Σκηνοθέτης: Κωνσταντίνος Κυριακού
Σκηνογραφία: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Αθηνά Τρανούλη
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Ερμηνεύουν: Άννα Αδριανού, Ηρώ Μουκίου, Βάσω Γουλιελμάκη, Κατερίνα Μπιλάλη, Κρίστη Παπαδοπούλου, Εύη Δαέλη
Περιγραφή
Το γνωστό και αγαπημένο σε όλους θεατρικό έργο «Ανθισμένες Μανόλιες» του Ρόμπερτ Χάρλινγκ μετά την μεγάλη επιτυχία του καλοκαιριού, ανθίζει το χειμώνα στο ALHAMBRA ART THEATER κάθε Δευτέρα και Τρίτη και ώρα 21:00 , από τις 22 Νοεμβρίου, σε απόδοση και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού.
Περισσότερα
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε Off Broadway παράσταση και από τότε γνώρισε τεράστια επιτυχία. Ακολούθησαν περιοδείες πολλών θιάσων σε όλη την Αμερική και στην Ευρώπη και αργότερα το θεατρικό έργο έγινε ταινία που έκανε μεγάλη αίσθηση στο κοινό. Η ομότιτλη ταινία (Steel Magnolias) σε σκηνοθεσία Χέρμπερτ Ρος και σενάριο του ίδιου του θεατρικού συγγραφέα (Ρόμπερτ Χάρλινγκ) με πρωταγωνίστριες τις: Σάλι Φιλντ, Ντόλι Πάρτον, Σίρλεϊ ΜακΛέιν, Ντάριλ Χάνα, Ολυμπία Δουκάκη και Τζούλια Ρόμπερτς. Κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους στις 15 Νοεμβρίου 1989. Είχε λάβει εξαιρετικές κριτικές και έγινε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία με συνολικές εισπράξεις 95,9 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η Τζούλια Ρόμπερτς τότε είχε πάρει υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου και βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της.
Μια κωμική τραγωδία για την φιλία, την μητρότητα, την απώλεια, την οικογένεια και τον έρωτα, όλες οι γυναίκες θα βρούν κάτι από την δική τους ζωή. Οι χαρακτήρες και οι διάλογοι μεταφέρουν μηνύματα, πέρα από οποιαδήποτε στενά κοινωνικά στερεότυπα.
Οι «Ανθισμένες μανόλιες» είναι ένα βαθιά κοινωνικό έργο που αντιμετωπίζει δραστικά τη μοναξιά της σύγχρονης γυναίκας. ένα στέρεο έργο, καλογραμμένο, με εξαιρετικούς χαρακτήρες. Όλοι οι ρόλοι στο έργο είναι πρωταγωνιστικοί και κινούνται μέσα σε χρόνο οικειότητας και κλίμα καθημερινότητας, έτσι που το κομμωτήριο γίνεται μια μικρή και κλειστή κοινωνία.
Σε μια κωμόπολη του αμερικανικού Νότου, το κομμωτήριο έχει γίνει στέκι για έξι γυναίκες της διπλανής πόρτας. Εκεί μοιράζονται τις χαρές και λύπες τους, λένε τα μυστικά τους και ανταλλάσσουν συμβουλές. Όταν μία από αυτές παρουσιάζει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας, οι υπόλοιπες πέντε της συμπαρίστανται με τον πιο τρυφερό τρόπο. Το πρόβλημα της μιας γίνεται πρόβλημα και της άλλης και έτσι γίνεται η ένωση. Αναγνωρίζουν η μια το πρόβλημα της άλλης.
Αυτές οι έξι ανθισμένες μανόλιες θα συζητηθούν..
Φωτογραφίες : Κωνσταντίνος Λέπουρης
Art Director Φωτογραφιών : Μαριάμ Νίκου
Δημόσιες σχέσεις : Νταίζη Λεμπέση
Παραγωγή : Βάσια Παναγοπούλου
Ευχαριστώ πολύ την θεατρομανια για την πρόσκληση...εκπληκτικές ερμηνείες,,πολύ καλοί οι ηθοποιοί ..Συστήνω ανεπιφύλακτα να πάτε να δείτε τις Ανθισμένες μανολιες.
