Μετάφραση: Αλέξης Καλοφωλιάς
Σκηνοθέτης: Σοφία Μαραθάκη
Σκηνογραφία: Νίκος Δεντάκης
Κοστούμια: Όλγα Ευαγγελίδου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας
Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας, Σοφία Μαραθάκη
Περιγραφή
Ο Ντέιβιντ, ένας πρώην καθηγητής αγγλικής φιλολογίας που έγινε πωλητής για να βγάζει περισσότερα χρήματα. Η Τζες που παθαίνει νευρικό κλονισμό εξαιτίας του εθισμού της στην υπερκατανάλωση. Ένας γάμος που καταρρέει υπό το βάρος των χρεών και μια σχέση που οδηγείται στον αφανισμό με τραγικές συνέπειες. Δυο γονείς, που ο θρήνος για την κόρη τους και η συνειδητοποίηση τους για την εμπορευματοποίηση του θανάτου, τους οδηγεί στον βανδαλισμό. Μια επιτυχημένη μάνατζερ που έχει αντικαταστήσει την πίστη της στον Θεό με την παραδοχή της αξίας του θαυμαστού κόσμου του χρήματος. Τέλος, η Σαντρίν, στέλεχος σε πολυεθνική, που στην αρχή μιας ερωτικής ιστορίας ανακαλύπτει ένα φριχτό μυστικό.
Τα γεγονότα δεν εξελίσσονται γραμμικά αλλά ακολουθούν μια φαινομενικά «τυχαία» σειρά. Η χρονική όμως αυτή ανακολουθία, εύστοχα δοσμένη από τον συγγραφέα, φωτίζει με εξαιρετικό τρόπο τους χαρακτήρες και τις επιλογές των ηρώων και αναδεικνύει τον θεματικό πυρήνα.
Περισσότερα
Ένα έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις που διαλύονται από το χρήμα, τον καταναλωτισμό, τα χρέη. Όλα τα δραματικά πρόσωπα αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως, κολυμπώντας μέσα σε σακούλες με επώνυμα ρούχα, πακέτα έτοιμων φαγητών, πολυτελή αυτοκίνητα, αλκοόλ, ηρεμιστικά και πιστωτικές κάρτες. Το κείμενο αναφέρεται στη σύγχρονη ζωή, στον κοινωνικό κανιβαλισμό, στην εξαφάνιση του υποκειμένου μέσα στα στερεότυπα της τηλεόρασης και του διαδικτύου. Χρέη, ψώνια, αυτοχειρία, διαδικτυακό φλερτ, επαγγελματικός αριβισμός, είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν τον κόσμο της τραγικής αυτής φάρσας.
Ο Dennis Kelly αποτυπώνει με καυστικό και ποιητικό ύφος τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής στον δυτικό κόσμο και συνθέτει ένα ορατόριο για το πώς λοξοδρομούμε συνεχώς από τον δρόμο της αγάπης αν και έχουμε ζωτική ανάγκη να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε.
Σε μια στιγμή που η ιστορική συγκυρία: κλιματική καταστροφή, πανδημία και πόλεμος στην Ευρώπη μας επιβάλλουν να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και ν’ αναστοχαστούμε, το έργο αυτό εμφανίζεται σαν υπενθύμιση για το τί πήγε στραβά, σαν σαρκασμός απέναντι στη ματαιοδοξία, την απληστία, την υπερκατανάλωση και βουλιμία μας. Η αντίστροφη χρονολογική σειρά, η αναδρομή των γεγονότων, ίσως και να φωτίζει τη δυνατότητα αλλαγής της ιστορίας. Της κάθε ιστορίας.
Το έργο “Love and Money“ του Dennis Kelly παροουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006 στο Royal Exchange (Manchester) πριν μεταφερθεί στο Young Vic Maria (London) σε σκηνοθεσία του Matthew Dunster. Η παράσταση προτάθηκε το 2007 για το βραβείο Laurence Olivier Award for Outstanding Achievement in an Affiliate Theatre.
Ο Ντένις Κέλλυ είναι από του πλέον πολυγραφείς και καταξιωμένους αγγλόφωνους συγγραφείς. Τα έργα του για το θέατρο καθώς και τα σενάρια του για τον κινηματογράφο έχουν αναγνωριστεί από κοινό και κριτικούς.
Είναι ιδιαίτερα γνωστός για το σαρκαστικό αλλά και ποιητικό του ύφος. Δημιουργεί ένα κράμα που έχει στοιχεία από το ρεαλιστικό, το ποιητικό αλλά και το μπρεχτικό θέατρο. Ξεχωρίζει για το ποιητικό μοντάζ των σκηνών που γράφει. Το πιο γνωστό του έργο στην Ελλάδα είναι «Τα Ορφανά» που έχουν ανέβει σε σκηνοθεσία του Β. Θεοδωρόπουλου και Κ. Μάρκελου. Άλλα έργα του που έχουν ανέβει με επιτυχία στην Ελλάδα και το εξωτερικό είναι: “Girls and Boys”, “DNA”, “Matilda the Musical” κ.α.
