Συγγραφέας: Κόνορ Μακφέρσον
Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνοθέτης: Ελένη Σκότη
Σκηνογραφία: Γιώργος Χατζηνικολάου
Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Ερμηνεύουν: Δημήτρης Αλεξανδρής, Ερρίκος Λίτσης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Κατερίνα Μαούτσου, Νικόλας Μπράβος
Περιγραφή
Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας (The Night Alive) του Κόνορ Μακφέρσον, το έργο που τιμήθηκε με το βραβείο Καλύτερου Θεατρικού Έργου 2014 των Κριτικών της Νέας Υόρκης, για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Επί Κολωνώ!
Η παράσταση της Ομάδας Νάμα που κέρδισε το κοινό και την κριτική επιστρέφει για έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου από τις 4 Οκτωβρίου στην άμεση μετάφραση του Γιώργου Χατζηνικολάου και με την καταλυτική, διεισδυτική και τρυφερή σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη. Ένα έργο για τον ηρωισμό που απαιτεί η καθημερινότητα και ένας ύμνος για τη δυνατότητα της επιλογής, αυτής που μπορεί να φωτίσει ακόμα και τα πιο ερεβώδη σκοτάδια.
Περισσότερα
Λίγα λόγια για το έργο:
Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από έναν άνδρα κοντά στα πενήντα, τον Τόμμυ, που έχει αποχωριστεί την οικογένειά του και ζει μόνος πια σε ένα τμήμα του σπιτιού τού θείου του Μώρις, σε μια συνοικία του Δουβλίνου. Οι δουλειές του ποδαριού με τον κολλητό φίλο του Ντοκ, οι γκρίνιες του θείου Μώρις και οι τηλεφωνικοί καυγάδες με την πρώην γυναίκα του είναι η καθημερινότητα του αποτυχημένου και μοναχικού Τόμμυ.
Το έργο αρχίζει με τον Τόμμυ να φέρνει στον εργένικο και εντελώς ακατάστατο χώρο του μια νεαρή πόρνη, την Έιμυ, που μόλις την έσωσε από άγρια επίθεση του φίλου της Κένεθ, του ανθρώπου, που την έχει σπρώξει στην πορνεία. Μια σχέση αρχίζει, που θα διαταράξει την όποια ισορροπία της ζωής των πέντε χαρακτήρων και που ενδεχομένως θα εξελιχθεί σε ερωτική αλλά με εμπόδια, αναστολές και επιφυλάξεις από όλους.
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
Δ/νση Παραγ.: Γιώργος Χατζηνικολάου
Μουσική & Επιμέλεια ήχου: Στέλιος Γιαννουλάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Μούγιος
Δημόσιες σχέσεις, Βοηθός παραγωγής: Μαρία Αναματερού
«Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας» (The Night Alive, 2013) είναι το βραβευμένο έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Κόνορ Μακφέρσον το οποίο ανέβηκε για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία του ιδίου στο θέατρο Donmar Warehouse στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 2013. Σε διάστημα λίγων μηνών μεταφέρθηκε στη Νέα Υόρκη οπού και εξέπληξε κοινό και κριτικούς με τη Νew York times και την Time Out να απονέμουν στην παράσταση αστέρια και σημαντικές διακρίσεις. Υπήρξε υποψήφιο για Βραβείο Ολίβιε στην κατηγορία καλύτερου έργου. Χαρακτηρίστηκε από την Independent on Sunday και το περιοδικό Time Out ως «ένας ακόμα θρίαμβος» και ως ένα «έργο μεγάλης δεξιοτεχνίας» αντίστοιχα, ενώ οι Financial Times έγραψαν ότι το έργο «δείχνει τον Ιρλανδό συγγραφέα πιο συμπονετικό από ποτέ». Την περίοδο που παίχτηκε στο Atlantic Theater της Νέας Υόρκης απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Έργου 2014 ενώ ταυτόχρονα είχε υποψηφιότητα για τα βραβεία Drama Desk και Lucille Lortell.