ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΥΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ - 2
Παράλληλες πραγματικότητες /
Sliding Doors
Νέο θεματικό εργαστήριο πυροδότησης της θεατρικής γραφής από τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη.
Αθήνα, Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2018
Προκαθορισμένες συναντήσεις (πάντοτε την ημέρα Τετάρτη):
20 * 27 Ιουνίου * 4 * 11 * 18 * 25 Ιουλίου
22 * 29 Αυγούστου * 5 * 12 * 19 Σεπτεμβρίου 2018
με παράλληλη δυνατότητα συμμετοχής/παρακολούθησης από απόσταση μέσω Live Streaming.
Στον χώρο των Εκδόσεων Ευρασία (Ομήρου 47, Κολωνάκι, Αθήνα),
ώρες: 18.00 μμ με 21.00 μμ
Κόστος συμμετοχής: 250 Ευρώ
Διοργάνωση: Εκδόσεις Ευρασία
Πληροφορίες: τηλ. 6937160705 και [email protected]
~~~
Συντονιστής: Θανάσης Τριαρίδης
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 14η Ιουνίου 2018 (οι επιλεχθέντες θα ενημερωθούν για την συμμετοχή τους μέχρι την 18η Ιουνίου 2018)
Οι Εκδόσεις Ευρασία και ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης καλούν κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει στο Δεύτερο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής με προσανατολισμό την ελληνόγλωσση δραματουργία και την υποστήριξη νέων θεατρικών συγγραφέων. Το Εργαστήριο απευθύνεται στον κάθε ένα που δοκιμάζει ή προτίθεται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στη θεατρική γραφή (χωρίς να είναι απαραίτητο να έχει συμμετάσχει σε οποιοδήποτε προηγούμενο αντίστοιχο Σεμινάριο/Εργαστήριο).
[Σημειώνεται ότι το Πρώτο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής (Μάρτιος-Ιούνιος 2018) με θέμα “Τα τελευταία εξήντα λεπτά πριν από την συντέλεια του κόσμου” απέδωσε 12 καινούρια θεατρικά έργα γραμμένα από τους συμμετέχοντες, τα οποία θα δημοσιευτούν στο σύνολό τους στις 14 Ιουνίου 2018 στην ειδικά φτιαγμένη για τον σκοπό αυτό ιστοσελίδα του Εργαστηρίου.]
- Περιεχόμενο του Εργαστηρίου: Με την καθοδήγηση του συντονιστή και αλληλεπίδραση της ομάδας των συμμετεχόντων, ο κάθε συμμετέχοντας θα κληθεί να σχεδιάσει, να δομήσει και εντέλει να γράψει ένα θεατρικό κείμενο πάνω στο θέμα του συγκεκριμένου Εργαστηρίου με τίτλο εργασίας “Παράλληλες Πραγματικότητες / Sliding Doors”.
Ο τίτλος του θέματος ορίζει και την μόνη προκαθορισμένη δραματουργική συνθήκη του Εργαστηρίου: αναζητούμε εκδοχές της μεγάλης περιπέτειας των ανθρώπων αντικατοπτρισμένες σε παράλληλες πραγματικότητες. Αυτές οι παράλληλες πραγματικότητες (που μπορούν να είναι χρονικές, τοπικές, ιστορικές, φαντασιακές κ.ο.κ.) διαφοροποιούνται σε διάφορες κλιμακώσεις από την πρωτεύουσα ρεαλιστική πραγματικότητα (δηλαδή αυτό που ζούμε). Πρόκειται για οικογένεια αφηγήσεων που φλερτάρει με την επιστημονική φαντασία, τη μεταφυσική, τη θεολογία, την οντολογία, την ψυχανάλυση και κάθε άλλη περιοχή της ανθρώπινης πνευματικής αναζήτησης
Η διερώτηση “Τι θα γινόταν εάν;” είναι μια κεντρική συνθήκη αυτής της αφηγηματικής οικογένειας. Για παράδειγμα: “Τι θα γινόταν αν ο Χίτλερ είχε περάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών της Βιέννης στα 1908;” - ή “Τι θα γινόταν αν ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι είχε σκοτωθεί το 1943 ενώ υπηρετούσε την θητεία του στο Αμερικάνικο Ναυτικό;” – ή ακόμη “Τι θα γινόταν αν ο πατέρας μου δεν είχε πρωτοσυναντηθεί με την μητέρα μου ένα μεσημέρι του 195...;” Ο διαλεκτικός διάλογος παρόμοιων ερωτημάτων μπορεί να παροχετευτεί εξίσου γόνιμα στο δράμα, στην παρωδία, στην κωμωδία, στην αλληγορία, στο ποιητικό θέατρο ή στο θέατρο των διασαλευμένων ταυτοτήτων – και γενικότερα σε κάθε είδος της θεατρικής γραφής.
