Συγγραφέας: Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Σκηνοθέτης: Τσεζάρις Γκραουζίνις
Ερμηνεύουν: Παναγιώτης Αθανασόπουλος,Αφροδίτη Αντωνάκη,Γιώργος Γάλλος,Δημοσθένης Ελευθεριάδης,Δημήτρης Ήμελλος,Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κώστας Μπερικόπουλος,Μάρω Παπαδοπούλου,Χρήστος Σαπουντζής ,Γιάννης Στάνκογλου,Συμεών Τσακίρης
Περιγραφή
Η Ρώμη είναι σε αναβρασμό. Το «αβγό του φιδιού» επωάζεται και εκκολάπτεται στη Σύγκλητο. Αλλεπάλληλες συνωμοσίες, δολοφονίες, βία και διαπλοκή. Και στο παρασκήνιο ένας λαός που έχει μετασχηματιστεί σε όχλο, χειραγωγούμενος από δημαγωγούς πολιτικούς. Ο γνωστός Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις προσεγγίζει τη σαιξπηρική τραγωδία με φόντο το ηθικό κενό, αλλά και την «κουλτούρα του φόβου» […]
Περισσότερα
Η Ρώμη είναι σε αναβρασμό. Το «αβγό του φιδιού» επωάζεται και εκκολάπτεται στη Σύγκλητο. Αλλεπάλληλες συνωμοσίες, δολοφονίες, βία και διαπλοκή. Και στο παρασκήνιο ένας λαός που έχει μετασχηματιστεί σε όχλο, χειραγωγούμενος από δημαγωγούς πολιτικούς. Ο γνωστός Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις προσεγγίζει τη σαιξπηρική τραγωδία με φόντο το ηθικό κενό, αλλά και την «κουλτούρα του φόβου» που ενδημούν στον σύγχρονο Δυτικό κόσμο του 21ου αιώνα. Μέσα από τον σαρκασμό των πολιτικών μεθοδεύσεων αναστοχάζεται πάνω στα ζητήματα εξουσίας, αλλά και επίλυσης των συγκρούσεων που τέθηκαν από τον μεγάλο ελισαβετιανό δραματουργό.
Ευχαριστούμε θερμά τον Στάθη Λιβαθινό και τον Θοδωρή Αμπαζή από το Εθνικό Θέατρο, καθώς και τον Άκη Βλουτή από το Από Μηχανής Θέατρο για τη διάθεση αντικειμένων από το βεστιάριο και το φροντιστήριό τους.
Ευχαριστούμε επίσης την Δήμητρα Φαραγγά.
ΠΟΡΣΙΑ - Αφροδίτη Αντωνάκη
ΑΝΤΩΝΙΟΣ - Γιώργος Γάλλος
ΜΕΤΕΛΛΟΣ - Δημοσθένης Ελευθεριάδης
ΚΑΣΣΙΟΣ - Δημήτρης Ήμελλος
ΔΕΚΙΟΣ - Αλέξανδρος Λογοθέτης
ΙΟΥΛΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΑΣ/ΕΙΔΙΚΟΣ - Κώστας Μπερικόπουλος
ΚΑΛΠΟΥΡΝΙΑ - Μάρω Παπαδοπούλου
ΚΑΣΚΑΣ - Χρήστος Σαπουντζής
ΒΡΟΥΤΟΣ - Γιάννης Στάνκογλου
ΛΟΥΚΙΟΣ - Συμεών Τσακίρης
Από τον Κωνσταντίνο Πλατή
Το ότι θα έβλεπα ένα επίκαιρο έργο το ήξερα. Το ότι θα έβλεπα όμως ένα τόσο επίκαιρο έργο με εξέπληξε.
Αρχικά παρατηρούμε την αλαζονεία που διακατέχει τον εκάστοτε αρχηγό μιας κοινωνίας και στη συγκεκριμένη ,τον Ιούλιο Καίσαρα. Χαρισματικός ηγέτης όντας ,ξέρει πώς να ευχαριστεί το λαό του ,ενώ συγχρόνως επιβάλει την τυραννία του.
Στη συνέχεια παρακολουθούμε το σχεδιασμό για την ανατροπή και τη δολοφονία του από τον Βρούτο και τα άλλα μέλη της Συγκλήτου. Το εξαιρετικά ενδιαφέρον εδώ είναι το πώς διαφαίνεται η επίσης τυρρανική νοοτροπία ανθρώπων που θεωρούν πως λειτουργούν προς όφελος της δημοκρατίας. Στο τέλος βέβαια και οι ίδιοι έχουν την ίδια μοίρα με τον άνθρωπο που δολοφόνησαν.
Η σκηνοθετική ματιά του Τσεζάρις Γκραουζίνις μας δίνει μια εξαιρετικά επίκαιρη ανάγνωση του έργου αναδεικνύοντας τα στοιχεία εκείνα που δείχνουν την ηθική κατάπτωση μιας κοινωνίας , καλυμμένης με το πέπλο του ιδεολογικού σκοπού που χρησιμοποιούν ως άλλοθι οι εκάστοτε αντιπρόσωποι του λαού.
Ο Γιάννης Στάνκογλου ήταν πολύ καλός στο ρόλο του Βρούτου όπως και ο εξαιρετικός Κώστας Μπερικόπουλος στο ρόλο του Ιούλιου Καίσαρα. Ξεχώρισε επίσης ο Δημήτρης Ήμελλος ως Κάσσιος .
Το σκηνικό ήταν λιτό, όπως έπρεπε, και αυτό οδηγούσε το κοινό κατευθείαν στην ουσία του έργου.
Τα κουστούμια του Kenny MacLellan βοηθάνε εξαιρετικά στην επικαιροποιήση και η μουσική του Martynas Bialobžeskis ήταν αρκετά ατμοσφαιρική.
Σίγουρα είναι από τις παραστάσεις που δικαιώνουν την προσμονή του κοινού για υψηλού επιπέδου τέχνη αυτή τη δύσκολη περίοδο.