Alarms

Αρχείο Παίχτηκε από 10/11/2018 έως 21/04/2019
στο Άλφα
Διάρκεια: 90'
Συγγραφέας: Μάικλ Φρέιν
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνοθέτης: Κώστας Γάκης
Σκηνογραφία: Αντώνης Χαλκιάς
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική: Κώστας Γάκης
Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Νεφέλη Κουρή, Γιώργος Βουρδαμής (Μαυρογένης)

Περιγραφή

Το θέατρο Άλφα.Ιδέα παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το αριστούργημα του Μάικλ Φρέιν, Alarms, σε μετάφραση του Κωνσταντίνου Μπιμπή.

Περισσότερα

Ένα ήσυχο απόγευμα, ένα φιλικό σπίτι μετατρέπεται σ΄ ένα πεδίο μάχης που κυριαρχούν οι ήχοι και οι «κραυγές» των συσκευών και gadget που περιβάλλουν την καθημερινότητα μας. Δύο πανομοιότυπα δωμάτια ξενοδοχείου σε μια κοινή μέρα γίνονται ο τόπος του «εγκλήματος», όπου δυο σχεδόν πανομοιότυπα ζευγάρια κάνουν ένα σε βάθος παράλληλο απολογισμό της σχέσης τους και της μοναξιάς τους. Τέσσερις καλεσμένοι γάμου φορτωμένοι με πιάτα και ποτήρια κρασιού στα χέρια προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα, μέσα στην ανθρωποφαγική συνθήκη των προπόσεων και των τυπικών εκδηλώσεων αγάπης.

Το 1998, ο Μάικλ Φρέιν, αμέσως μετά το αριστουργηματικό «Κοπεγχάγη» , γράφει την προφητική φάρσα Alarms και καθιερώνεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους βρετανούς θεατρικούς συγγραφείς, κατορθώνοντας για μια ακόμα φορά να μιλήσει για σοβαρά ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης με όπλο το χιούμορ, τον κυνισμό και την ειρωνεία, χαρακτηριστικά που από εκεί και πέρα θα αποτελέσουν το χαρακτηριστικό του συγγραφικό γνώρισμα.

-Λες να υπάρχω σαν μια συνεχόμενη οντότητα; Ή αν κλείσω τα μάτια μου και τα ξανανοίξω θα έχω εξαφανιστεί;

-Είμαι όμως στα αλήθεια εγώ, ή κάποιος άλλος , κάποιος ξένος που με κοιτάζει και αυτός;

-Μόνος μου μιλάω ούτως ή άλλως.

Στο έργο αυτό του Μάικλ Φρέιν, οι ανθρώπινες σχέσεις συνθλίβονται και αναδιαμορφώνονται με αριστοτεχνική δομή που θυμίζει άλλωστε comedia del arte, άλλοτε ψυχολογικό θέατρο και άλλοτε ακολουθεί πιστά τις τεχνικές της σύγχρονης βρετανικής φάρσας. Ένα έργο με καταιγιστικό ρυθμό, δομημένο ως μια συναισθηματική παρτιτούρα, γραμμένο για να προβληματίσει, να προκαλέσει στιγμές ασυγκράτητου γέλιου και να συγκινήσει το κοινό με τις ευαίσθητες υπαρξιακές βουτιές του. Είναι μια σε βάθος συγγραφική σπουδή, του Μάικλ Φρέιν, στα ρήγματα των ανθρωπίνων σχέσεων, όπως αυτά ορίζονται και διαμορφώνονται στη σύγχρονη εποχή.

“Ο Μάικλ Φρέιν, έχει αυτή τη σπάνια ικανότητα να δημιουργεί κωμικές φάρσες, γύρω από φιλοσοφικά υπαρξιακά ζητήματα και τα γέλια και οι ιδέες αλληλεπιδρούν αβίαστα.”

(Guardian)

Γεννήθηκε το 1933 στη Μεγάλη Βρετανία και έχει γράψει δεκάδες θεατρικά έργα, μυθιστορήματα, έχει μεταφράσει κλασικούς συγγραφείς και έχει εργαστεί και ως δημοσιογράφος σε σημαντικές βρετανικές εφημερίδες. Από το 1966 έως σήμερα έχει αποσπάσει περισσότερα από 15 βραβεία για τα θεατρικά του έργα, ενώ το έργο του Alarms απέσπασε διθυραμβικές κριτικές όπου και αν ανέβηκε.

Βοηθος Σκηνοθέτη: Ειρήνη Αλεξάκη
Δ/νση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

Φωτογραφίες

Βίντεο

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ! Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ.Η ΙΩΑΝΝΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ, Ο ΚΥΡΙΟΑ ΜΠΙΜΠΗΣ ΚΑΛΟΣ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΦΟΡΕΣ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΝ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΔΕΙΞΑΝ.ΠΑΡΑΥΤΑ ΓΕΛΑΣΑΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΦΥΓΑΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΔΙΑΘΕΣΗ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

  2. Είδα την παράσταση από παραχώρηση του Θοδωρή Καλαιτζίδη. Η παράσταση ήταν χλιαρή με στιγμές καλές, άλλες ενδιαφέρουσες και άλλες αμήχανες. Η Ιωάννα Ασημακοπούλου ήταν φοβερή! Ευχαριστούμε για την πρόσκληση!

  3. Είδα την παράσταση από παραχώρηση της Αναστασίας Μανώλη. Δε με ενθουσίασε. Το έργο ήταν μικρό και μάλλον κάτι ήθελε να πει αλλά δεν το είπε. Η σκηνοθεσία είχε ενδιαφέρον αλλά οι πειραματισμοί στις αγγλικές φάρσες με ξενίζουν. Οι ηθοποιοί καλοί αλλά δε μου έβγαλαν χημεία μεταξύ τους. Ενδιαφέρουσες στιγμές, άνισο το αποτέλεσμα. Ευχαριστώ για την πρόσκληση.