- Ενδεικτική (όχι υποχρεωτική) βιβλιογραφία/θεατρογραφία/φιλμογραφία για τους συμμετέχοντες. Οι συλλογές διηγημάτων Μυθοπλασίες και Άλεφ του Χόρχε Λούις Μπόρχες, τα μυθιστορήματα Ο τελευταίος πειρασμός του Νίκου Καζαντζάκη, Ο άνθρωπος στο Ψηλό Κάστρο του Φίλιπ Ντικ, Το νησί της προηγούμενης μέρας του Ουμπέρτο Έκο και 1,2,3,4 του Πολ Όστερ, οι κινηματογραφικές ταινίες Θυσία των Αντρέι Ταρκόφκσι, Back to the Future του Ρόμπερτ Ζεμέκις, Η Πέγκυ Σου παντρεύτηκε του Φράνσις Φορντ Κόπολα, Ολική Επαναφορά του Πολ Βερχόφεν, Sliding Doors του Πήτερ Χουάιτ, Matrix των αδελφών Γουατσόφκσι, Ήρωας του Ζαν Γιμού, Η Πηγή του Ντάρεν Αρονόφσκι, Τρέξε, Λόλα, Τρέξε του Τομ Τίκβελ, Η αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού του Τσάρλι Κάουφμαν, Cloud Atlas των αδελφών Γουατσόφσκι και Τομ Τίκβελ, Inception του Κρίστοφερ Νόλαν, οι τηλεοπτικές σειρές 22/11/63 του Στήβεν Κινγκ, Westworld (Α΄ Κύκλος) του Τζόναθαν Νόλαν και Black Mirror του Τσάρλς Μπρούκερ – καθώς και τα θεατρικά έργα του συντονιστή του σεμιναρίου Zyklon ή το πεπρωμένο, Dammerung και Ο Νανουριστής (τα τρία τελευταία κυκλοφορούν ελεύθερα στο Διαδίκτυο στην διεύθυνση: http://www.triaridis.gr/books.html.)
- Στόχος του εργαστηρίου: Η προσδοκία του συντονιστή είναι με την πυροδότηση του Εργαστηρίου να δημιουργηθούν πολλαπλά ομόθεμα θεατρικά έργα (ένα από κάθε συμμετέχοντα) με αφετηρία το συγκεκριμένο θέμα, που θα καταδεικνύουν τις πολλαπλές εναλλακτικές δυνατότητες του θεατρικής γραφής.
- Αιτήσεις: Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να στείλουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] έως και την 14 Ιουνίου 2018 τα ακόλουθα κείμενα:
α) Aίτηση συμμετοχής στο Εργαστήριο.
β) Την σύντομη σύνοψη της υπόθεσης ενός θεατρικού έργου πάνω στην δοσμένη θεματολογία (“Παράλληλες πραγματικότητες / sliding doors”).
γ) Ένα δείγμα γραφής τουλάχιστον 400 λέξεων πάνω στην υπόθεση που έχουν.
δ) Ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα με όλα τα στοιχεία επικοινωνίας.
Όλες οι αιτήσεις θα εξεταστούν από τον Θανάση Τριαρίδη και από αυτές θα γίνει η επιλογή των συμμετεχόντων (ανώτατο όριο: 12 συμμετέχοντες). Η επιλογή θα γνωστοποιηθεί στους συμμετέχοντες μέχρι την 18η Ιουνίου 2018.
