Κείμενο: Achim Wieland, Μάριος Ιωάννου
Δραματουργία: Achim Wieland
Σκηνοθέτης: Achim Wieland
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Ανδρόνικος Κ. Δημόπουλος
Χορογραφία: Αλέξης Βασιλείου
Κίνηση: Αλέξης Βασιλείου
Ερμηνεύουν: Μάριος Ιωάννου
Χορεύουν: Παραδοσιακός ιαπωνικός χορός: Zuiou Shinozuka
Περιγραφή
«Πρόκειται για ένα μελαγχολικό τραγούδι, έναν ευαίσθητο ψίθυρο, ένα χαμηλόφωνο λυγμό εν μέσω ενός εκκωφαντικού θορύβου» (Tomaso Cimenti, II Ricensito, 2019)
Τρίτος κύκλος παραστάσεων του Tea Ceremony στην Αθήνα στην Artiria Athens. Σε ένα λιτό σκηνικό και για λίγους θεατές κάθε φορά, ο Μάριος Ιωάννου ως Γκέισα Κικουνοχάνα σε μια ιδιότυπη τελετη τσαγιού . Μια τελετή από λέξεις και δράσεις καμωμένες από αβυσσαλέα σκοτάδια και χρυσό φώς.
Περισσότερα
Ο μονόλογος, με τον Μάριο Ιωάννου, ανεβαίνει στην αγγλική γλώσσα και αποτελεί
ένα κοινωνικό πολιτικό σχόλιο στην εκμετάλλευση του ισχυρού εις βάρος του
αδυνάμου και στο υπέρτατο τίμημα που πληρώνει η ανθρωπότητα στο σκοτεινό και
αδηφάγο σύστημα που συντηρεί και από το οποίο μοιραία σαγηνεύεται.
Λίγα λόγια για την υπόθεση:
Η παράσταση μεταφέρει το κοινό της, σε ένα ιαπωνικό δωμάτιο όπου τελείται μια
παραδοσιακή τελετή τσαγιού. Η Γκέισα Κικουνοχάνα (Ανθισμένο Χρυσάνθεμο) με
απαλότητα και ευγένεια δημιουργεί ένα μεταξένιο τοπίο για το πνεύμα και τις
αισθήσεις των παρευρισκόμενων. Όλα είναι αρμονικά και ιδανικά, μα δεν μένουν
εκεί.
Το ανήσυχο πνεύμα της, την παρασύρει σε ερωτήσεις που ηχούν σαν εκρήξεις στο
αρμονικό περιβάλλον. Ποιοι μαζεύουν το μυρωδάτο τσάι μας; Ποιοι και κάτω από
ποιες συνθήκες μαζεύουν το χρυσό που κοσμεί τα φλυτζάνια τσαγιού μας; Οι
απαντήσεις οδηγούν σε ένα ταξίδι από ζοφερές αλήθειες, που αφορούν στη
σύγχρονη δουλεία, στην παιδική εργασία, στο εμπόριο σωμάτων και ψυχών
ανθρώπων που γεννήθηκαν σε «άτυχες» γωνιές της γης. Η τελετή αποδομείται, μα
όχι ολοκληρωτικά. Όσοι βρεθούν στο Ιαπωνικό δωμάτιο, θα γίνουν μάρτυρες μιας
φωτεινής αλήθειας που σώζει και σώζεται. Η ιδιότυπη τελετουργία τσαγιού θα
πετύχει τελικά το δικό της σκοπό.
«Σκηνοθέτης και ηθοποιός αποδομούν το συγκεκριμένο κλισέ με εκπληκτική
ευρηματικότητα και με πολύ ξεκάθαρο στόχο» (Νόνα Μολέσκη, Φιλελεύθερος,
Ιούνιος 2018)
Το «βιογραφικό» της παράστασης:
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στη Κύπρο και έκτοτε έχει ταξιδέψει σε πολλές χώρες
της Ευρώπης αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, με το κοινό να την αγκαλιάζει από
την αρχή. Το «Tea Ceremony» τιμήθηκε με το Βραβείο καλύτερης παράστασης στο
Φεστιβάλ Θεάτρου Milano Off το 2019, ενώ το 2020 ο Μάριος Ιωάννου, απέσπασε
το Βραβείο Ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Fiat, στο Μαυροβούνιο. Σημαντικοί
σταθμοί για το έργο ήταν οι παραστάσεις στο Τορίνο, στη Ρώμη, στο Εδιμβουργο
(Zoo Playground ) και το Φεστιβάλ MESS. στο Σεράγεβο. Περισσότερο από 600
θεατές έχουν απολαύσει την παράσταση στην Αθήνα από το 2022.
