δῆλος, επίθετο, -η, -ον ή -ος, -ον
1. ορατός, φανερός 2. προφανής, πρόδηλος | φρ. δῆλός εἰμι=γίνομαι φανερός, αποδεικνύομαι | με μτχ. ή με ὡς και μτχ. |με ὅτι | φρ. δῆλον ποιεῖν=κάνω κάτι φανερό, αποδεικνύω | με μτχ. | φρ. απρόσ. δῆλόν ἐστι=είναι φανερό, αποδεικνύεται |φρ. δῆλον ή δῆλον ὅτι=δηλαδή, προφανώς, φανερά | επιρρηματική ή παρενθετική χρήση
Η Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης «δήλος» ιδρύθηκε το 2003 από τη Δήμητρα Χατούπη με διευθυντή σπουδών τον Κωστή Καπελώνη και εδρεύει στο Μεταξουργείο. Στα 16 χρόνια λειτουργίας της η σχολή μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα, φιλοδοξεί να εκπαιδεύσει ηθοποιούς προσφέροντας μια πολύπλευρη γνώση σε ό,τι αφορά τις μεθόδους υποκριτικής αλλά και τα μέσα επικοινωνίας του ηθοποιού.
Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας της σχολής στηρίζεται κυρίως στο πρωτοποριακό και συγχρόνως αυστηρό πρόγραμμα σπουδών της και εμπλουτίζεται από τις επιπλέον εκπαιδευτικές δράσεις που προσφέρει στους σπουδαστές της με στόχο την όσο δυνατόν αρτιότερη εκπαίδευσή τους.
Ακολουθώντας ένα πρόγραμμα που το κύριο βάρος του προσεγγίζει το θέατρο η «δήλος» απέκτησε ένα ξεχωριστό στίγμα με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υποκριτική και τις τεχνικές της στον κινηματογράφο.
Από την πρώτη στιγμή η «δήλος» συγκέντρωσε τους καλύτερους δασκάλους κάθε γενιάς και τα χρόνια που ακολούθησαν η σχολή αναγνωρίστηκε από όλους τους ανθρώπους του θεάτρου και του κινηματογράφου σαν ένας χώρος-φυτώριο ό,τι καλύτερου έχει να επιδείξει η δραματική παιδεία, γεγονός που αποδεικνύεται καθημερινά από τις καλλιτεχνικές επιτυχίες των αποφοίτων της, οι οποίοι διακρίνονται για την γνώση και τον επαγγελματισμό τους σε κάθε τους βήμα.
Η Σχολή είναι αναγνωρισμένη από το ΥΠΠΟ με την υπ΄αριθμ. 16335/30.7.2003 (ΦΕΚ 1311 / Β / 12.9.2003) και 82672/10.11.2004 (ΦΕΚ 1725 / Β / 22.11.2004).
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Υποκριτική
Τοπία Υποκριτικής
Δήμητρα Χατούπη
Michael Chekhov/ Continuous Acting
Βασίλης Ανδρέου
Meisner Technique
Γιώργος Αδαμαντιάδης
Υποκριτική στον κινηματογράφο
Νίκος Γραμματικός
Δομές του λόγου και τρόποι αφήγησης
Έφη Θεοδώρου
Ensemble Energie
Αλεξάνδρα Καζάζου
Ουδέτερη Μάσκα
Σίμος Κακάλας
Σύγχρονο ελληνικό θέατρο
Δημήτρης Καραντζάς
Αρχαία ελληνική τραγωδία
Λυδία Κονιόρδου
Σημείο / Σκέψη / Κίνηση
Γεωργία Μαυραγάνη
Από την συνειδητή κατάκτηση της τεχνικής
στην ασυνείδητη χρήση της
Λένα Φιλίπποβα
Φωνή (Ορθοφωνία – Τραγούδι)
Αγωγή λόγου
Περικλής Μοσχολιδάκης
Ερμηνεία Τραγουδιού
Χρίστος Θεοδώρου
Σολφέζ
Χρίστος Θεοδώρου
Φωνητική
Ευαγγελία Καρακατσάνη
Σώμα (Κίνηση – Χορός)
Alexander Technique
Γεωργία Παΐζη
Ido Portal
Κωνσταντίνος Μωραΐτης
Κίνηση Αυτοσχεδιασμός
Νικολέτα Ξεναρίου
Κίνηση Χορός
Αντιγόνη Γύρα
Σκηνική πάλη
Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης
Θεωρία
Δημιουργική γραφή
Γρηγόρης Ιωαννίδης
Δραματολογία
Αντώνης Γαλέος
Εισαγωγή στον κινηματογράφο
Δημήτρης Παναγιωτάτος
Ιστορία Θεάτρου
Λέανδρος Πολενάκης
Νεοελληνική Λογοτεχνία
Λέανδρος Πολενάκης
Παραστασιολογία
Αντώνης Γαλέος
Σκηνογραφία / Ενδυματολογία
Αντώνης Χαλκιάς