Σχετικά
Η ιδέα της πλατφόρμας «Γεφυρώνοντας τις διαφορετικότητες» γεννήθηκε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΘΠ Νίκου Διαμαντή, ο οποίος θέλησε να αναδείξει την ιστορία του Πειραιά, τις μνήμες και τα βιώματα των κατοίκων του. «Ο Πειραιάς είναι μια πόλη με ιδιαιτερότητες και αυτές θέλουμε να αναδείξουμε. Επαγγελματίες σκηνοθέτες, ηθοποιοί, χορευτές, εικαστικοί, ιστορικοί, μουσικοί, περφόρμερς και άλλοι συναντούν κατοίκους της πόλης, εμπνέονται από την ιστορία της πόλης τους αλλά και τις προσωπικές ιστορίες των ανθρώπων που την κατοικούν και αναπτύσσουν ένα δημιουργικό διάλογο.
Οι συμμετέχοντες προσεγγίζουν διαφορετικές κοινωνικές δομές, φορείς αλλά και ποικίλες κοινωνικές ομάδες της πόλης του Πειραιά, με σκοπό να χτίσουν γέφυρες επικοινωνίας και να ανασυνθέσουν την κοινωνική, ηλικιακή, οικονομική, ιστορική, μορφωτική ταυτότητα των συμμετεχόντων, δημιουργώντας ένα πλέγμα συνεκτικότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας».Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου μέσω των δράσεων «Άνοιγμα στην πόλη» υιοθέτησε αυτή την πλατφόρμα «πιστεύοντας – όπως σημείωσε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος – ότι ο Πειραιάς έχει μια ειδική βαρύτητα λόγω της θέσης και της ιστορίας του».
Η δημιουργία του παλίμψηστου των δράσεων της ενότητας «Γεφυρώνοντας τις διαφορετικότητες», θα ολοκληρωθεί με άξονα την πόλη του Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Η πόλη και οι δομές της καθορίζουν το στίγμα των ανθρώπων που θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των δράσεων:
Γιάννης Γονατίδης, Χρήστος Χρυσανθόπουλος (Αρχείων Τάξις)
Πειραιολογία
Σάββατο 3 Ιουνίου, ώρα 19.00 | ΔΘΠ Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς | Σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Συλλόγων Μικρών Κυκλαδονήσων (Ο.ΣΥ.ΜΙ.Κ.)
Κυριακή 11 Ιουνίου, ώρα 19.30 | Μαρίνα Ζέας (απέναντι από το Ναυτικό Μουσείο), Ακτή Θεμιστοκλέους 12, Πειραιάς 185 37
Συναντήσεις μνήμης: άνθρωποι με αφηγήσεις, φωτογραφίες, αντικείμενα, αρχεία, γεύματα σε δημόσιους χώρους διαμορφώνουν ένα πλαίσιο διαλόγου ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Η κρητική καντάδα απαντά στο μανιάτικο μοιρολόι, οι πρόσφυγες στη Νίκαια γειτονεύουν με τους μετανάστες από τα Μικρά Κυκλαδονήσια. Ένα ζωντανό μουσείο για την καταγωγή, το φύλο και τη θρησκεία μέσα στην πόλη του Πειραιά. Ανταλλαγή εμπειριών και αναμνήσεων σε μια επανεξέταση του ιδιωτικού και του δημόσιου, του ατομικού και του συλλογικού.
Σύλληψη-οργάνωση: Χρήστος Χρυσανθόπουλος / Συντελεστές: Στέφανος Βαμιεδάκης, Γιώργος Γάσιας, Γιάννης Γονατίδης, Χρήστος Χρυσανθόπουλος και κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Είσοδος ελεύθερη
Επόμενες δράσεις της ίδιας ενότητας : Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (23/6), Πλατεία Αλεξάνδρας (15/6), Πάρκο Δηλαβέρη (22/6), Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας Πειραιά (23/6), Προσφυγικά Νίκαιας (29/6)
Κωνσταντίνος Μίχος - Ιφιγένεια εν _ _ _ _ _ _
Κυριακή 25 Ιουνίου 2017, ώρα 19.00
Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, Λεωφόρος Δημοκρατία, Πέραμα |.