Η Σοφία Μαραθάκη και οι συνεργάτες της Ομάδας Θεάτρου Ατοναλ έχουν παρουσιάσει παραστάσεις όπως: «Εσωτερικό» του Μ. Μαίτερλινκ, «Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια Φραντζόλα Ψωμί» του Ντ. Άιβς, «Φιλονικία» του Μαριβώ, «Ο Γενικός Γραμματέας» του Η. Καπετανάκη, «Ουγκό, μια Ουτοπία», σε κείμενα του Ουγκό, Μαλαπάρτε κ.ά., «Η Αρκούδα» του Α. Τσέχοφ, «Φαλακρή Τραγουδίστρια» του Ιονέσκο, «Λάμπρος» του Δ. Σολωμού, «Το Δάσος» της Α. Πρου, «Το Αγόρι στο Θεωρείο» της Α. Δαρλάση, «Με Νύχια και με δόντια» του Θ. Ουάιλντερ, και έχουν συνεργαστεί με οργανισμούς όπως: Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, Εθνικό Θέατρο, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Θέατρο 104 κ.ά.
Συνεργασία στη δραματουργία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Κατερίνα Γεωργουδάκη
Εκτέλεση παραγωγής: POLYPLANITY Productions/ Βίκυ Στρατάκη
Βοηθός εκτέλεσης παραγωγής: Νίκος Χαραλαμπίδης
Συμπαραγωγή: Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ και Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Ενδιαφέρουσα παράσταση. Πολύ καλές ερμηνείες και ωραίες εναλλαγές.
Θεωρώ πως κάτι έλειπε στο τέλος για να ολοκληρωθεί και να δέσουν οι διάφορες ιστορίες μεταξύ τους, παρ' όλα αυτά μου άρεσε και την προτείνω.
Πολύ ωραία παράσταση!!!
Ε υχαριστουμε για την προσκληση
Ο ανθρωποπαλμογράφος της ομάδας Ατονάλ λειτουργεί σωστά ακόμα, αυτή τη φορά εγκατεστημένος στο ιστορικό υπόγειο του Κουν και συνδεδεμένος με το πιο με-κάτι-από-Νιλ ΛαΜπιουτ έργο του Κέλι. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια.
Μουσικά καλά πλαισιωμένη, χρησιμοποιούν διάφορα θεατρικά εργαλεία οπως το στήσιμο των ηθοποιών, η ταυτόχρονη ομαδική ομιλία, η κίνηση, η έμμεση συμμετοχή των θεατών. Ενα έργο δύσκολο απο πλευράς κειμένου, καθώς περιλαμβάνει στοιχεία αστροφυσικής.
Θέτει εύλογα ερωτήματα, είτε αρέσει σε κάποιον ειτε δεν αρέσει η παράσταση ξυπνά ερωτήματα για την ζωή, για την κοινωνία, τις αξίες, την παθογένεια της κοινωνίας. Το έργο λειτουργεί κατα ενα τρόπο σαν ενα δίδαγμα ή προβληματισμό.
Το τέλος τελειώνει κάπως απότομα.
Προσωπικά μου άρεσε η παράσταση θέτει προβληματισμούς και ειναι μια αξιόλογη δουλειά.
Ευχαριστώ θεατρομάνια.
Ωραία παράσταση! Ευχαριστούμε πολύ για τη διπλή πρόσκληση!
Είδα χθες την εξαιρετική παράσταση Love @ Money.το εργο πραγματευεται ποικίλα θέματα σχετικα με το σύγχρονο άνθρωπο,τα προβλήματα κ τις αντιφάσεις του:τη διαχείριση του πένθους σε σχεση με το οικονομικό status,τις κοινωνικες ευαισθησιες κ την ανθρωπιά που παράλληλα υποσκάπτονται απο την καταναλωτική μανία,τις σχεσεις εξουσίας όταν οι ρόλοι αντρα-γυναίκας αντιστρέφονται,μεχρι κ...την αστροφυσικη βλέπουμε να σχολιάζεται στο εργο,το οποίο ειναι σπονδυλωτό,με κάθε μια απο τις ιστορίες -που μοιάζουν αυτοτελείς-να εντάσσονται στη συνολικη πλοκή.Η σκηνοθεσία της Σοφίας Μαραθάκη ειναι λιτή,ευφάνταστη κ λειτουργικη(η σκηνοθέτις ειναι κ σε ρόλο ηθοποιου εδω).Ένας καταπληκτικός -όπως πάντα-Άρης Μπαλής κ μια υπέροχη Νάνσυ Μπούκλη,ενώ κ οι αλλοι δύο ηθοποιοί μας ικανοποίησαν με τις ερμηνείες τους. Παράσταση προσεγμένη -όπως όλες του θεάτρου Τεχνης-αλλα κ που δεν πρέπει να χάσετε!
Μια συντομη και τοσο περιεκτική παρασταση! Η επιτομη του κατακερματισμού στη συγχρονη ζωη και το χρονο. Μια ιστορία για το χρήμα που στις μερςς μας τα εχει αντικαταστήσει ολα. Σκληρή μα τοσο αληθινή. Λητες ερμηνειες ζωντανες εικονες Σας ευχαριστω
Καλή παράσταση. Ευχαριστούμε πολύ.
Δυστυχώς, να η πορεία του κόσμου, σκληρή δουλειά και χρήμα.. Που χρόνος ποιοτικός, που χρόνος γι'αγάπη..
Θεατρικό προς αφύπνιση συνειδήσεων και ανθρώπων! Που βαδίζουμε, που μας πάνε.. Θα μπορούσε να έχει τίτλο παρεμφερή της ταινίας "Ξύπνα Θανάση"! Καθαρά κείμενα και δοσμένα με σαφή τρόπο, εστιάζοντας στις επικίνδυνες, ανήθικες, εγκληματικές, τρελαμένες επιλογές των ηρώων! Τροφή για πολύ σοβαρό προβληματισμό..