Σύλληψη: Ανέστης Αζάς
Κείμενο: Λένα Κιτσοπούλου και η ομάδα.
Σκηνοθέτης: Ανέστης Αζάς
Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Ερμηνεύουν: Γιώργος Βουρδαμής, Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά, Σοφία Πριόβολου, Gary Salomon
Περιγραφή
Ποιο καλοκαίρι θυμάστε πιο έντονα και γιατί; Ποιο είναι το αγαπημένο σας νησί; Διακοπές πήγατε φέτος;
Μια παράσταση του Ανέστη Αζά, στην πρώτη του συνεργασία με τη Λένα Κιτσοπούλου, ένα καυστικό «αντι-αφιέρωμα» στο ελληνικό καλοκαίρι, το πριν, το τώρα και το μετά της ελληνικής θερινής –και όχι μόνο– πραγματικότητας.
Μια παράσταση για να αναστήσουμε τις ζωές και τις «ορέξεις» μας.
Περισσότερα
Τίποτα δεν μένει όρθιο σε αυτή την παράσταση. Όλα εκτίθενται στον ελληνικό καυτό ήλιο. Συνήθειες, παθογένειες και μοτίβα θέρους, επιδημιολογικά φορτία, μαυρισμένα κορμιά, μουσικά σουξέ, απόγνωση το 2020, γκρικ λάβερ και καμάκια των 70s, εφήμεροι έρωτες, χάπια, αφραγκίες, άνθρωποι που σιχαίνονται το καλοκαίρι. Τι απομένει από τη μυθολογία του greek summer στο πιο περίεργο καλοκαίρι των τελευταίων ετών; Είναι όντως το ελληνικό καλοκαίρι μια αντίληψη, μια ματιά στα πράγματα; Και πώς πραγματώνεται αυτή σε συνθήκες παγκόσμιας πανδημίας; Ποιες οι συνέπειες στον ψυχισμό και την καθημερινότητα του Νεοέλληνα και στην άλλοτε ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία της χώρας; Τι μας έλειψε τελικά φέτος από όλα αυτά που σημαίνει το καλοκαίρι;
Οι «Ερωτικές Καρτ Ποστάλ από την Ελλάδα», μια σπονδυλωτή μουσική φάρσα γύρω από τον μύθο του ελληνικού θέρους, σταμάτησαν 5 μέρες πριν από την πρεμιέρα, τον περασμένο Μάρτιο, εξαιτίας του lockdown. Στις 22 Οκτωβρίου του 2020, η παράσταση ανεβαίνει τελικά στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, με ανανεωμένο υλικό που πρόσφερε σε αφθονία η νέα συνθήκη ζωής από τον Μάρτιο και μετά.
Οι Γιώργος Βουρδαμής, Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά, Σοφία Πριόβολου και Gary Salomon, πριν βγάλουν τα χειμωνιάτικά τους ρούχα από το πατάρι, παίρνουν τα αντίσκηνα και τις ρακέτες τους και μας μιλούν για τον ψυχαναγκασμό του ονειρικού, ερωτικού ελληνικού καλοκαιριού, που αναγνωρίζεται ως συλλογική, εθνική –και εν μέρει διεθνής– φαντασίωση, συντεθειμένη από πολλά κοινωνικά στερεότυπα. Την ίδια ώρα, συντονίζονται άψογα με τη στιγμή και την κατάσταση και παραδίδουν μαθήματα επιβίωσης το έτος 2020, γεμάτα ειλικρίνεια και καυστικό χιούμορ. Σκηνές πανδημικής καθημερινότητας συνοδεύονται από γνωστά τραγούδια της ακρογιαλιάς και πλέκονται με τα κλισέ που ταυτίζουν την τουριστική με τη σεξουαλική προβολή της Ελλάδας ως θερινού ορμητηρίου.
Στην πρώτη τους συνεργασία, ο Ανέστης Αζάς και η Λένα Κιτσοπούλου διερευνούν τη σκοτεινή πλευρά του ελληνικού καλοκαιριού: στιγμή εξαίρεσης και ανάπαυλας, σημείο που ορίζει τον χρόνο και την αντίληψή του στη χώρα μας, χρόνος γεμάτος προσδοκίες και διαψεύσεις. Η παράσταση, που ισορροπεί ανάμεσα σε αυτοβιογραφικά και μυθοπλαστικά στοιχεία, εξερευνά τις ποικίλες αναφορές της θερινής εικονογραφίας, σχολιάζοντας την πατριαρχία και την εθνική ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα και τον σεξισμό της κοινωνίας μας, τη ματαίωση και τον πανικό του μετά covid οικονομικού, κοινωνικού, πολιτιστικού γίγνεσθαι.
Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση
Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 18 ετών
Η παράσταση περιέχει προκλητικές σκηνές και ακατάλληλη φρασεολογία
Κάθε Σάββατο και Κυριακή με αγγλικούς υπέρτιτλους (24 & 25.10, 31.10 & 1.11, 7.11 & 8.11.2020)
Διαβάστε περισσότερα
Ο Ανέστης Αζάς, βετεράνος πλέον του θεάτρου ντοκιμαντέρ, επιστρέφει στη Στέγη τέσσερα χρόνια μετά την Καθαρή Πόλη (συν-σκηνoθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης), η οποία από το 2016 έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 40 σκηνές εντός και εκτός Ευρώπης, έχοντας τη σταθερή υποστήριξη του προγράμματος «Εξωστρέφεια» της Στέγης: Münchner Kammerspiele (Μόναχο), Théâtre de la Ville (Παρίσι), Sharjah Biennial (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Festival Grec (Βαρκελώνη) κ.ά. Στη νέα αυτή δουλειά, ξεπερνάει τα όρια του «καθαρού» θεάτρου ντοκιμαντέρ, για να φτάσει σε μια μεικτή φόρμα που επανεξετάζει τη σχέση, αναιρεί και επαναθέτει τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία.
Η Λένα Κιτσοπούλου, ιδιοσυγκρασιακή συγγραφέας, σκηνοθέτρια και ηθοποιός, συμμετέχει στη συγγραφή του κειμένου, αναλαμβάνοντας με το δικό της αιρετικό στυλ να «αναποδογυρίσει» όλα όσα νομίζαμε ότι ξέραμε για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας.
Κατάλληλο για ηλικίες 18+
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια του κοινού και των εργαζομένων, εφαρμόζει σε όλους τους χώρους της μέτρα πρόληψης για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού.
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους της Στέγης.
Απαραίτητη η θερμομέτρηση πριν την είσοδο στους χώρους του κτιρίου.
Τήρηση απόστασης τουλάχιστον 2 μέτρων μεταξύ των θεατών/επισκεπτών στους χώρους των εκδηλώσεων και τις τουαλέτες.
Διατίθενται συσκευές για απολύμανση χεριών σε όλους τους χώρους
Δεν επιτρέπεται η παραμονή των θεατών στους κοινόχρηστους χώρους (φουαγιέ), αλλά μόνο η διέλευση προς τις αίθουσες.
Για την αποφυγή του συνωστισμού, ισχύουν time slots άφιξης και οι θεατές θα πρέπει να προσέρχονται με τα εισιτήρια τους εκτυπωμένα, ή σε ηλεκτρονική μορφή.
Τα εισιτήρια είναι αυστηρά προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα.
Στο ταμείο του θεάτρου δεν θα είναι δυνατή οποιαδήποτε εκτύπωση εισιτηρίου.
Οι παραστάσεις δεν έχουν διάλειμμα.
Το βεστιάριο και το μπαρ του ισογείου (Liquid bar) θα παραμείνουν κλειστά.
Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση θεατών σε θέσεις άλλες από αυτές που αναγράφονται στα εισιτήριά τους.
Όλες οι θέσεις είναι αριθμημένες και κατανεμημένες με βάση τις οδηγίες για την τήρηση των αποστάσεων.
Η έξοδος από τις αίθουσες πραγματοποιείται βάσει των υποδείξεων του προσωπικού.
Η χρήση των ανελκυστήρων επιτρέπεται μόνο από ευπαθείς ομάδες με ένα συνοδό, ΑΜΕΑ και εγκύους. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
Για εκδηλώσεις στη Μικρή Σκηνή επιτρέπεται η χρήση των ανελκυστήρων ανά 2 άτομα. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
Στο υπόγειο parking κατεβαίνουν μόνο οι οδηγοί των οχημάτων. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
Η αγορά των εισιτηρίων θα γίνεται από το Onassis.org, το τηλεφωνικό κέντρο, τα καταστήματα της αλυσίδας Public. Είναι απαραίτητη η χρήση ηλεκτρονικού ή προτυπωμένου εισιτηρίου.
Μετά από κάθε παράσταση υλοποιείται απολύμανση όλων των χώρων που κινήθηκε το κοινό, ο θίασος και το τεχνικό προσωπικό με νέφωση Dalco100 πιστοποιημένη από τον ΕΟΔΥ για την οποία η Στέγη λαμβάνει καθημερινά πιστοποιητικό απολύμανσης.
