Κ.Α.Τ.Σ.
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ
ΕΝΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023
“Κ.Ε. σημαίνει Κόλπο Επικοινωνιακό”
Αν αυτός ο αγώνας οδήγησε μέχρι στιγμής σε κάποιο αποτέλεσμα είναι ότι υποχρέωσε μια αδιάλλακτη, αμετακίνητη κυβέρνηση να μπει σε διάλογο – έστω και προσχηματικά απ’ ό,τι αποδείχτηκε – με την προτεινόμενη ρύθμιση που δημοσίευσε το βράδυ της Παρασκευής.
Το βασικό ερώτημα όλων μας από την Παρασκευή είναι το εξής: είναι μια νίκη αυτό το προτεινόμενο σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ);
Η μόνη νίκη για την οποία μπορούμε να μιλάμε είναι αυτή της δυναμικής του ίδιου του αγώνα μας και της παραδοχής της κυβέρνησης πως το ΠΔ85/2022 – αν μη τι άλλο – μας υποβαθμίζει μισθολογικά. Προτείνοντας τη δημιουργία ειδικού μισθολογικού κλιμακίου παραδέχεται πως το κλιμάκιο στο οποίο η επαγγελματική κατηγορία ΔΕ (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) μας τοποθετεί, αποτελεί υποβάθμιση. Όλα τα υπόλοιπα και κυρίως η ηθελημένη σύγχυση που προκάλεσε η πρόταση της κυβέρνησης, είναι εμπαιγμός. Η μισθολογική αναπροσαρμογή αποτελεί ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της προεκλογικής παροχολογίας.
Η ρύθμιση δεν αποτελεί για εμάς τετελεσμένο καθώς προτάθηκε κυριολεκτικά στο πόδι με τη μορφή ΚΥΑ η οποία παρακάμπτει το ενιαίο μισθολόγιο, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπαίνει σε καμία διαδικασία διαβούλευσης και δεν περνά ούτε από τη Βουλή. Θα την πολεμήσουμε γιατί δεν δίνει καμία απάντηση στα αιτήματα του κλάδου. Μας βρίσκει αντίθετες και αντίθετους επειδή:
- Το ΚΕ σημαίνει «Καλλιτεχνικό Έργο», ΔΕΝ αποτελεί επαγγελματική κατηγορία (όπως τα ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ του πλαισίου επαγγελματικών προσόντων) αλλά μισθολογικό κλιμάκιο και άρα: α) ΔΕΝ διαμορφώνει τίποτα ως προς την ακαδημαϊκή ή/και επαγγελματική διαβάθμιση μας.
β) ΔΕΝ προσδιορίζει τα προσόντα διορισμού μας, δεν συνδέεται δηλαδή με τρόπο καθαρό με το προσοντολόγιο και την ανάλογη μοριοδότηση.
γ) ΔΕΝ διαχωρίζει τις ΑΝΩΤΕΡΕΣ καλλιτεχνικές σπουδές τριετούς διάρκειας από την μεταλυκειακή εκπαιδευτική βαθμίδα. Με τον τρόπο αυτό παραβιάζεται η συνταγματική πρόβλεψη (Άρθρο 16 παρ.7), σύμφωνα με την οποία η βαθμίδα εκπαίδευσης συνδέεται άμεσα με τα επαγγελματικά δικαιώματα. Είτε καλλιτεχνικό, είτε διοικητικό, είτε εκπαιδευτικό έργο προσφέρει ο/η κάτοχος ανώτερων καλλιτεχνικών σπουδών, αυτομάτως πρέπει να διαβαθμιστεί στην επαγγελματική κατηγορία ΤΕ του ενιαίου μισθολογίου.
- Η Κοινή Υπουργική Απόφαση είναι κατώτερης ισχύος του Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο με τη σειρά του είναι κατώτερης ισχύος του Νόμου, ο οποίος με τη σειρά του είναι κατώτερης ισχύος του Συντάγματος. Πράγμα που σημαίνει ότι η ΚΥΑ αυτή όχι μόνο ΔΕΝ μπορεί να επιβληθεί στο ΠΔ85/2022 αλλά μπορεί και να προσβληθεί πολύ εύκολα στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
-
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός χρέωσε αυθαίρετα στους/στις καλλιτέχνες το αίτημα για ανωτατοποίηση των ιδιωτικών καλλιτεχνικών σχολών συκοφαντώντας τον αγώνα τους, ώστε να προχωρήσει – όπως άλλωστε ο ίδιος παραδέχτηκε – στην κατάργηση του Άρθρου 16, να συρρικνώσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και να ανοίξει τον δρόμο στην ιδιωτική καλλιτεχνική εκπαίδευση.
-Οι καλλιτέχνες παραμένουμε επαγγελματικά αδιαβάθμητοι/ες, δηλαδή εξακολουθούμε να λογιζόμαστε ως απόφοιτοι/ες λυκείου, την ίδια στιγμή που σύμφωνα με το ΠΔ τα πτυχία των κολλεγίων νομιμοποιούνται ως Π.Ε. (πανεπιστημιακή εκπαίδευση) χωρίς αυτά να έχουν περάσει καμία διαδικασία πιστοποίησης των σπουδών τους.
