Κριτική για την παράσταση "Θεέ μου, τι σου κάναμε;"

Θεέ μου, τι σου κάναμε;

Από τον Κωνσταντίνο Πλατή.

Οι γαλλικές κομεντί διανύουν μια περίοδο «έξαρσης» και οφείλουμε να παραδεχτούμε, ότι οι Γάλλοι έχουν βρει μια συνταγή επιτυχίας, που μόνο αυτοί φαίνεται να ξέρουν καλά τα «συστατικά» της.

Κατά τη γνώμη μου βέβαια θα μπορούσαν να εισχωρούν ακόμα περισσότερο στα κοινωνικό-πολιτικά ζητήματα, με τα οποία καταπιάνονται και να μη μένουν μόνο στη σάτιρα η οποία είναι εύπεπτη από το θεατή, χωρίς όμως να του δημιουργεί έντονο προβληματισμό, αφού οι χαρακτήρες των έργων αυτών βρίσκονται και στη καθημερινότητα μας, αν δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι...

Το έργο του Philippe de Chauveron, λοιπόν, αποφάσισε να ανεβάσει φέτος ο Λάκης Λαζόπουλος και σίγουρα έπραξε πολύ σωστά αφού το πρόβλημα του ρατσισμού, στις μέρες μας, δεν αφορά μόνο τη Γαλλία, αλλά τον κόσμο ολόκληρο. Η θεατρική διασκευή που έκανε είναι αρκετά καλή, προσθέτοντας μέσα και ατάκες που θυμίζουν «Αλ Τσαντίρι» και είναι ήδη δοκιμασμένες για την επιτυχία τους στο ευρύ κοινό.

Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι που συγκροτεί με τη Μαρία Καβογιάννη είναι εξαιρετικό, γιατί δεν επαναπαύεται ο καθένας στο ταλέντο του, αλλά δημιουργούν μαζί ένα αναγνωρίσιμο τύπο ζευγαριού.

Ο Λάκης Λαζόπουλος ερμηνεύει αρκετά καλά το ρόλο του και έχει εξαιρετικές εκφράσεις στο πρόσωπο, που προκαλούν γέλιο για αρκετά δευτερόλεπτα στο κοινό. Δε μπορώ να φανταστώ κάποιον άλλο ηθοποιό καλύτερο σε αυτό το ρόλο.

Η Μαρία Καβογιάννη είναι επίσης εξαιρετική και επιβεβαιώνει ακόμα μια φορά τον τίτλο της μεγάλης ηθοποιού, που τη συνοδεύει τα τελευταία χρόνια. Μπορεί να σου προκαλέσει γέλιο και δάκρυ την ίδια στιγμή και αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει, αφού δε το βρίσκεις εύκολα σε γυναίκα ηθοποιό.

Η Τζένη Θεωνά είναι επίσης πολύ καλή σε ένα ρόλο που ταιριάζει στην εξωτερική της εμφάνιση, αλλά δεν κάνει το λάθος να μείνει στην εύκολη ερμηνεία και παίρνει επάξια το χειροκρότημα του κοινού, όπως και ο Νίκος Γκέλια στο ρόλο ενός από τους «ανεπιθύμητους» γαμπρούς.

Το ζευγάρι των πεθερικών, όμως, μαζί με το γιο τους είναι η πολύ ευχάριστη έκπληξη της παράστασης. Ο πατέρας είναι εξαιρετικός και κινείται με μεγάλη άνεση στη σκηνή, όπως και η σύζυγος του. Ο γιος τους Κωνσταντίνος Καλαγκμπόρ παρά την απειρία του στη σκηνή, καθότι ήταν η πρώτη του συμμετοχή σε θεατρική παράσταση, δεν πτοήθηκε και με το ταλέντο που διαθέτει, νομίζω, ότι θα μας απασχολήσει αρκετά και στο μέλλον.

Τα σκηνικά της παράστασης από το Γιώργο Γαβαλά είναι αρκετά εμπνευσμένα και έχουν εξαιρετική εφαρμογή και λειτουργικότητα στις αλλαγές των σκηνών, όπως και οι φωτισμοί του Αλέκου Γιάνναρου.

Η Έλλη Παπαγεωργακοπούλου έκανε πολύ καλή δουλειά στην επιλογή των κουστουμιών και η Φρόσω Κορρού παρουσίασε ένα καλοκουρδισμένο σύνολο στην κίνηση των ηθοποιών.

Το τραγούδι που έγραψε ο Σταμάτης Κραουνάκης ειδικά για την παράσταση είναι το κερασάκι στην τούρτα, που σερβίρεται με εξαιρετικό τρόπο στο κοινό, το οποίο φεύγει με αίσθημα πληρότητας από το θέατρο Γκλόρια.

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 'ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΖΑ' ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ. ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ. ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΕ ΟΥΤΕ ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΟΥΤΕ ΤΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΩΡΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ OFF BROADWAY ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΠΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΕΛΠΙΔΑ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ...ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ!