Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων του Θεάτρου Τ, εντάσσεται από τον Φεβρουάριο ένας νέος εργαστηριακός κύκλος με αντικείμενο την τέχνη και την τεχνική του κλόουν που θα διευθύνει ο Αλέξανδρος Μιχαήλ.
Κατά βάση είμαστε όλοι κλόουν, απλά περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας προσπαθώντας να κρύψουμε αυτή τη ντροπιαστική πραγματικότητα κάτω από στρώματα ευφυΐας, καλλιέργειας και κοινωνικού καθωσπρεπισμού.
John Wright
- Ο κλόουν δεν είναι μακιγιάζ, κόκκινη μύτη, πολύχρωμα κοστούμια, παιδικά πάρτι και τσίρκο.
- Δεν είναι φτηνά τρικ που μας κάνουν να γελάμε.
- Ο κλόουν στέκεται μπροστά μας γυμνός και απροστάτευτος.
- Αποδέχεται αυτά που δεν μπορεί να αλλάξει.
- Ζει τη στιγμή.
- Υπάρχει ακέραιος στο εδώ και τώρα, χωρίς μέλλον, χωρίς παρελθόν.
- Δίνει τα πάντα στο κοινό του.
- Είναι ελεύθερος γιατί δεν έχει τίποτα να χάσει, τα έχει ήδη χάσει όλα.
Στόχοι του Εργαστηρίου είναι:
- Να εξερευνήσουμε τη θεατρική φόρμα του κλόουν στο σήμερα.
- Να καλλιεργήσουμε τον αυθορμητισμό και την παρόρμηση σαν σκηνικά εργαλεία.
- Να μάθουμε να αφουγκραζόμαστε το κοινό μας.
- Να καλλιεργήσουμε την ευαισθησία μας στην αμεσότητα και την ειλικρίνεια ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε αυθεντικότερες εμπειρίες στο θέατρο.
- Να οξύνουμε το δημιουργικό μας πνεύμα.
Παράλληλα, το εργαστήριο έχει ως στόχο τη δημιουργία μίας σταθερής ομάδας έρευνας, κατόπιν επιλογής, που θα καταλήξει σε παράσταση στο Θέατρο Τ.
Ο κλόουν ως εργαλείο
Όταν ο Lecoq άρχισε να διερευνά την κωμικότητα των κλόουν του τσίρκου το 1960, σύντομα διαπίστωσε πως αυτό που στον κλόουν μας κάνει να γελάμε είναι η απροσποίητη προσωπική τραγωδία του ατόμου πίσω από τη μάσκα, τη μικρότερη μάσκα στον κόσμο, που όπως κάθε μάσκα, δεν κρύβει, αλλά αποκαλύπτει. Έτσι ο κλόουν έγινε κομβικό εργαλείο στη διδασκαλία του.
Η δουλειά αυτή προσφέρει στον ηθοποιό, στον δημιουργό, στον καλλιτέχνη αλλά και σε οποιονδήποτε, πολύ περισσότερα από το πώς «να παίζει» κλόουν. Μας διδάσκει την αμεσότητα, την ειλικρίνεια, μας μαθαίνει να αφουγκραζόμαστε τον κόσμο γύρω μας και να αντιδρούμε. Στον κλόουν δεν υπάρχει χαρακτήρας ούτε θεατρικές συμβάσεις, όλα είναι εδώ και όλα γίνονται στα αλήθεια. Η τέχνη του κλόουν μας γειώνει διαρκώς στη στιγμή, στο απόλυτο παρόν χωρίς υπεκφυγές. Αυτή η γείωση, αυτή η διαρκής αναμέτρηση με το τώρα είναι εργαλεία για τον ηθοποιό, τον καλλιτέχνη, τον άνθρωπο. Η εκπαίδευση του κλόουν είναι βαθιά προσωπική. Και όπως λέει και ο John Wright, «στην καρδιά της δημιουργικότητάς μας βρίσκεται η διάθεση για παιχνίδι, και ο κλόουν είναι το κλειδί για αυτή τη διάθεση».
Το εργαστήριο απευθύνεται σε: Ηθοποιούς | performers |ακροβάτες |χορευτές |εκπαιδευτικούς | μουσικούς | σκηνοθέτες |συγγραφείς | δημιουργούς του δικού τους έργου | επαγγελματίες και ερασιτέχνες | φοιτητές και σπουδαστές |σε όσους ενδιαφέρονται να διευρύνουν το εκφραστικό τους δυναμικό |σε όποιον επιθυμεί να κοιτάξει τον κλόουν μέσα του για οποιονδήποτε λόγο.
Κάθε Παρασκευή από 17 Φεβρουαρίου μέχρι 7 Απριλίου 2017, 5μμ. - 8μμ.
Δηλώσεις συμμετοχών μέχρι την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017
Περιορισμένος αριθμός θέσεων
Χώρος Passatempo
Διεύθυνση: Σωκράτους 2 (γωνία με Εγνατία)
Πληροφορίες – Εγγραφές: 6976 82 31 22, [email protected]
Κόστος συμμετοχής: 80€ (προκαταβολή 40€)
Έκπτωση: 70€ με την άμεση εξόφληση
Ο Αλέξανδρος Μιχαήλ
Με έδρα τη Θεσσαλονίκη ο Αλέξανδρος Μιχαήλ παίζει, διδάσκει και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σπούδασε σωματικό θέατρο και θέατρο της επινόησης με την παιδαγωγική του Lecoq στο London International School of Performing Arts (LISPA) και Σύγχρονη Performance στο Brunel University στο Λονδίνο. Σημαντικές συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Marina Abramovic, Mark Storor, Penny Woolcock, Station House Opera, Andrew Dawson, English National Opera κ.ά.
Δουλειές του έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, έχουν φιλοξενηθεί σε μουσεία, θέατρα και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου και βραβεύτηκαν. Προσκεκλημένος λέκτορας στο Greenwich University του Λονδίνου έχει διδάξει υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» στη Θεσσαλονίκη και έχει οργανώσει πλήθος σεμιναρίων πάντα με επίκεντρο το σώμα σε συνεργασία με ΔΗΠΕΘΕ, εργαστήρια και ομάδες χορού και θεάτρου στη χώρα.