Κωνσταντίνος Μίχος
Οι θυσίες για να πλεύσουν τα πλοία. Αυτό είναι το θέμα της τραγωδίας του Ευριπίδη, την οποία διασκευάζει ο Κωνσταντίνος Μίχος κάνοντας να συναντηθούν δεκάδες επαγγελματίες ηθοποιοί και ερασιτέχνες, κάτοικοι, εργαζόμενοι και σπουδαστές του Πειραιά. Έχοντας στο παρελθόν χορογραφήσει έργα σε δημόσιους χώρους, όπως τα Προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας (2003), τα πρώην υπόγεια κρατητήρια των γερμανικών δυνάμεων κατοχής στο κτήριο της Ασφαλιστικής (2004), το Νοσοκομείο Σωτηρία (2005), αυτή τη φορά επιλέγει την πειραϊκή ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και τις δεξαμενές συντήρησης των πλοίων. Το σώμα που πέφτει, πλακώνεται, ακρωτηριάζεται, καίγεται, ασφυκτιά, τολμά, προσφέρεται, συμπαρίσταται, περιμένει, παρουσιάζεται από χορευτές, ηθοποιούς, καθημερινούς ανθρώπους μέσα από αφηγήσεις των ίδιων των εργαζόμενων. Συμμετέχουν η Τατιάνα Παπαμόσχου, ο Γεράσιμος Γεννατάς, η Αθηνά Κυρούση, η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Πειραιά και μετά από ανοικτό κάλεσμα, μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα, σπουδαστές της ερασιτεχνικής σχολής στο Πέραμα «Χοροέκφραση» Μαρίας Πολίτη μαζί με τους γονείς τους, όπως και εργαζόμενοι και συνταξιούχοι της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
Με την υποστήριξη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς
Dance meetings (piraeus version)
από 12/06 έως 16/06 στις 19:30
Το dance meetings (piraeus version) είναι ένα χορευτικό πρότζεκτ που θέτει σε κίνηση τον Πειραιά. Κάτοικοι της πόλης συναντιούνται με τη χορογράφο και χτίζουν μαζί έναν κόσμο με κύρια εργαλεία το σώμα, την κίνηση, το περιβάλλον τους (εικαστικό, φυσικό, αστικό), τον ρυθμό και τον χορό. Χωρίς προκαθορισμένο σενάριο ή χορογραφία, σώματα που δεν γνωρίζονται μεταξύ
Το dance meetings (piraeus version) είναι ένα χορευτικό πρότζεκτ που θέτει σε κίνηση τον Πειραιά. Κάτοικοι της πόλης συναντιούνται με τη χορογράφο και χτίζουν μαζί έναν κόσμο με κύρια εργαλεία το σώμα, την κίνηση, το περιβάλλον τους (εικαστικό, φυσικό, αστικό), τον ρυθμό και τον χορό. Χωρίς προκαθορισμένο σενάριο ή χορογραφία, σώματα που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους ακολουθούν τη φυσική πορεία των βημάτων τους, δίνοντας έναν νέο χορευτικό ρυθμό στην πόλη.
Χορογραφία: Άρια Μπουμπάκη
Δημόσιες δράσεις χωρίς εισιτήριο
Με εισιτήριο η επίσκεψη στο στούντιο
In the Eyes of God - Ολονυχτία
Σάββατο 17 Ιουνίου 2017, ώρα 20.30
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς Με εισιτήριο
Μια παράσταση-ολονυχτία που σηματοδοτεί τη σχέση του ανθρώπου με το σκοτάδι και το φώς, την παραστασιακή δράση με τον ύπνο, την θεατρική πράξη με την φαντασία και θέμα της: «Πώς μας βλέπει ο Θεός; Τι νομίζουμε ότι πιστεύει για εμάς;».
Οι 50 διανυκτερεύοντες θεατές-πρωταγωνιστές, καλούνται να αλληλεπιδράσουν και να εγκαθιδρύσουν μια βαθιά ανθρώπινη επαφή μέσα από την τέχνη για μια ολόκληρη νύχτα. Με συνοδοιπόρο την Αποστολία Παπαδαμάκη, την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Τρύφωνα Κουτσουρέλη και τον Θοδωρή Χιώτη (φωνή-κιθάρα) θα μοιραστούν την εμπειρία του ύπνου πάνω στην θεατρική σκηνή σε ένα υπερβατικό δικό τους δημιούργημα, από το βράδυ έως το πρωί , ενώ 200 επισκέπτες - θεατές θα τους συναντήσουν και θα διαδράσουν μαζί τους, για μία ώρα, λίγο πριν τα μεσάνυχτα.
