HΜΕΡΑ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΡΕΧΤ
«Όταν θα παρουσιαστώ στου φωτεινού σας μέλλοντος την κεντρική επιτροπή»
Δευτέρα 30/01/17 στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ
Η Robin4Arts με αφορμή την συμπλήρωση εξήντα χρόνων από τον θάνατο του γερμανού δραματουργού, ποιητή και διανοητή διοργανώνει το φεστιβάλ «Ημέρες Μπρεχτ στην Αθήνα». Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα.
Στην Ανοιχτή Συζήτηση θα παραστούν άνθρωποι των επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών ώστε να συζητήσουν με το κοινό τις ιδέες, τις απόψεις και την προσωπική δημιουργική τους διαδρομή με αφετηρία το πολυσχιδές έργο του Μπρεχτ.
Συντονίζει ο δημοσιογράφος Άρης Χατζηστεφάνου.
Η Μαρία Φαραντούρη θα μας μιλήσει για την δημιουργική της εμπειρία με το έργο του Μπρεχτ και ο Μιχάλης Καλογεράκης θα ερμηνεύσει ζωντανά προσωπικές του συνθέσεις πάνω σε στίχους του Μπρεχτ .
Ο Γιάννης Αναστασάκης Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε θα μας μιλήσει για όλα τα θέματα που πραγματεύεται το έργο του Μπρεχτ «Μάνα Κουράγιο» παραγωγή 2016-2017 του Κρατικού Θεάτρου.
Ο Τάκης Τζαμαργιάς ως καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ως σκηνοθέτης με τη διττή του ιδιότητα θα μας μιλήσει για την ενασχόλησή του με τον δραματουργό Μπρεχτ.
Ο Γιώργος Κεντρωτής μεταφραστής και λογοτέχνης, το 2015 μεταφράζει Μπρεχτ στη σημαντική έκδοση «Η Βαβυλωνιακή Σύγχυση των Λέξεων και άλλα 499 ποιήματα» εκδ.Gutenberg . Θα μας μιλήσει για το «επίκαιρο» της μπρεχτικής ποίησης.
Η Αγγελική Κασόλα σκηνοθέτης θα μας μιλήσει για την παράσταση-θεατρικό ντοκουμέντο «Η Δίκη του Μπρεχτ» στην επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κογκρέσου παραγωγή 2016-2017. Με την θεατρική ομάδα πείρα(γ)μα θα παρουσιάσει απόσπασμα από την παραπάνω παράσταση.
Παίζουν οι Ηθοποιοί: Ειρήνη Μελά (Πρόεδρος της Επιτροπής/ Ανακριτής ), Γιάννης Καρούνης (Μπέρτολτ Μπρεχτ/ Διερμηνέας), Παναγιώτης Διαμαντόπουλος ( Επικεφαλής Μυστικός Πράκτορας ), Ορέστης Γεωργίου (Μυστικός Πράκτορας).
Info:
Πότε: Δευτέρα 30/01/2017 και ώρα 20.00 μ.μ
Πού: POMANTΣO, Αναξαγόρα 3 Αθήνα, τηλ. 216 7003325
Είσοδος με προσκλήσεις
Κρατήσεις θέσεων και πληροφορίες: 2107298930· www.robin4arts.com·
Στις Ημέρες Μπρέχτ στην Αθήνα στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε τις διαφορετικές εκφάνσεις του έργου ενός μοναδικού δημιουργού που παραμένει επίκαιρος όσο ποτέ.
Τροφή για Σκέψη από τον Μπρεχτ.
«Καλλιτέχνες, εσείς που με χαρά σας και με πίκρα
Παραδίνεστε στην κρίση του θεατή, αποφασίστε
τώρα να παραδώσετε από δω και μπρος στην κρίση του
και τον Κόσμο που παρασταίνετε…..
Κι η άσκηση της τέχνης είναι πηγή χαράς…»
Περισσότερες Πληροφορίες:
Τραγουδά ζωντανά Brecht η Μαρία Φαραντούρη συνοδευόμενη μουσικά από τον Μιχάλη Καλογεράκη. Η ερμηνεία της μεγάλης τραγουδίστριας είναι αξεπέραστη και εμβληματική. Από τον Οκτώβρη του 1979 η φωνή της μας δονεί, μας συγκινεί και μας αποκαλύπτει την θεματολογία του Μπρεχτ και το μουσικό ύφος των Κουρτ Βάιλ και Χανς Άισλερ.
Το 2016 ερμηνεύει το τραγούδι του Μιχάλη Καλογεράκη «Τα πατώματα». Πηγή έμπνευσης υπήρξε ένα μικρής έκτασης ποίημα του Μπρεχτ (σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη), ένα εξαιρετικά επίκαιρο και ευθύβολο κείμενο που φαίνεται σαν να καταγράφει την εποχής μας και το ανθρώπινο τοπίο της.
