~ Τριπλή διεθνής διάκριση ~
Το GRIPS THEATER, ένα από τα ιστορικότερα και σημαντικότερα θέατρα του Βερολίνου, γιορτάζει φέτος τα 50 του χρόνια εντάσσοντας στο ρεπερτόριό του την ομάδα νεανικού θεάτρου “Συντεχνία του Γέλιου” από την Ελλάδα, με δυο παραστάσεις για παιδιά και νέους.
Ο θρυλικός «Μορμόλης» (σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη και Βασίλη Κουκαλάνι) στις 8 Ιουνίου και η παράσταση «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν» (σε σκηνοθεσία Βασίλη Κουκαλάνι και Αντώνη Ρέλλα) στις 14 Ιουνίου, παρουσιάζονται από το Grips σε ταυτόχρονη διερμηνεία στα Γερμανικά, στο πλαίσιο του «On the Child‘s Side», ενός ισχυρού διεθνούς φεστιβάλ που παρουσιάζει παραστάσεις από την Ινδία, την Νότια Κορέα, την Αίγυπτο, τη Γαλλία και την Ουγκάντα. «Ο Μορμόλης» θα παρουσιαστεί στο αμφιθέατρο της Ακαδημίας των Τεχνών του Βερολίνου και το «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν» στο Grips Podewil.
Ταυτόχρονά την επετειακή παράσταση για τα 50 χρόνια του θεάτρου Grips, σκηνοθετεί ο Βασίλης Κουκαλάνι, η οποία λέγεται “Το κενό στο φράχτη” (Die Lücke im Bauzaun), κάνει πρεμιέρα στις 6 Ιουνίου και θα παίζεται εκεί για τα επόμενα τρία χρόνια.
Τέλος, στο πλαίσιο του φεστιβάλ, διοργανώνεται διεθνές συμπόσιο θεατροπαιδαγωγών με θέμα «Τα δικαιώματα του παιδιού στο παιδικό και νεανικό θέατρο», επίσης με ελληνική συμμετοχή. Την Κατερίνα Αδαμάρα και τη Γιόλικα Πουλοπούλου, μέλη της Συντεχνίας του Γέλιου, οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανταλλαγής μεταξύ θεατροπαιδαγωγών του θεάτρου GRIPS του Βερολίνου και της ελληνικής ομάδας.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η ομάδα «Συντεχνία του Γέλιου» ταξιδεύει για να παρουσιαστεί στο Grips, μετά το 2014 και την παράσταση «Μια Γιορτή στου Νουριάν»
Λίγα λόγια για το θέατρο Gripes και τη σχέση του με τη Συντεχνία του Γέλιου.
Το θέατρο Grips βρίσκει τις ρίζες του στο φοιτητικό κίνημα του τότε Δυτικού Βερολίνου, εδραιώθηκε ως ελεύθερη θεατρική ομάδα και είναι σήμερα πια ένας σταθερός αλλά και απαραίτητος θεσμός της πόλης. Η Συντεχνία του Γέλιου έχει ακολουθήσει την συνταγή αυτή με τρόπο ανανεωτικό και προοδευτικό για την θεατρική σκηνή της Αθήνας και της Ελλάδας, και καθιστά τη χώρα μας ως την μόνη που εκπροσωπείται στο διεθνές φεστιβάλ θεάτρου «On the Child’s Side» με δυο παραστάσεις. Η Συντεχνία του Γέλιου και η εμπειρία του αντιαυταρχικού, χειραφετικού θεάτρου για παιδιά και νέους στην Ελλάδα, αναγνωρίζεται ως μια κινητήριος δύναμη και πηγή έμπνευσης, στην εξέλιξη του θεάτρου Grips τα τελευταία χρόνια. Με την ιδέα να εμψυχώσει παιδιά και νέους μέσο του θεάτρου, το Grips άλλαξε το τοπίο του θεάτρου για παιδιά σε όλο τον κόσμο.
Η Συντεχνία του Γέλιου
Η Συντεχνία του γέλιου στηρίζεται στη συλλογική πρωτοβουλία, διατηρώντας εντελώς επαγγελματικές τις συνθήκες και υψηλό το καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα. Χωρίς καμία θεσμική στήριξη στην Ελλάδα, με τις παραστάσεις της τολμά να αγγίξει και να εμβαθύνει σε ευαίσθητα κοινωνικά θέματα -όπως ο ρατσισμός, ο σχολικός εκφοβισμός και η αναπηρία- διεκδικώντας πάντα φωνή στο δημόσιο διάλογο. Ο σκοπός της ομάδας συνίσταται κυρίως στην προαγωγή της πνευματικής καλλιέργειας, στην ενίσχυση της κοινωνικοπολιτικής συνείδησης των πολιτών, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης ως και της προστασίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέσω της ανάπτυξης και διάδοσης των παραστατικών τεχνών και της ανάδειξης τους σε πολιτιστικό, παιδαγωγικό, μορφωτικό και ψυχαγωγικό παράγοντα της κοινωνικής ζωής.
Το έργο «Μια Γιορτή στου Νουριάν» παίχτηκε επί 4 συναπτά έτη υπό την αιγίδα της UNHCR, όπως επίσης και στις Φυλακές Κορυδαλλού τον Ιανουάριο του 2014. Τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, κλήθηκε και από το Θέατρο GRIPS. Πήρε το Κρατικό Βραβείο Θεάτρου της Κύπρου. Εκπροσώπησε την Κύπρο στην Ανάληψη της Προεδρίας της Ε.Ε. στο Στρασβούργο, πραγματοποιώντας επτά παραστάσεις στην βιβλιοθήκη του Ευρωκοινοβουλίου. Οι παραστάσεις που ακολούθησαν «Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και ο Κλεομένης», «Είστε και Φαίνεστε», «Βάσος και Βιβή» και η φετινές επιτυχίες "Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν" και "Μορμόλης", δείχνουν ότι η επιτυχία της ομάδας είναι το αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης συνεργασίας με το θέατρο GRIPS και της πίστης στον κοινωνικό ρόλο του θεάτρου.