Το «Tea Ceremony» των SRSLY_yours, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας καλλιτεχνών
από Κύπρο, Ελλάδα, Γερμανία και Ιαπωνία.
«O συγκεκριμένος μονόλογος καταπιάνεται με ένα ουσιαστικό και προκλητικό θέμα
και αυτό μέσα στο πιο αναπάντεχο σκηνικό. Η παράσταση είναι καλοφτιαγμένη και
η ερμηνεία του Ιωάννου υπέροχη και πολυδιάστατη»
(Jo Tomalin, Fringe Review,2020)
Η παράσταση είναι στην αγγλική γλώσσα
Βιογραφικό Μάριου Ιωάννου
Απόφοιτος της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου αρχές του 90', ο Μάριος Ιωάννου
ξεκίνησε την πορεία του στο Θέατρο Σφενδόνη ως Πυλάδης και Αγγελιοφόρος στην
«Ιφιγένεια στη Χώρα των Ταύρων» σκην.'Αννας Κοκκίνου. Ακολούθησαν
συνεργασίες στο ελεύθερο θέατρο με τον Σταμάτη Φασουλη, τον Θανάση Σαράντο
και άλλους και στο Εθνικό Θέατρο με σκηνοθέτες τους Α.Καλογρίδη και
Ν.Καραθάνο. Στην Κύπρο όπου και γεννήθηκε διακρίθηκε για το ρόλο του ως
Ποπρίτσιν στο «Ημερολόγιο ενός Τρελού» του Ν. Γκόγκολ, σκην. Σπύρου
Χαραλάμπους και «Βόυτσεκ» του Μπυχνερ, σκην Achim Wieland..Συμμετείχε σε
πολυάριθμες ελληνικές και διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές. Ξεκίνησε με
σκηνοθέτη τον Νίκο Κούνδουρο στους «Φωτογράφους» και ξεχώρισε στα «Φτηνά
Τσιγάρα» του Ρ.Χαραλαμπιδη και «Bourek» του V.Nikolic και «Kalabush» των
Α.Φλωρίδη και Θ.Νικολαΐδη που του χάρισε το Βραβείο Α ανδρικού ρόλου στο
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2004.
Για το ρόλο του δε ως Andy στο «Fish n Chips» σκην.Ηλία Δημητρίου, έλαβε τιμητική
διάκριση στο Φεστιβάλ «Cyprus Film days» το 2010, χρονιά ιδιαίτερα σημαντική,
μια και τότε ίδρυσε με τον αείμνηστο σύντροφο του Achim Wieland, την ομάδα
SRSLY yours. Μαζί δημιούργησαν παραστάσεις επινοημένου θεάτρου, που
γνώρισαν μεγάλη επιτυχία σε πολλά Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ και θέατρα στο
εξωτερικό, αποσπώντας συχνά εξαιρετικές κριτικές, διακρίσεις και βραβεία.
Σημαντικότερες παραστάσεις τους: «The Fear Industry», «Man on the Roof»,
«Picture perfect». Ο Μάριος συνεχίζει με τους SRSLY yours μια και είναι πολύτιμη
κληρονομιά από τον αγαπημένο του Achim.
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Akiko Hamazaki
Γραφιστικά και Βιντεο Αντρέας Παύλου
Οργάνωση Παραγωγής Ιλεάνα Νίκολσον, Μάριος Ιωάννου
*Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του δραματουργού και σκηνοθέτη της, Achim Wieland, που ήταν και ο δημιουργός των SRSLY_yours.*
Μια ιδιαίτερη παράσταση/μονόλογος στα αγγλικά με κοινωνικά μηνύματα και αμεσότητα μεταξύ θεατών και του "οικοδεσπότη" ηθοποιού. Ήταν ένα όμορφο ταξίδι στην Ανατολή.