Τα πάντα μέσα στο Σύμπαν είναι Ένα, μια απέραντη ενιαία και αδιαίρετη ενότητα. Μέσα σε αυτή την ενότητα χάνονται οι έννοιες «άτομο» και «εγώ». Τι ρόλο παίζει η πίστη στον παραπάνω συλλογισμό, που τελευταία αποδείχτηκε και επιστημονικά; Ο Πειραιάς υπήρξε από παλιά ένας τόπος συνάντησης Ανατολής και Δύσης. Οι δύο πόλοι σκέψης, αυτός του Δυτικού πολιτισμού και εκείνος της Ανατολικής φιλοσοφίας, θα λειτουργήσουν σε ένα ενιαίο επίπεδο συλλογιστικής.
Η παράσταση θα ξεκινήσει με τους θεατές/ πρωταγωνιστές σε ξεχωριστά πνευματικά πεδία. Ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί με έναν τρόπο με την συνάντηση όλων είτε αυτή είναι πνευματική, διανοητική, συναισθηματική αλλά σίγουρα θα είναι σκηνική. Στόχος η αλληλεπίδραση μεταξύ τους, η αναθεώρηση του κόσμου τους, η έννοια του Όλου, της αποδοχής, της μη λεκτικής επικοινωνίας, της βαθειάς ανθρώπινης επαφής μέσα από την τέχνη σε ένα υπερβατικό δικό τους δημιούργημα.
Concept-Σκηνοθεσια: Αποστολία Παπαδαμακη
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Τρύφων Κουτσουρέλης
Ινδικο αρμόνιο, Κιθάρα, Φωνή: Ανταράτμα Θοδωρής Χιώτης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Κυρμιζάκη
Διεύθυνση Παραγωγής: Μανόλης Σάρδης.
Βίντεο:Θανάσης Παπαναγιώτου - The vip photographers
Φωτογραφίες: Μαρία Τούλτσα
Συμμετέχουν παιδιά από το Εθνικό Ωδείο (παράρτημα Πειραιά)
Α. Διανυκτερεύοντες θεατές: 20 ευρώ (προσέλευση στο Δ.Θ.Π. 17/6, ώρα 20.30 – αποχώρηση (προαιρετικά) Κυριακή 18/6, ώρα 09.30)
Σημείωση: Αμέσως μετά την αγορά του εισιτηρίου διανυκτέρευσης είναι απαραίτητο να σταλεί ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από τον κάτοχο του εισιτηρίου στο: [email protected] ώστε να ενημερωθεί σχετικά με τις οδηγίες για την παράσταση καθώς και για τα πράγματα που πρέπει να έχει μαζί του. Στο μήνυμα είναι αναγκαίο να αναφέρεται: Όνομα /Επίθετο/Αριθμό κινητού τηλεφώνου. Ο αριθμός των εισιτηρίων για τους θεατές που θα διανυκτερεύσουν στο Θέατρο είναι περιορισμένος.
Β. Επισκέπτες θεατές: 5 ευρώ (προσέλευση στο Δ.Θ.Π. 17/6 και ώρα 22.30 – αποχώρηση 00.00)
Βάσια Βαλκανιώτη – Βιτόρια Κωτσάλου
Ορίζοντες δρόμου /Σάββατο 10 Ιουνίου 2017 / 19.30
Σημείο εκκίνησης: Πλατεία Οδησσού και Ναυαρίνου, Πειραιάς /Κατάληξη: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια χαρτογραφημένη πορεία, από το σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά μέχρι την πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου, σε ένα δρώμενο ελεύθερου χορού. Μια αλυσιδωτή αντίδραση χορευτικών συνθέσεων τις οποίες το κοινό προσκαλείται να συνοδεύσει συμμετέχοντας ενεργά, συν-κινούμενο. Μια πρωτοβουλία σύμπραξης ανάμεσα σε ενεργές κοινωνικές ομάδες της πόλης του Πειραιά – ομάδες που επιχειρούν να κοιτάξουν τον ορίζοντα διαφορετικά.
Προσεγγίζοντας τη χορογραφία ως ένα τρόπο συλλογικής οργάνωσης, το χορό ως κοινωνικό γεγονός και το ήδη υπάρχον ανθρώπινο υλικό ως πηγή έμπνευσης, διαμορφώνουμε ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούμε να συναντηθούμε και να χορέψουμε, να συνυπάρξουμε, αναδεικνύοντας έναν νέο ορίζοντα συλλογικότητας, έκφρασης και επικοινωνίας. Χορεύοντας (σ)το ίδιο το πλαίσιο που δημιουργεί τις συνθήκες περιορισμού, δέσμευσης του σώματος, ανιχνεύουμε ήδη τις προοπτικές απελευθέρωσής του. Εμπλέκοντας ενεργά το σώμα, τα σώματα, στη διαδικασία διαπραγμάτευσης της ελευθερίας, εξερευνούμε με περιέργεια, με σάστισμα, χωρίς αναστολές – διατηρώντας μόνο την ετοιμότητα να ανταποκρινόμαστε σε ό,τι σταδιακά αποκαλύπτεται.
Στους Ορίζοντες Δρόμου συναντιούνται και συμμετέχουν κάτοικοι του Πειραιά, μαθητές του Ανοικτού Σχολείου Μεταναστών, εργαζόμενοι και εξυπηρετούμενοι του κέντρου υποδοχής αστέγων Praxis, νέοι και νέες από το Πειραϊκό Εκπαιδευτικό Κέντρο Ατόμων με Αναπηρία, μέλη της ΜΚΟ Αλληλεγγύη, καθώς και σπουδαστές της Ανώτερης Σχολή Χορού "Αλέξανδρος Χατζιάρας", του Μουσικού Σχολείου Πειραιά, του Δημοτικού Ωδείου Πειραιά, σύνολα του Εθνικού Ωδείου Πειραιά (Vambeat και Hesperia Guitar Ensemble- Καραγιαννόπουλος Φραγκούλης), μέλη του Συλλόγου Παραδοσιακών Χορών Ηγέχορος, η ομάδα φλαμένκο Bullerinas και οι Pireactive.
Είσοδος ελεύθερη
Κώστας Νούρος: ξένος δυο φορές
Ανθή Γουρουντή, Χρύσα Καψούλη, Τσιμάρας Τζανάτος
10-11 Ιουνίου: ταβέρνα «Ρεβαΐζι»,Θερμοπυλών 28, Πειραιάς
Ώρα προσέλευσης 20.30
Ο Κώστας Μασσέλος ή Νούρος υπήρξε μια ιδιαίτερη περίπτωση τραγουδιστή, του οποίου το ταλέντο άνθησε τόσο στη Σμύρνη όσο και στον Πειραιά. Η φωνή, αλλά και η ζωή του σφράγισαν μοναδικά και ανατρεπτικά το ρεμπέτικο. Μοναχικός και αλύτρωτος τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο βίο του, σφράγισε με τη βελούδινη φωνή του την πρώτη περίοδο του σμυρνέικου/ρεμπέτικου τραγουδιού και δημιούργησε ρήγμα στα στερεότυπα ερωτικής συμπεριφοράς του ρεμπέτη. Δύο φορές πρόσφυγας, μπόλιασε με τη φινέτσα του το μπρούτο πειραιώτικο ρεμπέτικο, μένοντας συγχρόνως αόρατος, μια ντελικάτη φιγούρα που δεν χωρούσε στα στερεότυπα μιας συντηρητικής κοινωνίας.
Κείμενα - Μουσική δραματουργία: Ανθή Γουρουντή, Χρύσα Καψούλη, ΤσιμάραςΤζανάτος /Σκηνοθεσία: Χρύσα Καψούλη
Μουσική - Ενορχήστρωση - Τραγούδια: Χάρης Βλαστάκης, Ανθή Γουρουντή
Βοηθός σκηνοθέτη: Λευτέρης Παπακώστας /Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Παρισσινού/ Φωνητική προετοιμασία: Κλεοπάτρα Παπαχειμώνα
Σκηνική επίβλεψη - Επιμέλεια κοστουμιών: Σπύρος Γκέκας
Εικαστική επιμέλεια - Γραφιστικά: Σταύρος Παπαγιάννης - StageDesign Office
Φροντιστήριο: Φραγκίσκος Δακτυλίδης
Ερμηνευτές: ΤσιμάραςΤζανάτος, Δημήτρης Παπαγεωργίου, Μικαέλα Δανά και το πειραϊκό φωνητικό σύνολο LibroCoro /Συνεργάζονται: Χριστίνα Ασημακοπούλου (σοπράνο), Λευτέρης Παπακώστας (ηθοποιός)/ Μουσικοί: Σταυρούλα Μέντη (βιολί), Στάθης Κοντοπάνος (ούτι), Δημήτρης Ασλανίδης (κοντραμπάσο), Ανθή Γουρουντή (πιάνο)/ *Στην παράσταση ακούγεται το τραγούδι "Πέραμα" του μεγάλου συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου-σε ποίηση Γιώργου Χρονά, με την ευγενική παραχώρηση του ιδίου.