- Κόστος συμμετοχής: Η συμμετοχή στο Εργαστήριο κοστίζει 250 ευρώ στο σύνολό της. Για σχετικές πληροφορίες επικοινωνήστε με το τηλέφωνο 6937 160705.
- Τόπος διεξαγωγής: Το Εργαστήριο θα διεξαχθεί στον χώρο των Εκδόσεων Ευρασία, Ομήρου 47, Κολωνάκι, Αθήνα – με δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής/παρακολούθησης από απόσταση μέσω Live Streaming.
- Συναντήσεις: Θα πραγματοποιηθούν 11 συναντήσεις του Εργαστηρίου μέσα σε διάστημα 4 μηνών (με διάλειμμα 3 εβδομάδων τον Αύγουστο). Όλες οι συναντήσεις θα μεταδίδονται με Live Streaming – και θα ηχογραφούνται για όσους συμμετέχοντες χάσουν κάποια από αυτές.
Οι συναντήσεις θα διεξάγονται πάντοτε Τετάρτη, ώρες 18.00 μμ με 21.00 μμ στις ακόλουθες ημερομηνίες: 20 * 27 Ιουνίου * 4 * 11 * 18 * 25 Ιουλίου * 22 * 29 Αυγούστου * 5 * 12 * 19 Σεπτεμβρίου 2018
- Ηλεκτρονική έκδοση των θεατρικών έργων. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου το σύνολο των θεατρικών έργων που θα προκύψουν θα εκδοθεί ηλεκτρονικά σε μια ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα από όπου μπορεί να διαβάσει ο καθένας (φυσικά τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε έργου θα παραμένουν στην απόλυτη δικαιοδοσία του συγγραφέα του).
- Βεβαίωση συμμετοχής: Με το πέρας του Εργαστηρίου θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής, για όποιον συμμετέχοντα το επιθυμεί, από τον συγγραφέα και τις Εκδόσεις Ευρασία.
Βιογραφικό Θανάση Τριαρίδη
Ο Θανάσης Τριαρίδης γεννήθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε ακτιβιστής για τα κοινωνικά δικαιώματα των τσιγγάνων στα χρόνια 1996-2001 και από το 2009 είναι αντιρρησίας συνείδησης. Από το 2000 έχει εκδώσει 50 βιβλία με αφηγήσεις και δοκίμια – ανάμεσά τους τα μυθιστορήματα Ο άνεμος σφυρίζει στην Κουπέλα (2000), τα μελένια λεμόνια * (2005), Τα χλωρά διαμάντια * Βιβλίο Πρώτο, δειλινά 1-333 (2011). Επίσης έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 300 αισθητικά και πολιτικά δοκίμια και άρθρα, ενώ έχει φτιάξει και επιμεληθεί διάφορα εκδοτικά σχήματα, σειρές και περιοδικά. Από το 2007 οργανώνει κύκλους σεμιναρίων πάνω σε θέματα του ευρωπαϊκού πολιτισμού σε Αθηνα και Θεσσαλονίκη. Όλα τα βιβλία του και όλα τα δημοσιευμένα κείμενά του βρίσκονται στην ιστοσελίδα http://triaridis.gr/
Έχει εκδώσει (έντυπα ή ηλεκτρονικά) 20 θεατρικά έργα: La ultima noche ή οι καρχαρίες (2010), Ηistoria de un amor ή τα μυρμήγκια (2011), Μένγκελε (2012), Liberté (2013), Égalité (2013), Fraternité (2013), Humlet (2013), Οιδίνους (2013), Zόοτ (2013), Lebensraum (2014), Zyklon ή το πεπρωμένο (2014), Lacrimosa ή το απέπρωτο (2014), Dämmerung (2015), O Νανουριστής (2015), Lebensraum 2.0 (2017), Lebensraum 3000 – The Mankind Odyssey (2017), Leopold (2017), Football (2017), Nastasya (2018), HIV (2018). Δεκατρία από αυτά έχουν ανεβεί σε πολλές σκηνές της Αθήνας και άλλων πόλεων της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κύπρου και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.
[…] άρθρο Νέο θεματικό εργαστήριο πυροδότησης της θεατρικής γρα… εμφανίστηκε πρώτη φορά στο […]