδυσώπητος θάνατος. Ε. Ιονέσκο
Η παράσταση είναι το δεύτερο σχεδίασμα της τριλογίας «Οι Ιονέσκοι» εμπνευσμένης από τα ζευγάρια στο έργο του Ευγένιου Ιονέσκο.
Συντελεστές
Σύλληψη/Σκηνοθεσία: Βίκυ Αδάμου
Ερμηνεύουν: Αλέξης Βιδαλάκης, Μελίσσα Κωτσάκη, Χρήστος Καπενής, Ελίνα Παπαθεοδώρου
Μουσική επιμέλεια: Ορέστης Τάνης
Σκηνικό/Κοστούμια: LazyBoy*
Διάρκεια: 60’
Κυριακή, 2 Αυγούστου 2020
20:30 | "Το Τάβλι" του Δ. Κεχαϊδη | Θεατρική Ομάδα Roswitha | Θέατρο
Η παράσταση μεταφέρει το έργο από την αθηναϊκή αυλή του ’72 στα καφενεία του 2020. Ένα τραπεζάκι και δύο καρέκλες. Ένα δίδυμο «κλόουν» λαϊκών ανδρών. Μια διαφορετική ματιά σε ένα πολύ γνωστό έργο. Σακάκια σκονισμένα. Αισθητική Ρόυ Άντερσον, κλαυσίγελος από Μπέκετ, κάτι από Τσιόλη.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη
Παίζουν: Θοδωρής Σκυφτούλης, Ντίνος Ποντικόπουλος
Διάρκεια: 65’
22:00 | Live music | Desert Monks | Μουσική
Δημιουργήθηκαν το 2015 στην Αθήνα και η μουσική τους επικεντρώνεται στην Alternative Rock χωρίς όμως να περιορίζεται εκεί, καθώς περιλαμβάνει πλήθος στοιχείων που αντικατοπτρίζουν τις προσωπικές καλλιτεχνικές τους καταβολές. Η πρώτη επίσημη δουλειά της μπάντας με τίτλο “Dark Grooves” κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2018. Μαρτυρά ένα δεμένο ήχο με περιστασιακά ήρεμες μελωδίες, μεγάλη ατμοσφαιρικότητα, σκοτεινά σημεία και έντονα ξεσπάσματα.Το συγκρότημα θα μας παρουσιάσει υλικό και από το επερχόμενο 2ο album του.
Συντελεστές: Κώστας Αμαργιανιτάκης (τύμπανα), Θάνης Παρασκευόπουλος (μπάσο, φωνητικά),
Ανδρέας Ντρούλιας (κιθάρα, φωνή, Βαγγέλης Μπουγιατιώτης (κιθάρα)
Διάρκεια: 50'
23:00 | Live concert | Universe217 | Μουσική
Οι Universe217 είναι ένα από τα πιο δραστήρια συγκροτήματα στο χώρο του σκληρού ήχου στην Ελλάδα. Από τότε που σχηματίστηκαν (2005) μέχρι σήμερα, έχουν κυκλοφορήσει albums (καθώς και άλλες κυκλοφορίες, όπως ΕΡs και split 7’’ singles) κι έχουν δώσει δεκάδες συναυλίες σε όλη τη χώρα μαζί με άλλες ελληνικές μπάντες αλλά και ως support σε γνωστά ονόματα από το εξωτερικό (Amenra, Anathema, Madder Mortem, Neurosis, OM, Saint Vitus, Samsara Blues Experiment, Scott Kelly, Wovenhand). Ο μοναδικός ήχος τους, η ενέργειά τους και η σκηνική τους παρουσία επιβεβαιώνουν τη φήμη που έχουν κερδίσει ως ένα από τα καλύτερα live σχήματα στο χώρο του ελληνικού rock/metal σήμερα.