Εισιτήριο: 22€ με φαγητό και ποτό (5 ευρώ από τα ταμεία του Φεστιβάλ και το υπόλοιπο ποσό στις ταβέρνες)
Επόμενες παραστάσεις: 12 και 19 Ιουνίου: ταβέρνα «Μπαρμπαδήμος», Αγ. Γεωργίου 76, Κορυδαλλός | 15 και 16 Ιουνίου: ταβέρνα «Ρούκουνας», Ελ. Βενιζέλου 166, Κερατσίνι
Παίζοντας με την Ιστορία /Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017 – 09.30 π.μ.
Ελένη Κυραμαργιού, Ομάδα Παιχνιδιού «Από το μηδέν στο άπειρο»
Εργοστάσιο Λιπασμάτων Δραπετσώνας , Γρ. Λαμπράκη 2, Δραπετσώνα
Οι πυκνοί καπνοί, η κόκκινη θάλασσα από το θειάφι, το μολυσμένο υπέδαφος, οι ήχοι των μηχανών θα περιμένουν τους μικρούς μαθητές των σχολείων της Δραπετσώνας για να ξεχυθούν στο χώρο του πρώην εργοστασίου της Εταιρείας Λιπασμάτων. Μέσα από δημιουργικά παιχνίδια και κατασκευές θα ζωντανέψει η ιστορία ενός εγκαταλελειμμένου εργοστασίου και οι μικροί συμμετέχοντες θα μεταμορφωθούν από θεατές σε πρωταγωνιστές παιχνιδιού.
Σύλληψη: Ελένη Κυραμαργιού /Εκτέλεση: Ελένη Κυραμαργιού και Ομάδα παιχνιδιού «Από το μηδέν στο άπειρο» (Ευγενία Μαλαχία, Εύη Εκμεκτσιόγλου, Χρήστος Χριστοδούλιας) /Φωτογραφίες: Αλεξία Γιακουμπίνη
Είσοδος ελεύθερη
Μαρία Κουλούρη
«Μια φορά κι έναν αλλιώτικο καιρό…»/10 και 11 Ιουνίου 2017/ 19.30
Σημείο συνάντησης: Πλατεία 25ης Μαρτίου (Πλατεία Χαλκηδόνας), Νίκαια.
Η ποιήτρια και λογοθεραπεύτρια, Μαρία Κουλούρη, μας προσκαλεί σε ένα διαφορετικό παιδικό πάρτυ για όλες τις ηλικίες , στο σπίτι της στην Νίκαια. Μαζί θα διαβάσουμε παραμύθια για πρίγκηπες που παντρεύονται πρίγκηπες, για μικρά αγόρια που θέλουν να ντύνονται σαν κορίτσια και για αυγά που αναρωτιούνται σε τί οικογένεια θα γεννηθούν.
Συμμετέχουν οι: Μαρία Κουλούρη, Αθηνά Αλεξοπούλου, Κώστας Ευστρατίου, Ευφημία Καλογιάννη, Δημήτρης Κερεστετζής, Ειρήνη Μαργαρίτη, Χάρης Μπόσινας και ο Νίκος Σταυρακούδης. Οι επισκέπτες πρέπει να βρίσκονται στα σημεία συνάντησης 15 λεπτά πριν την έναρξη της δράσης.
Είσοδος ελεύθερη
Οι Πειραιώτες ανοίγουν τα σπίτια τους/Σπίτια στον Πειραιά, στη Νίκαια και στο Ρέντη
Ειρήνη Μαργαρίτη
10 έως 24 Ιουνίου 2017, ώρα 19.30
Τι είναι το σπίτι μας; Η πατρίδα μας, το μέρος όπου γεννηθήκαμε, το σπίτι όπου ζουν οι αγαπημένοι μας, ή απλώς ο χώρος όπου κατοικούμε; Το καταφύγιό μας ή το μέρος όπου μπορεί ακόμη και να κινδυνεύουμε; Τα σπίτια έχουν να πουν τις δικές τους ιστορίες. Μικρές και μεγάλες. Μια σειρά δράσεων που λαμβάνει χώρα σε σπίτια. Μια αφορμή για να ανακαλύψουμε τις ιστορίες των άλλων. Να επισκεφτούμε τις διαφορετικές ζωές που κρύβονται σε τέσσερις τοίχους, και που ίσως στην πραγματικότητα να μην είναι τόσο διαφορετικές.
