Απάντηση Γιάννη Βούρου στον Γιάννη Αναστασάκη

Το σκουλήκι του αριστερό- φασιστό- λαϊκισμού μπόρεσε και πέρασε απαρατήρητο τις πρώτες ημέρες της άφιξης στην καινούργια γειτονιά του. Αλλά η φύσις ισχυροτέρα. Στον πρώτο περίπατο που επιχείρησε προδόθηκε από τις εκκρίσεις και τα σάλια του.  Πιστός κουκουλοφόρος, εντολοδόχος και, αποδεδειγμένα πια, υπό διατεταγμένη υπηρεσία, μηρυκάζετε θέσεις του φυσικού σας προϊστάμενου, πανθομολογούμενα αποτυχημένου τέως Υπουργού Πολιτισμού, που δεν πείθουν πια κανέναν.

Ομολογώ πως εξεπλάγην όταν πληροφορήθηκα πως η πολυαναμενόμενη δική σας Συνέντευξη Τύπου  επικεντρώθηκε στο οικονομικό, επώδυνο, τραγικά  αιμορραγικό τραύμα που προκάλεσαν οι  τέσσερεις σκηνοθεσίες που ο νόμος έτσι κι αλλιώς μου επέτρεπε να αναλάβω. Σημειώνω εδώ ότι, φέτος, μέσα στο 2015, δεν είχα προγραμματίσει και δεν ανακοίνωσα  μαζί με το ρεπερτόριο καμία δική μου σκηνοθετική παρουσία, όπως θα μπορούσα να έχω κάνει. Επίσης σημειώνω ότι, μέσω του αφιλοκερδούς συμβολαίου  που υπέγραψα ως ηθοποιός, προκειμένου να βοηθήσω ποικιλοτρόπως την παράσταση του «Γλάρου», θα μπορούσα να στρογγυλοκαθίσω επάνω στον προστατευτικό νόμο περί συνταξιοδότησης και για τα επόμενα δυο χρόνια να μισθοδοτούμαι από το Κρατικό Θέατρο. Δεν το έκανα. Έλυσα το συμβόλαιο μου και αποχώρησα.

Ως προς τις  αμοιβές των σκηνοθεσιών που ανέλαβα, λυπάμαι που είμαι αναγκασμένος να μπω σε αυτήν την διελκυστίνδα αριθμών, αλλά είμαι υποχρεωμένος να αποκρούσω τη χυδαία λάσπη που ανερυθρίαστα πέταξε επάνω μου η αποκαλυφθείσα πλέον χαμαιλεόντια  φύση σας. Το καθαρό ποσό που μέχρι στιγμής έχω εισπράξει είναι αποτυπωμένο πεντακάθαρα στις φορολογικές μου δηλώσεις όπως και στο πόθεν έσχες μου. Οι  αμοιβές  αυτές, ιδίου ύψους όπως και άλλων σκηνοθετών και συντελεστών που συνεργάστηκαν με το ΚΘΒΕ, φέτος,  με πρωτοβουλία δική μου,  έχουν περικοπεί σε σχέση με πέρσι κατά περίπου 25-30%. Θα πρέπει επιπρόσθετα να αναφέρω πως τα τελευταία χρήματα που πήρα βάσει επίσημου υπογεγραμμένου τιμολογίου είναι στις 2/2/2015. Δεν απαίτησα όλο αυτό το διάστημα οφειλές από σκηνοθετική αμοιβή εφόσον το θέατρο ρημάζεται οικονομικά και ακολούθησα τον δρόμο του απλήρωτου προσωπικού.  Στο μικρό καλλιτεχνικό χωριό που ζούμε είναι γνωστό τι βίο διάγει ο καθένας μας και δη, κάποιος που ζει μακριά από την εστία του προσπαθώντας απλήρωτος επί σειρά μηνών να συντηρήσει δυο σπίτια.

Η καραμέλα του Alexander έλιωσε πια αλλά εμμονικά, καθώς δεν υπάρχει κάτι άλλο περισσότερο γευστικό που να ικανοποιεί τον λαϊκισμό σας και την λαίμαργη διάθεση ανθρωποφαγίας,  επανέρχεται  χάριν εντυπωσιασμού και μόνον. Αλλά τα νούμερα στην  ΔΙΑΥΓΕΙΑ ως προς αυτήν την περίπτωση φαίνεται πως είναι ή ξεθωριασμένα και δεν  διακρίνονται, ή  η όραση σας αποδεικνύεται επιλεκτική. Επιγραμματικά λοιπόν, η παραγωγή στοίχισε 60.311,48 ευρώ (37.700 ευρώ για τη Θεσσαλονίκη και 24.764 ευρώ για την Αθήνα) και τα έσοδα ήταν 72.500 ευρώ. Εάν οι διαμαρτυρίες σας επικεντρώνονται στα επιπλέον 15 συμβόλαια καλλιτεχνών που πλαισίωσαν τις πρόβες της Όπερας και τις παραστάσεις, προφανώς έρχονται σε απόλυτη σύγκρουση και δεν συνάδουν με την γραμμή της «πρώτης φοράς αριστερά» κυβέρνησης  που προσπάθησε να μειώσει την ανεργία με επαναπροσλήψεις δημοσίων υπαλλήλων, καθαριστριών, προσωπικού σε υπηρεσίες κοινής ωφέλειας  ή π.χ. με το –σωστό- άνοιγμα της ΕΡΤ και τη –δικαιολογημένη- στελέχωση  της  με εκατοντάδες νέα ή παλαιά στελέχη.