Πού βρισκόμαστε λοιπόν σε σχέση με τα αιτήματά μας για την παράνομη και αντισυνταγματική υποβάθμιση των σπουδών μας από το ΠΔ85/2022; Ακριβώς εκεί που βρισκόμασταν και πριν την κατατεθείσα ρύθμιση. Και ίσως ένα βήμα πιο πίσω μέσα στη σύγχυση την οποία η Κυβέρνηση από τον Δεκέμβριο δημιούργησε και συντηρεί ρίχνοντας στάχτη στα μάτια της κοινωνίας και των ανθρώπων του πολιτισμού.
Η κατατεθείσα ρύθμιση της Παρασκευής επιδιώκει να μετατοπίσει το κέντρο της συζήτησης από τις σπουδές μας και την επαγγελματική μας κατηγορία, στη μισθολογική μας κλίμακα.
Η κυβέρνηση επιδιώκει δηλαδή για άλλη μια φορά να μπερδέψει τη συζήτηση και να προετοιμάσει το έδαφος για τα μελλοντικά της σχέδια.
Εμείς τους απαντάμε:
Το εύηχο και οπτικά παραπλανητικό Κ.Ε. δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο από “Κόλπο Επικοινωνιακό”.
- η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην απαντά σε κανένα από τα βασικά αιτήματά μας για Απόσυρση ή/και Τροποποίηση του ΠΔ85/2022 και για άμεση υπαγωγή μας στην επαγγελματική κατηγορία ΤΕ.
- Εδώ και δυο μήνες, δεν απαιτούμε την αποσπασματική ρύθμιση των μισθολογικών μας, δεν απαιτούμε την άρση καμίας «χρόνιας μισθολογικής διχοτόμησης των αποφοίτων σχολών παραστατικών τεχνών στο Δημόσιο». Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ. Απαιτούμε την νόμιμη και συνταγματική αναγνώριση και διαβάθμιση των σπουδών μας, την ένταξη μας στην επαγγελματική κατηγορία ΤΕ, ΩΣΤΕ, βάσει της παρ.7 του άρθρου 16 του Συντάγματος, με την ένταξή μας σε αυτή να ανήκουμε ΚΑΙ στην μισθολογική της κλίμακα.
- οποιαδήποτε κυβερνητική απόφαση προκύψει, θα γίνει αποδεκτή ΜΟΝΟ αν έχει τεθεί πριν σε διαβούλευση με τους/τις εκπροσώπους των σωματείων των εργαζομένων και των συλλόγων σπουδαστριών/στων.
- στηρίζουμε το σύνολο των καταλήψεων σε όλη την Ελλάδα και των δράσεών τους.
- επιμένουμε στα αιτήματά μας και κλιμακώνουμε τον αγώνα μας, προσκαλώντας τα μέλη του σωματείου μας και τα αδελφά σωματεία σε 48ωρη απεργία, ο ακριβής χρόνος της οποίας θα οριστεί από τις Γενικές Συνελεύσεις των σωματείων και των σπουδαστικών συλλόγων.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- Την άμεση απόσυρση ή/και τροποποίηση του Π.Δ.85/22. Διαβάθμιση των ανώτερων καλλιτεχνικών σπουδών στην επαγγελματική κατηγορία ΤΕ.
-Την υπαγωγή της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε όλες οι καλλιτεχνικές σπουδές να αξιολογηθούν και να πιστοποιηθούν και να εξασφαλιστεί η διαπερατότητα μεταξύ μεταλυκειακών, ανώτερων και ανώτατων καλλιτεχνικών σπουδών παραστατικών τεχνών με δωρεάν και δημόσιο χαρακτήρα.
-Την άμεση επαναφορά των καλλιτεχνικών μαθημάτων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια ώστε να εξασφαλιστούν: α) η καλλιτεχνική παιδεία των παιδιών και των εφήβων, β) η σύνδεση της καλλιτεχνικής παιδείας ανάμεσα σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και γ) μέσω άμεσων προσλήψεων, η επαγγελματική απορρόφηση τόσο των θεατρολόγων όσο και των καλλιτεχνών οι οποίοι θα επιτελούν διακριτό εκπαιδευτικό έργο στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και στα Καλλιτεχνικά Σχολεία.
- Την αύξηση του ποσού των θεατρικών επιχορηγήσεων και παράλληλα παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των προτάσεων επιχορήγησης.
Η κυβέρνηση πιστεύει πως για άλλη μια φορά με επικοινωνιακά κόλπα, ρητορικά παιχνίδια και υποσχέσεις θα επιτύχει αργά ή γρήγορα την αποκλιμάκωση μιας κοινωνικής έντασης που η ίδια έχει προκαλέσει. Μέσα σε τέσσερα χρόνια έχει κατορθώσει να μετράει στο βιογραφικό της τόσες αυθαιρεσίες και δημοκρατικές εκτροπές όσο καμία κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους στις Τέχνες, έχει δοκιμάσει κατ’ επανάληψη την υπομονή και τις αντοχές τους.
Παραμένουμε συντονισμένοι/ες με τους συναδέλφους/φισες στο πεδίο των παραστατικών τεχνών και από κοινού θα αγωνιστούμε για την ικανοποίηση των αιτημάτων του κλάδου μας παραμένοντας μαζί τους στον δρόμο και τις καταλήψεις.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