ΜΙΑ ΙΔΙΑΊΤΕΡΗ ΠΑΡΆΣΤΑΣΗ,ΕΝΑΣ ΙΔΙΑΊΤΕΡΟΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ Χώρο ΣΤΟΝ Δεύτερο ΟΡΟΦΟ.
Πολύ ωραία παράσταση πέρασα ένα υπέροχο βράδυ.
Την Πέμπτη 09-11-2023 παρακολούθησα την εξαιρετική παράσταση "Tea Ceremony" στον ιδιαίτερο θεατρικό χώρο του Bios.Πρόκειται για ένα μονόλογο στα αγγλικά από το σπουδαίο ηθοποιό Μάριο Ιωάννου, ο οποίος καταφέρνει να αναδείξει τα μηνύματα της μοναξιάς του σύγχρονου ανθρώπου, την εκμετάλλευση και την καταπίεση του αδύναμου από τον ισχυρό, τη βαρβαρότητα του πολέμου, το κυνήγι του χρήματος.Είμαστε όλοι οι θεατές καλεσμένοι του και μέσω των εναλλαγών των εποχών, των αντιθέσεων των εικόνων και της ευρηματικής περιστροφής του δαχτύλου μας, καθώς επίσης άλλοτε μέσα από τις σιωπές του και άλλοτε μέσα από τον τονισμό των λέξεων του, αναδεικνύονται όλα τα σπαρακτικά μηνύματα της ανθρωπότητας και της παγκοσμιοποίησης.Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση!
ευχαριστούμε πολύ Θεατρομανια !!!
Ήταν συγκλονιστικό το έργο ..εξαιρετική ερμηνεία! Μην το χάσετε !
Πολύ καλή παράσταση, εξαιρετική ερμηνεία του κ.Ιωάννου !ευχαριστουμε πολύ!
Από τη θεατρολόγο Ραφαέλα Χαμπίπη
Earth is Host. We are Guests.
Μία τελετουργία τσαγιού στο Bios μας κάνει να στρέφουμε τα μάτια μακριά από ένα πεσμένο λουλούδι. Μία συμμετοχική διαδικασία με όλα τα υποκείμενα ενεργά και ένοχα.
Το “TeaCeremony”, με ταπεινό οικοδεσπότη τον Μάριο Ιωάννου, ο οποίος με αφοσίωση μεταμορφώνεται σε «Ανθισμένο Χρυσάνθεμο», είναι μια εφευρετική παράσταση devisedtheater που με μια λατρευτική προσοχή δίνει εικόνα και λόγο στην αναγκαστική και αμφιλεγόμενη συνοχή της περιστρεφόμενης Γης.
Η προσεγμένη σκηνοθετική ματιά (Achim Wieland) και η προσομοίωση της ανατολίτικης κουλτούρας οδηγεί σε μία καυστικά ειρωνική, ξεκαρδιστικά αστεία αλλά ταυτόχρονα συναισθηματικά σταθερή αποκάλυψη όσων είναι ήδη γνωστών, δίχως κανένα κατηγορητήριο, καμία φτωχή επίκληση στο συναίσθημα και μονάχα με μία ήρεμη παραδοχή.
Ποιοι μαζεύουν τα φύλλα του τσαγιού για να πραγματοποιήσουμε εμείς την τελετουργία; Γιατί τα παιδιά στην Αφρική δε γυρίζουν από μαθήματα πιάνου; Γιατί κάποια κτήρια βρίσκονται όρθια και κάποια άλλα κατεδαφισμένα; Γιατί κλαίει ο Θεός;
Με το τεχνικό παιχνίδι της αφήγησης, των συμβόλων και των εναλλαγών του φωτισμού, συντελείται ένα μοτίβο που με την πρέπουσα σταθερότητα και ηρεμία, μας οδηγεί με ξεκάθαρα βήματα στο τέλος της τελετουργίας ώστε όλα να ξεκινήσουν από την αρχή, σαν ένας τέλεια σχηματισμένος κύκλος, σαν μία περιστροφή του κόσμου.