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ο Conor McPherson είναι θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος. Γεννήθηκε στις 6 Αυγούστου του 1971 στο Δουβλίνο και φοίτησε στο University College του Δουβλίνου (USD). Ονομάστηκε από τους New York Times ως «ο καλύτερος θεατρικός συγγραφέας της γενιάς του». Ο Conor κέρδισε το βραβείο George Devine το 1997 με το έργο του St Nicholas καθώς και το βραβείο Olivier για το καλύτερο νέο θεατρικό έργο το 1999 το The Weir. Το 2006 κέρδισε το βραβείο Tony για το Shining City και το βραβείο Olivier για το καλύτερο θεατρικό έργο, Seafarer (Ο Φάρος). Το 2011 έγραψε και σκηνοθέτησε το Veil για το Εθνικό Θέατρο και το 2012 διασκεύασε τον Χορό του Θανάτου του Strindberg για το θέατρο Donmar Trafalgar. Το The Night Alive (Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας) κέρδισε το βραβείο New York Drama Critics Circle για το 2013-14 και έκανε πρεμιέρα στο Donmar τον Ιούνιο του 2013 στο Λονδίνο, ενώ μετέπειτα μεταφέρθηκε και στο Atlantic Theater στη Νέα Υόρκη, τον Νοέμβριο του 2013. Ο Conor γράφει επίσης σενάρια για τον κινηματογράφο και το 2008 ξεκίνησε την παραγωγή στην ταινία The Eclipse, η οποία σημάδεψε το ντεμπούτο του ως σκηνοθέτης. Ο Conor εργάζεται επί του παρόντος στο σενάριο Double Cross για τον Paul Greengrass. Το αρχικό του τηλεοπτικό δράμα Paula, που διασκεύασε για την Cuba Pictures και το BBC NI για το BBC2, προβλήθηκε τον Μάιο του 2017 με εξαιρετικές κριτικές. Το Κορίτσι από τη Βόρεια Χώρα, με μουσική από τον Bob Dylan, είχε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο θέατρο Old Vic τον Ιούλιο του 2017 και μεταφέρθηκε στο West End τον Ιανουάριο του 2018. Ο Μακφέρσον ανακηρύχθηκε, τιμής ένεκεν, Διδάκτωρ της Λογοτεχνίας από το University College του Δουβλίνου, για την συνεισφορά του στο παγκόσμιο θέατρο, τον Ιούνιο του 2013.
Η διανομή τη σεζόν 2017-18 ήταν: Δημήτρης Αλεξανδρής, Ερρίκος Λίτσης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Κατερίνα Μαούτσου, Αργύρης Σαζακλής
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ. Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ. ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΝΕΠΥΦΥΛΑΚΤΑ.
Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση αρχικά!...η παράσταση ήταν πολύ καλή!με πολύ δυνατές ερμηνείες από την μεριά των Αλεξανδρή και Τριανταφυλλίδη!...την συνιστω ανεπιφύλακτα!
Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση γι' αυτήν την πολύ καλή παράσταση.
Ενδιαφέρον έργο με λειτουργική σκηνοθεσία και πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς.
Την παράσταση κλέβει ο κύριος Τριανταφυλλίδης ως Doc που είναι καταπληκτικός.
Την συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Ευχαριστώ πολύ Theatromania άλλη μια φορά για την πρόσκληση που μας χάρισες και είδαμε αυτή την τόσο ωραία παράσταση. Πολύ καλές ερμηνείες και φυσικά σκηνοθεσία. Με λίγα λόγια μια ατμοσφαιρική παράσταση που σε κρατάει καθηλωμένο μέχρι το τέλος. Ευχαριστώ και πάλι.
Εξαιρετικός ο χώρος του θεάτρου και πολύ καλοδουλεμένη η παράσταση...προτείνεται να πάτε θα περάσετε ευχάριστα!
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ!! ΤΗ ΣΥΝΙΣΤΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ!!