Οι θέσεις, τα καθίσματα και οι καρέκλες απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση.
Ο αερισμός και κλιματισμός στις εγκαταστάσεις της Στέγης υλοποιείται με κλιματιστικά ανοικτού κυκλώματος και εισροή νωπού αέρα.
Μικρή Σκηνή - Οδηγίες Προσέλευσης Κοινού
Για την ασφαλή προσέλευση του κοινού θα εφαρμοστούν 2 time slots άφιξης θεατών των 30 λεπτών το καθένα, ξεκινώντας από τις 20:00.
Αναλυτικά:
A. Slot 20:00-20:30 – Σειρές Ε-Θ
B. Slot 20:30-21:00 – Σειρές Ι-Ν
Διαβάστε περισσότερα
https://www.onassis.org/whats-
Από την Νεφέλη Μανιάτη
Ένοχοι!
Το αθάνατο ελληνικό καλοκαίρι κάθισε στο εδώλιο της Στέγης και ξεκίνησε την υπεράσπιση του, παραθέτοντας μια σειρά από μαρτυρίες, αφηγήσεις και τρανά αποδεικτικά στοιχεία. Ποια ήταν η τελική απόφαση;
Η Λένα Κιτσοπούλου και η Ομάδα, παραδίδουν ένα κείμενο που θα μπορούσε να είναι αντί-τουριστικός οδηγός για τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα. Με πολύ έξυπνη και ευέλικτη χρήση της γλωσσικής ταυτότητας των θυμάτων του καλοκαιριού και με γρήγορες και πονηριές ματιές στις αυτοτελείς ιστορίες, καταφέρνει και δεν χάνει κόκκο άμμου στην μεταφορά από την παραλία. Ο Ανέστης Αζάς οπαδός του θεάτρου ντοκιμαντέρ, το παραλαμβάνει και συνθέτει στην σκηνή με την ίδια σατιρική και καταγγελτική
διάθεση μια μουσική φάρσα γρήγορη, αστεία, γεμάτη διαφορετικές σκηνικές υφές και γοητευτικό ρυθμό. Η σκηνογραφία της Ελένης Στρούλια, γύρω και μέσα στο led πλαίσιο της καρτ ποστάλ, γεμάτη από μυθικά καλοκαιρινά σκηνικά αντικείμενα ήταν ιδανική, το ίδιο και οι ενδυματολογικές επιλογές της Βασιλείας Ροζάνα. Δυνατό στοιχείο της παράστασης ήταν οι μουσικές επιλογές του Παναγιώτη Μανουηλίδη, όπως και όλο το ηχητικό τοπίο που διαμορφώθηκε από τους ηθοποιούς.
Η έναρξη επι σκηνής από την ηθική αυτουργό Λένα Κιτσοπούλου, όπως και όλες οι παρεμβάσεις, οι συμβουλές και οι προτροπές επανεκκινούσαν ηθοποιούς και θεατές. Ο Κώστας Κουτσολέλος παρέδωσε με μεγάλη επιτυχία, απλότητα και πιστότητα όλους τους ρόλους που κλήθηκε να αναλάβει και αμέσως μετά ο Γιώργος Βουρδάμης ράπαρε, χόρεψε και βίασε με ενέργεια. Η Ιωάννα Μαυρέα ξεχώρισε ως you tuber, ενώ η Θεανώ Μεταξά και η Σοφία Πριοβόλου σε χαμηλότερο tempo ολοκλήρωναν τον θίασο. Ξεχώρισε ο μουσικός της παράστασης Gary Salomon, παρέα με τα πλήκτρα και την κιθάρα του, για την ερμηνεία του στον Ζορμπά και για την ετοιμότητα του.
Όσο επιθετικές και αν ήταν οι λέξεις, όσο κιτς η αισθητική, όσο γυμνά τα κορμιά, όσο φελλοί οι ήρωες, όσο φασαριόζικη η παραλία, όσο και αν ένιωθες την υπερβολή λίγα δευτερόλεπτα μετά διαλύονταν και έμενε μόνο το ελληνικό καλοκαίρι, έτσι όπως το έχουμε δει στα νησιά, έτσι όπως το έχουμε αφηγηθεί σε φίλους, έτσι όπως το αποτύπωσαν οι ερωτικές καρτ ποστάλ του ́70 και το Instagram του ́20. Άφθονο γέλιο και απότομες προσγειώσεις στην βία, την κακοποίηση και την μιζέρια σε μια σημερινή παράσταση που καταφέρνει να αθωωθεί ενάντια σε όλους. Απόφαση: Ένοχοι!