Κι αφού εσείς, «ο διαβολάκος του λεκέ» που εμφανιστήκατε με διάθεση να καθαρίσετε το ΚΘΒΕ από τις βρωμιές μας, εσείς, ο νέου ύφους και ήθους Καλλιτεχνικός Διευθυντής λαχταρούσατε να αναφερθείτε  σε νούμερα, δικαίως κάποιος αναρωτάται:

-Γιατί δεν αναφερθήκατε στην εξοικονόμηση 264.000 ευρώ από τους προϋπολογισμούς παραγωγής των έργων;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε  στην εξοικονόμηση περίπου 50.000 ευρώ ετησίως από την αλλαγή στο καθεστώς φύλαξης των θεάτρων;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε στη μείωση των υπερωριών και των πρόσθετων αμοιβών  που πετύχαμε με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση τεράστιων ποσών το 2014 σε σχέση με το 2013 αλλά και ακόμα μεγαλύτερη μέσα στο 2015  το ύψος της οποίας θα αποτυπωθεί στο τέλος του χρόνου;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε  στα επιπλέον έσοδα που έχει φέτος το καλοκαίρι ο Οργανισμός από τη θεσμοθέτηση του Φεστιβάλ Δάσους;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε στο γεγονός πως κληθήκαμε τους πρώτους δεκαέξι μήνες της δικής μας θητείας μας να αποπληρώσουμε χρέη ύψους περίπου 2.420.000 ευρώ (αφαιρούμενα από την τακτική επιχορήγηση) με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερές το καλλιτεχνικό μας έργο και να συμπιεστεί η τακτική μισθοδοσία;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε στο ότι το τελευταίο διάστημα πριν τις καλοκαιρινές παραγωγές εξαιτίας των δικαιολογημένων στάσεων εργασίας και των απεργιών το θέατρο εισέπραξε τον Απρίλη 1.052 ευρώ και τον Μάιο  4.077 ευρώ έναντι  των κατά μέσο όρο 140.000 ευρώ που εισέπραττε  ανά μήνα κατά τη διάρκεια του χειμώνα;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε  στο ότι τον πρώτο χρόνο της θητείας μας,  κι ενώ βρισκόμασταν στο μέσον της καλλιτεχνικής μας δραστηριότητας άρα και των προϋπολογισμών μας, μειώνεται αιφνιδίως η επιχορήγηση κατά 900.000 ευρώ;

-Γιατί δεν αναφερθήκατε στο ότι η ρύθμιση του ΙΚΑ χάθηκε εξαιτίας της αδιαφορίας που έδειχνε το Υπουργείο Πολιτισμού προς το πρόσωπο μου και σε προέκταση προς το ΚΘΒΕ αφήνοντας  αναπάντητα δραματικά mails  που εκλιπαρούσαν έστω για 200.000 ευρώ έναντι της τακτικής επιχορήγησης που αργούσε προκλητικά να εμφανιστεί, προκειμένου να πληρωθεί η τρέχουσα δόση του ΙΚΑ για να παραμείνει σε ισχύ η ρύθμιση των παλαιών χρεών;

Τώρα, ως προς τους καλλιτεχνικούς στόχους που ανακοινώσατε,  ομολογώ πως περίμενα να πρωτοτυπήσετε και όχι να εξαγγείλετε - και μάλιστα σε copy paste - πανευτυχής λες και  ανακαλύψατε  την  πυρίτιδα, όλα όσα είχαμε ανακοινώσει και υλοποιήσει εμείς, οι της προηγουμένης αποπεμφθείσας διεύθυνσης. Για παράδειγμα, ανακοινώσατε:

 

Τιμολογιακή πολιτική για ανέργους.

Ψηφισμένη ήδη  τα τελευταία χρόνια από τα προηγούμενα Διοικητικά Συμβούλια.

 

Ρύθμιση οφειλών προς ΔΕΗ.

Εμείς πώς συνεχίζαμε και κρατούσαμε σε λειτουργία τις αίθουσες, τάζοντας στους υπευθύνους της ΔΕΗ  χάντρες και καθρεφτάκια;

 

Παραστάσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα και παρουσία του ΚΘΒΕ στα σχολεία.