Συντελεστές
Τάνια Λεοντίου (φωνή), Μάνος Γιακουμάκης (τύμπανα), Μάνος Γεωργακόπουλος (κιθάρα),
Νίκος Παναγιωτόπουλος (μπάσο), Γιώτης Παρασκευαΐδης (ηχοληψία), Τόλης Τσατσάκος (φωτισμός)
Διάρκεια: 50’
Παράλληλη Δράση
(καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, στον χώρο του κυλικείου)
Balkaniko | Video art
Το Balkaniko είναι μία εταιρεία για τον πολιτισμό που σκοπεύει να συνεισφέρει στη σύγχρονη τέχνη και να δημιουργήσει συνεργασίες και εικαστική αλληλεπίδραση μεταξύ της Ελλάδας και άλλων χωρών.
Gasp 2010
Σε ένα ηχομονωμένο δωμάτιο, μία γυναίκα αγωνίζεται καθώς δίνει και την τελευταία της πνοή για να φουσκώσει μπαλόνια. Αγωνίζεται να τα τακτοποιήσει καθώς αυτά πετούν.
Συντελεστές
Video: Nora Adwan
Performer: Marina Dessau
In between space
Κάπου ανάμεσα στο κοσμικό και το πνευματικό, αυτό που είναι ανάμεσα, άνυδρο και στερημένο, είναι ο χώρος που βρίσκει κανείς να συνυπάρχει, που βρίσκει τελικά χώρο και αέρα να αναπνεύσει…
Βίντεο εμπνευσμένο και βασισμένο στο φωτογραφικό υλικό της Αθανασίας Παναγέα, με μουσική επένδυση από ηχογραφήσεις πεδίου (field recordings) της Άννα-Μαρίας Ράμμου.
Συντελεστές
Μουσική επένδυση και editing: Άννα-Μαρία Ράμμου
Φωτογραφίες: Αθανασία Παναγέα
Mutation (2019)
Στο βυθό της θάλασσας, από μία αρχικά απροσδιόριστη μάζα, σχηματίζονται δύο σιαμαίες αδερφές. Αρχίζουν μεταξύ τους ένα παιχνίδι βίας, νομίζοντας ότι μόνο έτσι θα αποσχιστούν μεταξύ τους.
Η Μαρία Ζέυλαν Κανέλλου ενδιαφέρεται για τις συγγένειες μεταξύ των ανθρώπων με τα υπόλοιπα είδη.
Το video Mutation, εκπροσωπείται από τη γκαλερί Arebyte, στο Λονδίνο.
Συντελεστές
Video: Μαρία Ζέυλαν Κανέλλου
Παραγωγή: Balkaniko
Performers: Αλίκη Γεωργουλοπούλου, Μαριάννα Τσαγκαράκη
Μουσική: Γιώργος Νίκας
Εισιτήρια: Είσοδος Ελεύθερη
Από τη θεατρολόγο Μαρία Μαρή
Το Φεστιβάλ της Ρεματιάς φιλοξενεί φέτος το έργο του Καζαντζάκη « Όφις και Κρίνο», μια παράσταση με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ελληνικούς υπέρτιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους και Ακουστική Περιγραφή για άτομα με οπτική αναπηρία.
