Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού

Αρχείο Παίχτηκε από 01/12/2015 έως 08/02/2016
στο Τζένη Καρέζη
Συγγραφέας: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Σκηνοθέτης: Γιώργος Δάμπασης
Ερμηνεύουν: Ντίνα Μιχαηλίδη, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Φώτης Λαζάρου, Ηρώ Μπέζου, Μιχάλης Τιτόπουλος, Εύα Μιχαλά Αλέξανδρος Σωτηρίου Πέτρος Σπυρόπουλος Κλεοπάτρα Μάρκου

Περιγραφή

Λίγα λόγια για το έργο όπως τα έγραψε ο ίδιος ο συγγραφέας: “…Τα εφτά αδέρφια, γυναίκες κι άντρες, κληρονόμοι μιας μεγάλης βιομηχανικής επιχείρησης, ζουν κάτω από την τυραννική αθανασία ενός εφτάψυχου πατέρα που μολονότι είναι σε μόνιμη αφασία, διατηρεί το 51% των μετοχών, κρατώντας έτσι τους διαδόχους του σε άγνοια για τη μελλοντική υπόσταση του καθενός μέσα στην εταιρία. Ανελέητες ραδιουργίες και λυσσαλέοι καβγάδες γίνονται συνέχεια ανάμεσά τους με στόχο την εξασφάλιση του πόστου ηγεσίας. Στην πιο άγρια απ’ τις μεταξύ τους διαμάχες και ενώ έχουν φτάσει στη με όλα τα μέσα αλληλοεξουθένωση, διαπιστώνουν, σε απόγνωση ότι κυνηγούν μια “τελειωμένη” υπόθεση, επενδύουν ένα μέλλον που δεν το ορίζουν…” (Απόσπασμα από το σημείωμα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, 1978)

Περισσότερα

Ένα αγαπημένο νεοελληνικό έργο, του σπουδαίου Ιάκωβου Καμπανέλη ζωντανεύει στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» με έναν θίασο ταλαντούχων ηθοποιών υπό την φρέσκια σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Δάμπαση.

Τέσσερις δεκαετίες μετά το πρώτο του ανέβασμα το έργο «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού», μοιάζει σαν να γράφτηκε χθες, καθώς καυτηριάζει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και τις συνέπειες της κοινωνικοπολιτικής εξουσίας και του καπιταλισμού με μοναδικό τρόπο.

Η παράσταση προσεγγίζει το κείμενο με μια σύγχρονη οπτική,αναδεικνύοντας το χιούμορ και την κωμικότητά του.

Μια άκρως ενδιαφέρουσα θεατρική σύμπραξη.

Σκηνικά/Κοστούμια: Μίκα Πανάγου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Επιμέλεια Κίνησης: Εύα Μιχαλά
Βοηθός Σκηνοθέτη: Θαλασσιά Αντωνοπούλου
Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς   

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ιάκωβου Καμπανέλλη: «Τα 4 πόδια του τραπεζιού».
    Επτά αδέλφια, κληρονόμοι μιας μεγαλης περιουσιας, ζουν κατω απο την τυραννία της «παρουσίας» ενός υπέργηρου πατέρα – «φυτού», που διατηρεί το 51! των μετοχών κρατώντας έτσι τους διαδόχους του σε έγνοια για την μελλοντική υπόσταση του καθενός μέσα στην εταιρεία.

    Μεταξυ τους αναπτυσονται μεγάλες ραδιουργίες και καβγάδες , για το ποιός απ'ολους θα αναλάβει τα Ηνια της Επιχειρησης και της ηγεσίας.
    Μια πολυ ευχαριστη παράσταση, με πολυ καλή σκηνοθεσια και αξιόλογες ερμηνείες. Ευχαριστω Θεατρομανια για την προσκληση

  2. Μονο καλα λογια μπορω να γραψω για αυτη την παρασταση την οποια ειδα! Απο ολες τις πλευρες της ηταν αρτια! Το εργο του Ιακωβου Καμπανελλη ειναι τοσο επικαιρο για την σημερινη εποχη οσο τιποτα αλλο!!! Με πολλα νοηματα δωσμενα αλλωτε με χιουμορ αλλωτε με την σοβαροτητα που τους αρμοζει!!! Οι ηθοποιοι ολοι ηταν παρα πολυ καλοι! Αξιζει να παει να την δει καποιος!

  3. Είδα απόψε την παράσταση! Με έναν πολύ χαριτωμένο χιουμοριστικό τρόπο αναδεικνύει σοβαρά ζητήματα όπως το πόσο η αχόρταγη δίψα για το χρήμα οδηγεί σε συγκρούσεις καθώς και αρκετά κακώς κείμενα της νεώτερης Ελλάδος. Στα θετικά να επισημάνω το λιτό κι απέριττο σκηνικό της παράστασης καθώς οι πολύ καλές ερμηνείες των ηθοποιών γέμιζαν τη σκηνή καθιστώντας μη αναγκαίο το σκηνικό!

  4. Μια εξαιρετική παράσταση σε όλες τις της παραμέτρους. Το κείμενο μια δυνατή σάτυρα παρουσιάζει τις υποκριτικές σχέσεις και τα αδιέξοδα των μεγαλοαστών. Το έργο απέδωσε πολύ καλά τόσο τα κωμικά όσο και τα κωμικοτραγικά επεισόδια. Η σκηνοθεσία και η σκηνική τοποθέτηση άπλή και άρτια. Οι ηθοποιοί δίνουν ένα παράδειγμα ορθής υποκριτικής τέχνης. Μου άρεσε πάρα πολύ και την συστήνω ανεπιφύλακτα.