Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Παλούμπης
Σκηνοθέτης: Γιώργος Παλούμπης
Περιγραφή
Ένα ρεαλιστικό έργο, στο οποίο δεν υπάρχουν όρια μεταξύ κωμωδίας και δράματος,ένα έργο που βλέπει την πραγματικότητα όπως είναι: με όλη την τραγικότητα και τη γελοιότητά της.
Περισσότερα
Σε ένα κέντρο διασκέδασης στην Ελευσίνα, μέσα στα απομεινάρια του γλεντιού της προηγούμενης νύχτας, οι χαρακτήρες του έργου βρίσκονται μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη. Η άφιξη του Σοφοκλή, όχι μόνο θα αναταράξει τις ισορροπίες στο μικρόκοσμο του μπουζουκτσίδικου, αλλά θα φέρει μυστικά και αποκαλύψεις στο φως και θα εξωθήσει τον Μίμη, τον Στέλιο, τη Μαρία και τον Μάκη σε ακραίες συγκρούσεις. Το παρελθόν επισκέπτεται βίαια το παρόν, την ώρα που όλοι ετοιμάζονται για μια κηδεία και οι ουρανοί έχουν ανοίξει. Όλα προμηνύουν μια απρόσμενη εξέλιξη.
Τα πρόσωπα στο μαγαζί «Διυλιστήριο» στην Ελευσίνα φέρουν όλα τα χαρακτηριστικά μιας λαϊκής ελληνικής πραγματικότητας. Η ζωή τους, βουτηγμένη στο αλκοόλ, τη μυρωδιά του τσιγάρου και τον ήχο των λαϊκών και των «σκυλάδικων», ακροβατεί ανάμεσα στην ειλικρίνεια και στις αμαρτίες του παρελθόντος. Η αγνή λαϊκότητά τους συγκρούεται με την πονηριά και το κυνήγι του συμφέροντος. Άνθρωποι με αντιφάσεις, ούτε καλοί ούτε κακοί, με τις αδυναμίες και τα προτερήματά τους.
Μέσα από τέτοιους χαρακτήρες το έργο σκιαγραφεί μια χώρα κι έναν κόσμο όπου τίποτα δεν είναι σταθερό, δεν υπάρχει απάγκιο ούτε εγγυήσεις για το μέλλον, οι αξίες είναι ρευστές και οι σχέσεις δύσκολες. Η φιλία, η συντροφικότητα, η αγάπη και η οικογένεια είναι έννοιες που βάλλονται στον Κωλόκαιρο, συγκρουόμενες με την απληστία, τους εγωισμούς και την προκατάληψη απέναντι στο καινούργιο και το διαφορετικό.
Δοκιμάζονται στο έργο τα στεγανά και οι ριζωμένες νοοτροπίες μιας κοινωνίας που δυσκολεύεται να αποδεχτεί την ανάγκη απελευθέρωσης και αυτοδιάθεσης των μελών της με τρόπο διαφορετικό από τους «δεδομένους».
Πρόκειται για ένα ρεαλιστικό έργο, στο οποίο δεν υπάρχουν όρια μεταξύ κωμωδίας και δράματος,ένα έργο που βλέπει την πραγματικότητα όπως είναι: με όλη την τραγικότητα και τη γελοιότητά της. Η γλώσσα είναι σκληρή όπως και τα γεγονότα, τα οποία κορυφώνονται σταδιακά μέσα από το σασπένς και το χιούμορ. Ο «κωλόκαιρος» στο έργο, κυριολεκτικός και μεταφορικός, δημιουργεί ένα σφιχτό κλοιό σε χαρακτήρες οικείους και αναγνωρίσιμους, προκειμένου ο θεατής να ταυτιστεί και να μπει στο ταξίδι τους, να διασκεδάσει και να κουβαλήσει τελικά τα συμπεράσματα και τα ερωτηματικά του.
Ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος (συγγραφέας, ηθοποιός) και ο Γιώργος Παλούμπης (σκηνοθέτης) έχουν συνεργαστεί πολλές φορές, μεταξύ άλλων στο Εθνικός Ελληνορώσων (Από Μηχανής 2017-2018) και στα Ματωμένα Χώματα (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και καλοκαιρινή περιοδεία 2022), όπου ήταν και υπεύθυνοι για τα κείμενα των έργων (Εθνικός Ελληνορώσων: συγγραφή Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, δραματουργική επεξεργασία Γιώργος Παλούμπης / Ματωμένα Χώματα: διασκευή από το μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου: Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Γιώργος Παλούμπης).
**Σας ενημερώνουμε ότι κατά τη διάρκεια της παράστασης και για τις ανάγκες του έργου, οι ηθοποιοί καπνίζουν επί σκηνής.
Ο θεατής ενσωματώνεται στο έργο και στην εποχή από τη στιγμή που μπαίνει στο χώρο. Οι ερμηνείες πολύ καλές και αληθινές. Ειδικά στην αρχή η εξέλιξη είναι κάπως αργή. Τα χιουμοριστικά στοιχεία δημιουργούν ισορροπία.
Υπέροχη παράσταση με εξαιρετικά: κείμενο, σκηνοθεσία, ερμηνείες, σκηνικά-κοστούμια και μουσική επένδυση! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση!
Εξαιρετική παράσταση! Συμφωνώ με τη Δώρα παρακάτω!
Καλή παράσταση, κείμενο δραματουργίας για τη σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα που θίγει πολλά γενικότερα κοινωνικά θέματα. Υπάρχει εξισορρόπηση του βαρύ κλίματος με κωμικά στοιχεία.
Στα αρνητικά η ελλιπής ορατότητα - ήμασταν στην 10η σειρά και παρόλη την αμφιθεατρικότητα του θεάτρου η σκηνή ήταν πολύ χαμηλά. Επίσης θα βοηθούσε στην ακουστικότητα η χρήση μικροφώνων από τους ηθοποιούς, όπως συνηθίζεται πλέον σε πολλές σύγχρονες παραστάσεις.
Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για την πρόσκληση!
ΠΑΡΑΣΤΑΣΑΡΑ!! Θίγει εξαιρετικά όλα τα κακώς κείμενα της ελληνικής οικογένειας και κοινωνίας..προβλήματα διαχρονικά τα οποία δυστυχώς εξακολουθούν να υφίστανται καλυμμένα σε όλους τους τομείς.. συγκλονιστικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς και ρεαλιστική σκηνοθεσία χωρίς ίχνος χυδαιότητας παρά την ωμή γλώσσα που χρησιμοποιεί.. μοναδική παραφωνία για ακόμη μια φορά μέρος του κοινού που θεωρεί ότι παρακολουθεί επιθεώρηση και χαχανιζει στο άκουσμα κάθε "περίεργης" ατάκας χαλώντας την ατμόσφαιρα και διακόπτοντας την συγκίνηση των υπολοίπων θεατών.. ευχαριστούμε θεατρομάνια