Το Όφις και Κρίνο συγκαταλέγεται στα πρώτα λογοτεχνικά έργα του Έλληνα συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη. Το βιβλίο γράφτηκε το 1905, πιθανόν στο Ηράκλειο, αποτελώντας έτσι το πρώτο βιβλίο του Καζαντζάκη. Ο ίδιος ο συγγραφέας αργότερα θα έχει αλληλοσυγκρουόμενα αισθήματα για το έργο του, όπως συμβαίνει αρκετές φορές με τους δημιουργούς και τα πρωτόλειά τους. Ο συγγραφέας ήταν μόλις 20 ετών όταν το ολοκλήρωνε και το βιβλίο εκδόθηκε υπό το φιλολογικό ψευδώνυμο «Κάρμα Νιρβαμή». Το βιβλίο έχει τη μορφή ημερολογίου και περιγράφονται σ' αυτό, οι νεανικές ανησυχίες του Καζαντζάκη για τη ζωή και τον θάνατο, τη γυναίκα και τον έρωτα. Πρόκειται για έναν ύμνο στον έρωτα και εστιάζει στις υπαρξιακές αναζητήσεις του συγγραφέα μέσα από την τρικυμιώδη σχέση ενός ζωγράφου με μια νεαρή γυναίκα. Πηγή έμπνευσης του βιβλίου είναι η ερωτική ιστορία του Καζαντζάκη με την Ιρλανδέζα Καθλήν Φορντ, την Ιρλανδέζα δασκάλα των αγγλικών του Νίκου Καζαντζάκη στο Ηράκλειο, που υπήρξε και ο πρώτος του έρωτας. Πρόκειται για την «Ιρλαντέζα» στην οποία αφιέρωσε ολόκληρο κεφάλαιο στην Αναφορά στον Γκρέκο.
Μέσα από τη δημοσίευση των ερωτικών σημειωμάτων της Φόρντ προς τον Καζαντζάκη ανακαλύφθηκαν τα ίχνη της πορείας της αφ’ ότου εγκατέλειψε το Ηράκλειο, μέχρι το δραματικό τέλος της στην Αμερική. Το έργο όμως αυτό παράλληλα αντανακλά την πνευματική ανάπτυξη του Καζαντζάκη και τη ροπή του προς τον Συμβολισμό.
Σε δυο παράλληλους δοκούς, μια γυναίκα και ένας άνδρας, περπατούν σαν τους ακροβάτες, τους ισορροπιστές με εναρμονισμένες και ρυθμικές κινήσεις, καθώς βιώνουν παράλληλα το πάθος του έρωτα, την κόπωση του, τον κορεσμό του και το θάνατό του. Μια ποιητική απόδοση του έργου του Καζαντζάκη σε μια δοκό ισορροπίας, σε έναν μονόδρομο, χωρίς επιστροφή, χωρίς αποφυγή. Στο background ένα κόκκινο φόρεμα δηλωτικό του πάθους και της ορμής του. Κινητήρια δύναμη και φωτιά που καίει.
Οι ανάσες τους, οι κινήσεις τους, εναρμονισμένες, χωρίς όμως να αγγίζονται. Η συμπεριφορά του ενός, υπαγορεύει μια αντίστοιχη του άλλου. Οι δυο εραστές εναρμονίζονται. Ο έρωτας, που μετά γίνεται κατακτητικός, υποδουλωτικός, βίαιος, δυναστευτικός και καίγεται. « Κάτι συμβαίνει στο κορμί μου, το άρωμα του κορμιού της μπαίνει στο κορμί μου. Ένας Κρητικός και μια Ιρλανδέζα συναντήθηκαν και ο αγέρας έπαιρνε φωτιά ανάμεσά τους και τελικά τύλιξε και τους ίδιους. Οφις εκείνος, Κρίνο εκείνη, ''Οφις και Κρίνο'' η συγκλονιστική συνεύρεση και αφήγηση. Το δωμάτιό του γέμιζε με τα φιλιά της ευτυχίας. Η σκηνοθετική αυτή απόσταση των δοκών, η εξαιρετική κίνηση των δυο ηθοποιών, ειδικά της Ηρώς Μπέζου αποδίδουν απόλυτα τον ερωτισμό του ζευγαριού και την ποιητική του διάσταση.