«Κι όμως ακόμα και κάτω από εμάς,
υπάρχουν άλλα πατώματα.
Και κάτωθε τους φαίνεται υπάρχουν
άλλα πατώματα.
Και ακόμα και εμάς τους κακότυχους,
υπάρχουν άλλοι
που καλότυχους μας λένε.»
Ποίηση: Μπέρτολτ Μπρεχτ
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Μουσική: Μιχάλης Καλογεράκης
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη & Μιχάλης και Παντελής Καλογεράκης
Ενορχήστρωση: Γιώργος Ανδρέου
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε Γιάννης Αναστασάκης θα μας μιλήσει για όλα τα θέματα που πραγματεύεται το έργο του Μπρεχτ «Μάνα Κουράγιο» παραγωγή 2016-2017 του Κρατικού Θεάτρου. Την εισήγησή του θα τη συνοδεύσει με οπτικοακουστικό υλικό.
Ο Τάκης Τζαμαργιάς ως καθηγητής διδάσκει στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ως σκηνοθέτης σκηνοθέτησε «Το Αρχείο του Γιόχαν Φάτσερ» του Μπρεχτ το 2005. Με τη διττή του ιδιότητα θα μας μιλήσει για την ενασχόλησή του με τον δραματουργό και θα μας παρουσιάσει αποσπάσματα από την παράσταση.
Ο Γιώργος Κεντρωτής είναι καθηγητής Θεωρίας-Πράξης της Μετάφρασης στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Το 2015 μεταφράζει Μπρεχτ στη σημαντική έκδοση «Η Βαβυλωνιακή Σύγχυση των Λέξεων και άλλα 499 ποιήματα» εκδ. Gutenberg . Θα μας μιλήσει για το «επίκαιρο» της μπρεχτικής ποίησης όπως αναφέρει «… Από κάτι επίκαιρο ξεκινούν όλοι οι μεγάλοι ποιητές. Δεν γράφεται ποίηση σε κενό χρόνου - ούτε με αναμνήσεις τρέφεται η μεγάλη ποίηση, ούτε με μαντικές και μελλοντολογίες ικανοποιείται ο αξιωματικός σκοπός της: Το να συγκινεί διαχρονικά. Σε ένα διαρκές τώρα αποσκοπούν οι ποιητές. Ο Μπρεχτ επιδίωξε με όλες του τις δυνάμεις να εκφράζει έγκυρα την εποχή του προβάλλοντας διαλεκτικά το τώρα της στην οθόνη του κάθε αύριο. Γι' αυτό και ο χρόνος όπως διαβαίνει δεν τον προσπερνά, αλλά τον παίρνει μαζί του: Τον δικαιώνει».
Η Αγγελική Κασόλα σκηνοθέτης και η θεατρική ομάδα πείρα(γ)μα θα μας μιλήσουν για την παράσταση-θεατρικό ντοκουμέντο «Η Δίκη του Μπρεχτ» στην επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κογκρέσου. Απόσπασμα του έργου, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε θεατρική απόδοση, θα παρουσιαστεί ζωντανά. Ξέφρενη παράσταση, με κωμικοτραγική διάθεση, αφιερωμένη στην υπεράσπιση της Ελευθερίας του Λόγου και τους πρόσφυγες όπου γης. Ο Μπρεχτ, στη διάρκεια της ανάκρισης του, που διήρκεσε μία ώρα, και για την οποία έκανε πρόβες περίπου ένα μήνα, κατάφερε να εμφανιστεί συνεργάσιμος χωρίς όμως να δώσει ούτε ένα ενοχοποιητικό στοιχείο για τον εαυτό του και τους φίλους του, ενώ υπήρξαν στιγμές που κατάφερε να αποσπάσει και τα γέλια του ακροατηρίου, γελοιοποιώντας με το δικό του τρόπο τη διαδικασία. Την επόμενη ημέρα, στις 31 Οκτωβρίου του 1947, έφυγε από τις ΗΠΑ μαζί με την οικογένεια του χωρίς να τον πάρει είδηση το FBI, για να καταλήξει στην Ανατολική Γερμανία όπου πέθανε το 1956. Ο φάκελος του Μπρεχτ στο FBI, πάνω στον οποίο βασίστηκε το έργο της ανάκρισής του, αριθμεί περί τις 1.000 σελίδες εκ των οποίων μόνο οι 369 έχουν δοθεί στη δημοσιότητα.
Τροφή για Σκέψη.
Απόσπασμα Μπ.Μπρεχτ
Καλλιτέχνες, εσείς που με χαρά σας και με πίκρα
Παραδίνεστε στην κρίση του θεατή, αποφασίστε
τώρα να παραδώσετε από δω και μπρος στην κρίση του
και τον Κόσμο που παρασταίνετε….. Κι η άσκηση της τέχνης είναι πηγή χαράς…