Επιμέλεια-οργάνωση: Ειρήνη Μαργαρίτη /Δραματουργική επιμέλεια: Χάρης Μπόσινας/Βοηθός σκηνοθέτη: Ευφημία Καλογιάννη/Σκηνογραφική επιμέλεια: Ερμίνα Αποστολάκη/Φωτογραφίες: Αντώνης Λέκκος
Είσοδος ελεύθερη
Διαβάσεις στην πόλη, τρούμπα, χώροι λατρείας |
Νίκος Διαμαντής, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ - Bridging Diversities
12 έως 23 Ιουνίου 2017, ώρα 19.30
Σεβαστή Στρογγυλού, Ενιαίο Λύκειο Καμινίων - Καπέλων δρώμενα
Τρίτη 13 και Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017, ώρα 19.30
Πλατεία Κανάρη, Πλατεία Κοραή |
Χρήστος Χρυσόπουλος - Κοινός Τόπος
Ο συγγραφέας Χρήστος Χρυσόπουλος και η εικαστικός Αναστασία Δούκα επιμελούνται, σε συνεργασία με το Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά και με την υποστήριξη της πλατφόρμαςFairead, ένα πρόγραμμα συμμετοχικής δημιουργίας στο οποίο οι διδάσκοντες και διδάσκουσες και οι μαθητές και μαθήτριες του ΑΣΜΠ διερευνούν συνεργατικά και παρουσιάζουν με ποικίλα μέσα το «σχολείο» ως ιδανικό κοινό τόπο μάθησης, κατανόησης, ονείρου και ζωής.
Κυριακή 25 Ιουνίου 2017, ώρα 19.30 | Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών, Νήσου Κω και Αγίων Αναργύρων, Πειραιάς
Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017, ώρα 10.00 | Δημοτική Αγορά Πειραιά, Δημοσθένους 9, Πειραιάς
«Μοιρολόγια της Μάνης»
Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας Πειραιώς
Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017,
ώρα 19:30,
Στο πλαίσιο της πλατφόρμας δράσεων «Γεφυρώνοντας τις διαφορετικότητες» - «Άνοιγμα στην πόλη του Πειραιά» του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017, θα παρουσιαστούν τα «Μοιρολόγια της Μάνης», στον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας Πειραιώς, την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017, ώρα 19:30,
Πρόκειται για μία συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με την «Ένωση των Απανταχού Μανιατών.
Σημαντικό μέρος της πολιτισμικής παράδοσης των Μανιατών είναι τα πολύ ιδιαίτερα τραγούδια τους, τα «Μοιρολόγια». Σε αυτά έχει διατηρηθεί το εκφραστικό γλωσσικό ιδίωμα της Μάνης. Το μανιάτικο μοιρολόι εκφράζει τον εσωτερικό κόσμο του αρχέγονου αυτού ελληνικού λαού, που έζησαν και ζουν στις απρόσιτες και απόκρημνες βουνοπλαγιές της Μάνης.
Το μανιάτικο μοιρολόι, με τον ιαμβικό οχτασύλλαβο στίχο, εξέφραζε και εκφράζει την ιδιαιτερότητα των Μανιατών. Στα νεότερα χρόνια, το μοιρολόι κυρίως περιστρέφεται στο συγκρουσιακό καθεστώς που δημιουργήθηκε με την σύσταση του νέου Ελληνικού κράτους, που ήλθε σε αντιπαράθεση με τους πανάρχαιους τοπικούς νόμους και έθιμα. Τα μοιρολόγια δεν τα έλεγαν μόνο στο πένθος αλλά συνόδευαν και άλλες στιγμές των καθημερινών τους ενασχολήσεων.
Στα μανιάτικα του Πειραιά κατοικεί η πλειοψηφία των Μανιατών που μετοίκησε στα αστικά κέντρα και μέχρι σήμερα διατηρεί τα έθιμα και τις παραδόσεις της ιδιαίτερης πατρίδας τους της Μάνης.