Πήγαμε εχτές και παρακολουθήσαμε την παράσταση. Πάρα πολύ ωραίος και ανακαινισμένος καθαρος χώρος και πληρεί όλα τα μέτρα ασφαλείας. Δεν έχω λόγια να περιγράψω πόσο καταπληκτική παράσταση είναι. Δεν θα σας μιλήσω για την υπόθεση γιατί είναι καλό να πάτε να την δείτε. Ταυτίζεσαι πολύ με τους ρόλους των κοριτσιών σε σημείο να νιώθεις ότι ο πονάς και εσύ με τον πόνο τους. Δεν περίμενα να κλάψω τόσο πολύ σε θεατρική παράσταση. Είναι καταπληκτικές όλες τους . Στο τέλος ήθελα να τις πάρω αγκαλιά. Δεν βαριέσαι καθόλου ούτε κουράζεσαι να την παρακολουθήσεις. Έχει στιγμές ευχάριστες αλλά στο δεύτερο μέρος όλα αλλάζουν. Συγχαρητήρια και σας ευχαριστούμε που μας δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια τέτοια παράσταση
Δυστυχώς η παράσταση 6/12 ακυρώθηκε.
Από τη θεατρολόγο Μαρία Μαρή
Πρεμιέρα του έργου του Ρόμπερτ Χάρλινγκ «Ανθισμένες μανόλιες» στις 29 Νοεμβρίου 2021στο Alhambra Art Theatre. σε παραγωγή της Βάσιας Παναγοπούλου.
Η ομότιτλη ταινία Steel Magnolias σε σκηνοθεσία Χέρμπερτ Ρος και σενάριο του ίδιου του θεατρικού συγγραφέα Ρόμπερτ Χάρλινγκ με πρωταγωνίστριες τις: Σάλι Φιλντ, Ντόλι Πάρτον, Σίρλεϊ ΜακΛέιν, ΝτάριλΧάνα, Ολυμπία Δουκάκη και Τζούλια Ρόμπερτς. Κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους στις 15 Νοεμβρίου 1989. Είχε λάβει εξαιρετικές κριτικές και έγινε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία με συνολικές εισπράξεις 95,9 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η Τζούλια Ρόμπερτς τότε είχε πάρει υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου και βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της.
Σε ένα κομμωτήριο, όπου συναντιούνται διαφορετικές ιστορίες γυναικών , γίνονται εξομολογήσεις, διαμείβονται καυγάδες και πλέκονται φιλίες. Ακολουθούμε την πορεία κάποιων γυναικών σε ένα ουδέτερο έδαφος, μακριά από την οικογένεια και το σπίτι, ένα μέρος αποφορτισμένο από οτιδήποτε μπορεί να βαραίνει το νου. Ένα καταφύγιο μακριά από την αντρική παρουσία, όπου η γυναίκα επιμελείται την εμφάνισή της και εξομολογείται με ασφάλεια τις σκέψεις της και ξεδιπλώνει τα μύχια της ψυχής της. Παράλληλα είναι ένα χώρος κρυψώνα. Σ΄ έναν κόσμο αποκλεισμένο από τα ανδρικά βλέμματα με σλόγκαν « όμορφη δεν γεννιέσαι, γίνεσαι» μια ομάδα γυναικών ζουν τη ζωή τους, τις ανατροπές της και αντλούν δύναμη και κουράγιο η μια από την άλλη.
Η κομμώτρια (Κατερίνα Μπιλάλη) είναι μια μαχήτρια της ζωής, που διατηρεί ένα συνοικιακό κομμωτήριο, μια φωλιά για τις φίλες της. Νοιάζεται πραγματικά τις πελάτισσες της και τις φροντίζει ακόμα και στα προσωπικά τους θέματα. Η κίνηση της ηθοποιού Κατερίνας Μπιλάλη είναι μελετημένη, απόλυτα επαγγελματική, πραγματικά μπερδεύεται κανείς και νομίζει ότι βρίσκεται μέσα σε κομμωτήριο. Η βοηθός της, Ανέλ, (Εύη Δαέλη), εμφανίζεται στη σκηνή άτολμη νέα κομμώτρια, πρωτοεμφανιζόμενη στην περιοχή και εξελίσσεται εμφανώς σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.