Ο έρωτάς τους είναι φλογερός και καταστροφικός. Πότε ο ένας πότε ο άλλος περιγράφει την επώδυνη κατάσταση του ποιητή, η κοπέλα, πάντα η Ηρώ, εύθραυστη σα νεαρό ρόδο έτοιμη να κοπεί με την παραμικρή βίαιη κίνηση. Ο ποιητής βλέπει «τον κόσμο να κινείται βιαστικά μέσα σε έναν τεράστιο λάκκο και να πέφτουν» Ο ένας στηρίζει τον άλλο και τον οδηγεί ήρεμα στον θάνατο» Όταν δεν είναι κοντά του η τέχνη του υποφέρει και ζωγραφίζει ζοφερά πράγματα. Νόμισε ότι την έχασε μέσα στην νύχτα, κατέβηκε στον κήπο και μάδησε όλα τα ρόδα. Κάνει φανερή την ασθένεια του αιώνα ( le mal du siècle) με το φόβο της απώλειας , τη δυστυχία του θανάτου και την απειλή του τέλους. « Έλα να κλάψουμε για αυτούς που δεν μπορούν να κλάψουν. Έλα κάνε με να κλάψω απόψε πάνω στο κρεβάτι, αλάφρωσε τη ψυχή μου από την πλημμύρα!»
Με τον καιρό νόμιζε ότι την απόλαυσε όλη, ότι εκείνη για αυτόν ήταν πια προβλέψιμη. Η φύση ξέρει και «τα σπαρτά λες και περιμένουν το δρεπάνι». Ο ήχος, ο γδούπος με το πόδι του ηθοποιού, η κοπή των δεσμών. Εκείνος την κάνει να του μιλά με όλες τις βλάσφημες λέξεις που ήξερε. Μέσα σε ένα σκοτεινό δάσος του πάθους ακούγονται οι ανάσες της ηδονής τους. Εκείνος θέλει να ξεσκίσει με τα χέρια του τη σάρκα της και να μπορέσει να δει μέσα της. Σαν τραγούδι τα λόγια του ενός στον άλλο.
Ο μακάβριος νεαρός ήρωας του Όφις και Κρίνο, οδηγεί την αγαπημένη του στο κρεβάτι του, πάνω από το οποίο έχει κρεμάσει ένα ανθρώπινο κρανίο – μια διακόσμηση που εκείνος βλέπει ως “το ωραιότερο σύμβολο του Έρωτα ... και το λαγνότερο στολίδι για κρεββάτια”. Η υπαρξιστική αναζήτηση του Καζαντζάκη και ο θάνατος, πανταχού παρών , να καθορίζει την ίδια τη ζωή , τη τέχνη, τον έρωτα, τα πάντα. Μήπως όλη η ζωή είναι ένα όνειρο; Εδώ γίνεται άμεση αναφορά στον Πέντρο Καλντερόν ντε λα Μπάρκα και τις φιλοσοφικές αναζητήσεις του καθώς και εκείνες του Σαίξπηρ.
Σε πολλά σημεία ο νοσηρός ερωτισμός του έργου μαζί με μια ποιητική μεταφυσική σκέψη, παραπέμπουν κατευθείαν στην Ασκητική και ανιχνεύονται τα σπέρματα της μεταγενέστερης σκέψης και ποιητικής του Καζαντζάκη.
Η επιλογή αυτού του έργου για το κοινό ήταν πολύ σωστή για όλους αυτούς τους λόγους. Η παράσταση πέτυχε να δείξει το μεγαλείο του συγγραφέα, τα στάδια της ωρίμανσής του και την πορεία των δυο αυτών ηρώων, από την απελπισία του πάθους στην απελπισία της απώλειας. Το τέλος ποιητικό. Ωραία η σκηνοθεσία του Χρήστου Θάνου και εκπληκτική η ερμηνεία της Ηρώς Μπέζου, με μια εσωτερικευμένη κίνηση, εξαιρετικός και ο Χρήστος Θάνος.
Ο φωτισμός (Κώστας Μπεθάνης ), η καταπληκτική μουσική, το πιάνο, ο λόγος τους που πολλές φορές είναι από μόνος του ένα τραγούδι αποδίδουν όλες τις εκφάνσεις του έρωτα, όλες τις μεταλλάξεις του, και βέβαια τεκμηριώνουν τον θάνατό του.