Θα προλογίσει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά: ΝΙΚΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: ΚΑΙΤΗ ΒΑΒΑΛΕΑ – ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΣΣΗΣ
Διάρκεια: 60 λεπτά
Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας Πειραιώς (Μανιάτικα)
Ασκληπιού 48, 18543 Πειραιάς
ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ | Όσοι θεατές το επιθυμούν μπορούν να φέρουν μαζί τους τρόφιμα μακράς διαρκείας, για την ενίσχυση του έργου στήριξης των απόρων οικογενειών της ενορίας.
*843- Πράσινη Γραμμή
Site-specific Project της Κωνσταντίνας Ξάφη
25 Ιουνίου - ΠΕΡΑΜΑ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ & ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2017
H Kωνσταντίνα Ξάφη μάς καλεί σε ένα βραδινό δρομολόγιο του λεωφορείου *843 (πράσινη γραμμή), στα μέσα του καλοκαιριού, με ανοιχτά παράθυρα και φόντο το υποσκιασμένο Πέραμα.
Με αφετηρία τον Σταθμό ΗΣΑΠ Πειραιά, θεατές και ηθοποιοί βιώνουν ένα ταξίδι-πέρασμα από το παρελθόν στο παρόν με όχημα το πράσινο λεωφορείο.
Ημέρες και ώρες
Κυριακή 25 Ιουνίου, 19:30, 21:00, 22:30
Σημείο συνάντησης
Σταθμός ΗΣΑΠ Πειραιά, λεωφορείο 843
Συνολική διάρκεια: 80’
Eίσοδος ελεύθερη (απαραίτητη η κράτηση θέσης):
info@843prasino.gr | 6937200502
Έρωτας ή τίποτα. Ιστορίες του Πειραιά. | Άννα Τσίχλη, Χριστίνα Ζώνιου | Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Παν. Πελοποννήσου |
Κυριακή 25 έως Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017, ώρα 19.30
Εργοστάσιο Λιπασμάτων Δραπετσώνας, Πλ. Ιπποδαμείας, Πειραϊκή.
Διαδρομές Αστικής Συγκοινωνίας
Χρήστος Οικονόμου, Γιάννης Χρυσούλης - Διαδρομές
Τρίτη 27 Ιουνίου έως Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017
Τι μπορεί να κάνουν η Ελένη Γερασιμίδου και ο Πέρης Μιχαηλίδης στην ιστορική γραμμή 040 του λεωφορείου που συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά; Ποιον αναζητούν στη Διαδρομή 904 που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και την Πλατεία Καραϊσκάκη , διασχίζει την πόλη και φθάνει ως τη Φρεαττύδα και την Πειραϊκή;
Αν τύχει και τους συναντήσετε … μην τους αντισταθείτε. Γιατί είμαστε βέβαιοι ότι θα αλλάξετε προορισμό και αναμφίβολα θα χάσετε τη στάση σας.
Η Ελένη Γερασιμίδου και ο Πέρης Μιχαηλίδης , μέσα στα λεωφορεία, τα οποία για χάρη τους και προς τέρψιν των επιβατών – θεατών, μεταμορφώνονται σε θεατρική σκηνή, θα ερμηνεύσουν – ο καθένας ξεχωριστά και σε άλλες ώρες – δύο μονολόγους σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων: Χρήστος Οικονόμου Ραφέλ του Χρήστου Οικονόμου και «Η ανεργία τέχνας κατεργάζεται» του Γιάννη Χρυσούλη.
Τόσο ο Χρήστος Οικονόμου όσο και ο Γιάννης Χρυσούλης επεξεργάζονται με τη μορφή μονολόγων δύο από τα πιο βασανιστικά προβλήματα της σημερινής κοινωνίας: τη μετανάστευση και την ανεργία.
Με πρωταγωνιστές έναν άντρα και μια γυναίκα, κάθε συγγραφέας με τον δικό του τρόπο και την προσωπική του αισθητική, κάποτε με το στοιχείο του τραγικού, συχνά με εκείνο του σουρεαλισμού και του χιούμορ, προσπαθεί να καταδείξει τις βαθύτατες επιδράσεις αυτών των προβλημάτων στην καθημερινή ζωή, στον ψυχισμό και στα ματαιωμένα όνειρα πολλών συνανθρώπων μας.
Παίζουν: Ελένη Γερασιμίδου, Πέρης Μιχαηλίδης
Φωτογραφίες: Εύα Πολυχρονιάδου
Με την υποστήριξη: Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.