Η Κλαιρ Μπρέτζελ (Βάσω Γουλιελμάκη), χήρα δημάρχου διακρίνεται από ένα μπρίο και μια χαρά για τη ζωή, διεκδικεί ένα καλύτερο μέλλον αγοράζει το ραδιοφωνικό σταθμό της περιοχής και κάνει επιχειρήσεις. Έχει μια αντιζηλία με την άλλη θαμώνα του κομμωτηρίου την Ηρώ Μουκίου, η οποία είναι κοντά στη φύση και τα ζώα, κάνει μια διαφορετική ζωή σε σχέση με εκείνη. Είναι και οι δυο όμορφες, αλλά με άλλον τρόπο και εντελώς διαφορετική εμφάνιση. Η μεταξύ τους σχέση είναι σαν αντιπαλότητα δυο ομάδων με φανατικούς οπαδούς.
Μητέρα και κόρη στο κομμωτήριο. Άννα Αδριανού και Κρίστη Παπαδοπούλου. Ξεδιπλώνεται όλη η σχέση των δυο αυτών γυναικών, από τα παιδικά χρόνια της κόρης μέχρι τώρα που παντρεύεται. Αναγνωρίζει κανείς τις εντάσεις με τη μητέρα και εισπράττει τις γνώριμες απαντήσεις. Προετοιμάζονται για το γάμο της κόρης. Η μητέρα ( Άννα Αδριανού) Διευθύντρια στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας, που υποστηρίζει άτομα με προβλήματα. Ο πατέρας της νύφης, που δεν εμφανίζεται ποτέ- εξάλλου το έργο είναι εντελώς γυναικεία υπόθεση-, κάνει έντονη την παρουσία του-απουσία του, καθώς πυροβολεί κάθε τόσο για να διώξει τα πουλιά, ώστε να έχουν απομακρυνθεί για τη δεξίωση και να μην ενοχλούν τους καλεσμένους του γάμου. Ένα έργο με γυναικείους ρόλους που δεν αφήνει ασυγκίνητους τους άντρες.
Η κόρη (Κρίστη Παπαδοπούλου), είναι το πρόσωπο καταλύτης. Ευαίσθητη, αλλά και τολμηρή δίνει ένα μάθημα ζωής. Εξελίσσεται όπως όλα τα πρόσωπα μέσα στο έργο και δίνει πάτημα στη μητέρα της ( Άννα Αδριανού) για μια εξαιρετική και σπαρακτική ερμηνεία.
Γίνονται γυναικείες συζητήσεις και αναφέρονται γυναικεία θέματα. Αποκλείεται κάποια γυναίκα να μην αναγνωρίσει τον εαυτό της μέσα στο έργο αυτό.
Μια κωμική τραγωδία , ένα γλυκόπικρο έργο με υπέροχες ερμηνείες της Άννας Αδριανού, της Ηρώς Μουκίου, της Βάσως Γουλιελμάκη, της Κατερίνας Μπιλάλη, της Κρίστης Παπαδοπούλου και της Εύης Δαέλη !
Απολύτως λειτουργική η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Κυριακού που αναδεικνύει την ερμηνεία της κάθε ηθοποιού. Εντελώς συμβατά τα σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου, καθώς και οι φωτισμοί του Παναγιώτη Μανούση, εστιάζουν πάντα εκεί που πρέπει. Θα πρέπει να αναφερθούμε στα πολύχρωμα και διαφορετικά κοστούμια της Αθηνάς Τρανούλη, ειδικά μελετημένα για κάθε ρόλο, κοστούμια που αναδεικνύουν την διαφορετικότητα του ρόλου και της προσωπικότητάς του, ενώ υποδηλώνουν, δίνουν πληροφορίες για τον ρόλο.
Οι μουσικές επιλογές αξιόλογες ενέτειναν κάθε φορά τη συγκίνηση ή δημιουργούσαν το κατάλληλο κλίμα.