Η τέχνη ως συμπλήρωμα θεραπείας στο νοσοκομείο
Επιμέλεια: Θανάσης Δρίτσας
21 Ιουνίου
Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής
Διάλεξη & Συναυλία
Ώρα έναρξης 19:00
Η διάλεξη του κ. Θανάση Δρίτσα, Καρδιολόγου, Αν. Διευθυντή στο Ωνάσειο ΚΚ, συνθέτη και συγγραφέα, έχει θέμα: «Η μουσική ως φάρμακο: Ο Αυλός του Πάνα στο φώς της σύγχρονης τομογραφίας».
Μετά τη διάλεξη ακολουθεί συναυλία με τίτλο «Χαμηλόφωνες εξομολογήσεις» με τραγούδια του Θ. Δρίτσα για πιάνο και δύο φωνές
Είσοδος ελεύθερη
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο πλαίσιο της ενότητας «Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» και με αντικείμενο την εφαρμογή των δημιουργικών τεχνών ως συμπλήρωμα της σύγχρονης θεραπείας των ασθενών, διοργανώνει για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής διάλεξη και συναυλία.
Η διάλεξη με τίτλο «Η μουσική ως φάρμακο: Ο Αυλός του Πάνα στο φως της σύγχρονης τομογραφίας» πραγματοποιείται σε κομβική ημέρα για τον πολιτισμό, για να δοθεί έμφαση στο ρόλο της τέχνης στη θεραπεία και την υγεία.
Η σταθερά αυξανόμενη διάδοση των θεραπειών μέσω της τέχνης δεν καταργεί αλλά συμπληρώνει την ιατρική παρέμβαση και αναβαθμίζει το ρόλο του πάσχοντος ατόμου ως συμμέτοχου και συν-δημιουργού στη θεραπευτική διαδικασία.
Οι θεραπείες μέσω της τέχνης αποτελούν πλέον διεθνώς αναγνωρισμένες παρεμβάσεις (mind-body therapies) στο πλαίσιο της λειτουργίας κάθε σύγχρονου νοσοκομείου.
Μετά τη διάλεξη ακολουθεί συναυλία με έργα του Θανάση Δρίτσα για φωνή και πιάνο με τον ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο. Ο γενικός τίτλος της συναυλίας είναι «Χαμηλόφωνες εξομολογήσεις» και θα παρουσιαστούν κύκλοι τραγουδιών του Θανάση Δρίτσα σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη, Χρήστου Μπουλώτη, Κώστα Καρτελιά, Νίνας Ναχμία, Θανάση Δρίτσα και Ελευθερίας Ζαμπετάκη.
Τα τραγούδια θα ερμηνεύσουν η Αθηνά Δημητρακοπούλου και ο Δημήτρης Βουτσάς.
Οι διαλέξεις και τα δρώμενα απευθύνονται στο ευρύ κοινό αλλά και σε στελέχη του κόσμου της υγείας. Την επιμέλεια, οργάνωση και τον συντονισμό των παρουσιάσεων και των δρωμένων της ενότητας «Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» έχει ο συνθέτης.
Λίγα λόγια για τον Θανάση Δρίτσα
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Τελείωσε το Λύκειο στη Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ειδικεύθηκε στην καρδιολογία στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία Guy’s & Hammersmith Hospital, RPMS, London, UK. Παράλληλα με τις ιατρικές του σπουδές μελέτησε ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση με τους Κώστα Κυδωνιάτη και Γιάννη Ιωαννίδη.
Έχει αναγνωρισθεί διεθνώς ως πρωτοπόρος για την κλινική και ερευνητική του δραστηριότητα στη χρήση της μουσικής ως θεραπευτικού μέσου (music medicine) και αποτελεί διακεκριμένο μέλος της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (FESC) και της Διεθνούς Εταιρείας Μουσικής στην Ιατρική (ISMM) ανήκοντας στον βασικό πυρήνα των ερευνητών της Διεθνούς Εταιρείας Μουσικής στην Ιατρική.
Υπήρξε Παραγωγός της εκπομπής Μαγικός Αυλός του Τρίτου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας (1999-2001). Το 2013 τιμήθηκε για την προσφορά του στον τομέα της μουσικής στην ιατρική με το Διεθνές Βραβείο Fontane Di Roma. Ήταν ιστορικά ο πρώτος ευρωπαίος καρδιολόγος o οποίος κλήθηκε να δώσει διάλεξη σε συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (EUROPREVENT, Geneva 2011) με θέμα: Μουσική και Καρδιά. Στο σημαντικό συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (ESC) που αφορά την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων (EUROPREVENT 2014, Amsterdam) βραβεύτηκε η επιστημονική του εργασία με θέμα: Η εφαρμογή της μουσικής για την αντιμετώπιση του πόνου και του άγχους κατά τη διάρκεια ηλεκτροφυσιολογικών επεμβάσεων. Ως συνθέτης έχει κυκλοφορήσει πέντε προσωπικούς δίσκους με έργα του για μικρά σύνολα, σόλο πιάνο, έργα μουσικής δωματίου και τραγούδια για φωνή και πιάνο.
Πληροφορίες
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579
Facebook: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Michael Cacoyannis Foundation
Twitter: @MCF_MCacoyannis
Instagram: @mcf.gr | Hashtag: #MCF
Youtube: MCacoyannisF
Ημέρα και ώρα εκδήλωσης: 21 Ιουνίου 2018, ώρα 19:00 στο Θέατρο του ΙΜΚ.
Είσοδος ελεύθερη- Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στα τηλέφωνα 210 3418550 και 210 3418579.
[…] άρθρο Η τέχνη ως θεραπευτική παρέμβαση εμφανίστηκε πρώτη φορά στο […]