ΣΗΜΕΙΏΣΤΕ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ…
ΗΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ
Τρίτη 27 Ιουνίου, ώρα 11.30 | Διαδρομή 040 Πειραιάς-Σύνταγμα, Έναρξη: Αφετηρία 040, Πειραιάς
(Ελένη Γερασιμίδου, Κείμενο: Γιάννης Χρυσούλης)
Τετάρτη 28 Ιουνίου, ώρα 11.30 | Διαδρομή 904 Πλατεία Καραϊσκάκη - Στ. Πειραιά - Φρεαττύδα. Έναρξη: Αφετηρία 904, Πειραιάς
(Ελένη Γερασιμίδου, Κείμενο: Γιάννης Χρυσούλης)
Πέμπτη 29 Ιουνίου, ώρα 19.30 | Διαδρομή 904 Πλατεία Καραϊσκάκη - Στ. Πειραιά - Φρεαττύδα. Έναρξη: Αφετηρία 904, Πειραιάς
(Πέρης Μιχαηλίδης, Κείμενο: Χρήστος Οικονόμου)
Παρασκευή 30 Ιουνίου, ώρα 19.30 | Διαδρομή 040 Πειραιάς-Σύνταγμα, Έναρξη: Αφετηρία 040, Πειραιάς
(Πέρης Μιχαηλίδης, Κείμενο: Χρήστος Οικονόμου)
B.ound - το σκηνικό που φοβάται
της Christiana Lambrinidis
Τρίτη 27 Ιουνίου έως Κυριακή 2 Ιουλίου, ώρα 20.30
Μια παράσταση που πραγματεύεται το θέμα της ιθαγένειας.
Άνθρωποι φερμένοι από αλλού και άλλοι γεννημένοι σε χώρες που δεν υπάρχουν πια. Άνθρωποι που είχαν πατρίδες μέχρι πριν λίγο και άλλοι που τους δεξιώνονται στις δικές τους πρέπει τώρα να αναγνωριστούν από την αρχή και να προσδιορίσουν τις σχέσεις τους υπό τις νέες συνθήκες, που και αυτές δεν είναι μόνιμες. Τι άλλο μένει να τους συνδέει εκτός από την αφήγηση των προσωπικών ιστοριών, της μνήμης του καθενός; Όμως πόσο η μνήμη ευνοεί την επικοινωνία; Ποιο κομμάτι της βοηθά στη σύγκλιση και ποιο θα οδηγεί πάντα σε αποκλίσεις; Τι να πετάξεις και τι να κρατήσεις, αν θες να συνυπάρξεις; Και τι χρειάζεται μια σκηνή θεάτρου για όλα αυτά; Χρειάζεται, γιατί η σκηνή μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς αυτό που μπορεί να μη θες να καταλάβεις, να προσεγγίσεις το βίωμα της οδύνης των ανθρώπων που δίπλα σου στερούνται τα αυτονόητα για σένα.
Σκηνοθέτης: Μάνια Παπαδημητρίου
Μετάφραση: Νάνσυ Τρικαλίτη
Παίζουν: Τάσος Αντωνίου, Ιουλία Γεωργίου, Γιώργος Γιαννακάκος, Καίτη Ιωαννίδου, Μάτα Καστρησίου, Μαρία Κόμη-Παπαγιαννάκη, Ιωάννα Μακρή, Ανδρέας Μαυραγάνης, Μάνια Παπαδημητρίου
Σκηνικά - Κοστούμια: Άρτεμις Θεοδωρίδη
Μουσική: Μαρίνα Χρονοπούλου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Βίντεο: Μάτα Καστρησίου
Αυτοσχεδιασμοί - Κίνηση: Αγγελική Καρυστινού
Εισιτήρια: Κανονικό: 15€
Φοιτητικό: 10€
ΑΜΕΑ: 5€
Ανέργων: 5€
Κρατήσεις: 2104143310 – 320
Συναυλία με το συγκρότημα ΧΟΡΔΕΣ
2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά «Άνοιξη» - ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ
28 Ιουνίου 2017, ώρα 21:00
Αφιλοκερδής συμμετοχή: Φωτεινή Δάρρα και Νίκος Τουλιάτος (με την ομάδα κρουστών του)
Με την ολοκλήρωση της εικαστικής παρέμβασης των μελών του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ στη δημόσια σχολική μονάδα «Άνοιξη».