Μόνο για την περίοδο 2013-14 πραγματοποιήθηκαν 45 ξεχωριστές εκδηλώσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Εκτός τούτων, το καλοκαίρι του 2014, 130 παιδιά συμμετείχαν στην προετοιμασία της παιδικής παράστασης με τη μορφή εργαστήριων και 12 σχολεία συμμετείχαν σε διαγωνισμό με θέμα τη δημιουργία της αφίσας της παράστασης. Επιπρόσθετα, την ίδια περίοδο, 438 σχολεία επισκέφτηκαν ομαδικά το ΚΘΒΕ, 39.832 μαθητές παρακολούθησαν τις παραστάσεις της Παιδικής και Νεανικής Σκηνής, 227 σχολεία με 5.772 μαθητές υποδέχτηκαν τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα. Θα σας κουράσω  αν αναφερθώ στην ιδιαίτερα σημαντική συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ όπου υλοποιείται το πρόγραμμα Face  ΦΟ-ΡΑ με θέμα τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στο θέατρο να πολλαπλασιάσει το κοινό των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων;

 

Συνεργασία για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο

Λυπάμαι που θα σας στενοχωρήσω αλλά το Κρατικό Θέατρο φιλοξένησε ήδη την επιτυχία του Εθνικού Γκόλφω και αν μας επέτρεπαν τα οικονομικά μας θα είχαμε προχωρήσει και σε άλλες πολιτιστικές ανταλλαγές όπως κάναμε πρόσφατα, φιλοξενώντας στη Μονή Λαζαριστών ένα μίνι φεστιβάλ Δραματικών Σχολών και τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

 

Χορηγίες

Τι πιστεύετε? Πως εκομίσατε γλαύκαν ες Αθήνας; Να σας θυμίσω λοιπόν πως Γραφείο Πωλήσεων και Χορηγιών στήθηκε και στελεχώθηκε για πρώτη φορά επί των ημερών της προηγούμενης Διοίκησης και Διεύθυνσης.

Θέατρο ανοιχτό στην πόλη

Να σας  θυμίσω μερικά από τα ανοίγματα του ΚΘΒΕ τα τελευταία χρόνια:

 

·       Υπεγράφη για πρώτη φορά σύμφωνο συνεργασίας με τα Πανεπιστήμια της πόλης. Ήδη το πρόγραμμα υλοποιείται.

·       Συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

·       Ο θεσμός των  Big Days που ένωσε όλη τη θεατρική Θεσσαλονίκη σας λέει κάτι;

·       Συνεργασία για πρώτη φορά με τη Δ.Ε.Θ.

·       Συνεργασία με το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.

·       Συνεργασία με το Βαφοπούλειο Ίδρυμα.

·       Συνεργασία σε δράσεις με το περιοδικό Parallaxi.

·       Συνεργασία με το παιδικό χωριό SOS Πλαγιαρίου.

·       Πραγματοποίηση street events με αφορμή παραστάσεις του ανακοινωμένου ρεπερτορίου.

·       Συμμετοχή με δράσεις στα εγκαίνια της Νέας Παραλίας.

·       Συμμετοχή του ΚΘΒΕ στον 9ο Διεθνή Μαραθώνιο....

·       ...και τόσα άλλα....μα τόσα άλλα....

 

Ως προς το ότι μετά βδελυγμίας αποκηρύξατε οτιδήποτε έχει σχέση με λαϊκίστικο ρεπερτόριο, πολύ θα ήθελα να μάθω ποιες από τις 36 συνολικά (καλοκαιρινές και χειμωνιάτικες παραγωγές  των περιόδων 2013-2015 και των 10 συμπαραγωγών είναι αυτές που σας ενόχλησαν σαν λαϊκίστικες και δεν θα τις συμπεριλαμβάνατε στον δικό σας προγραμματισμό.

 

Κύριε Διευθυντά,

Γνωστός ο ρόλος του εργατοπατέρα που προσπαθείτε να παίξετε νωρίς νωρίς,  προκειμένου να στρέψετε την προσοχή των  εργαζομένων  σε μια πιθανή -απευκταία για μένα- αποτυχία σας, προς το μέρος της  κακής διαχείρισης του προηγούμενου. Ρόλος που αποποιήθηκα εγώ, παρόλο που είχα τις ευκαιρίες όταν παράτυπα μοίραζα στο προσωπικό τις εισπράξεις του πενιχρού ταμείου μας, όταν υπέγραφα μαζί τους κείμενα διαμαρτυρίας, όταν συμμετείχα στην κατάληψη της ΕΜΣ, όταν το γραφείο μου μεταμορφωνόταν σε γραφείο παρηγοριάς και ψυχανάλυσης, όταν μόνος πρώτος από όλους τους φορείς της χώρας υπέγραφα κόντρα στις επιταγές των καιρών τη συλλογική τους σύμβαση, όταν...όταν...όταν.  Ρόλος που αποποιήθηκα γιατί στήριξα τη σχέση μου στην αλήθεια και όχι στο «θέατρο». Κι επειδή δεν πάνε όλοι οι ρόλοι σε όλους  είναι προτιμότερο να  ακουμπήσετε  πάνω στην αλήθεια και να παραμερίσετε  άμεσα την ανάγκη που νιώθετε  προκειμένου να περιφρουρήσετε  τη  θέση σας.

 

Με λίγα λόγια, προτιμήστε να αποτύχετε πρωτότυπα παρά να αποτύχετε μιμούμενος κάποιον άλλον.

Γιάννης Βούροςκβθε