Η ΚΟΠΕΛΑ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΥΓΕΝΕΣΤΑΤΗ ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ ΕΙΧΕ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΦΟΥΑΓΙΕ ΜΕ ΩΡΑΙΟ ΜΠΑΡ ΚΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΚΑΦΕ,ΚΑΙ ΕΠΑΙΖΕ JAZZ ΜΟΥΣΙΚΗ.ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.ΕΙΧΕ ΕΠΙΣΗΣ ΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΟΥ,ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ ΑΥΤΟ,ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ.ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ,ΑΝΕΤΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΙ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ.ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΩ ΦΕΤΟΣ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥΣ ΕΥΑΤΟ. ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ...
Υπέροχες ερμηνείες και υπόθεση. Το σκηνικό πολύ ρεαλιστικό και ο χώρος του θεάτρου πολύ όμορφος και περιποιημένος. Μπράβο σε όλους τους συντελεστές!
Μια όμορφη παράσταση με ικανούς ηθοποιούς που έδωσαν το καλύτερό τους εαυτό.Ξεχώριζε ο Κος Τριανταφυλλίδης.Ο χώρος του θεάτρου πολύ όμορφος και ζεστός.Αξίζει να τη παρακολουθήσετε.Ανθρώπινη και ρεαλιστική παράσταση.Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την όμορφη βραδιά.!!!
Συγνώμη, η προηγούμενη κριτική μου προοριζόταν για άλλη παράσταση!
'Η λάμψη μιας ασήμαντης νύκτας' ήταν από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει τη φετινή σεζόν! Μια παράσταση ολοκληρωμένη, με δυνατό κείμενο, ωραίες ερμηνείες από όλους, καλή σκηνοθεσία, σκηνικά που βοηθάνε να μπεις μέσα στο κλίμα του έργου, ταιριαστή μουσική κάλυψη. Το κείμενο σε συνδυασμό με όλα τα προαναφερθέντα κάνουν την παράσταση πολυεπίπεδη, με άφθονες αφορμές για σκέψη και μετά τη λήξη της. Αυτού του είδους τις παραστάσεις έχουμε ανάγκη να παρακολουθούμε ως θεατρόφιλο κοινό.
Ευχαριστούμε πολύ Θεατρομάνια για την πρόσκληση!
Μέτρια παράσταση που δεν 'μπαίνει' μέσα της ο θεατής και δεν διεγείρει το συναίσθημα και την αγωνία του κατά τη διάρκειά της.
ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/2.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ!! ΤΗ ΣΥΝΙΣΤΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ!!
ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΜΕ ΚΟΥΡΑΣΕ, ΑΛΛΑ "ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΑ" ΤΟΣΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ, ΠΟΥ... "ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ".
ΟΛΟΙ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΠΛΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!!
Πολύ βαρετή & αδιάφορη παράσταση με μεγάλη διάρκεια που κουράζει.
Υπέροχη παράσταση. Εκπληκτικό έργο, φανταστικοί ηθοποιοί, υποδειγματική σκηνοθεσία. Ενώ έχω δει ξανά & τον Δημήτρη Αλεξανδρή & τον Ερρίκο Λίτση & την Κατερίνα Μαούτσου που είναι φοβεροί επί σκηνής, εντυπωσιάστηκα από τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη (στο ρόλο του Ντοκ) & τον Νικόλα Μπράβο. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Είναι η ωραιότερη που είδα φέτος. & ευχαριστώ θερμά τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.
Ενα έργο που αφήνει περιθώρια ελπίδας για την κατεστραμμένη ζωή των ηρώων.
Καλή σκηνοθεσία και πολυ καλή η σκηνογραφική δουλειά που μας δίνει το στίγμα της ψυχικής τρικυμίας των ατόμων που ζουν εκεί
Ο κ. Λιτσης (θείος Μόρις) μας αφήνει μέσα απο τον μικρό του ρόλο να δουμε την αγάπη του για τον Τομι και την αγωνία του να τον δει να πατάει στα πόδια του ξανά.Η Κατερίνα Μαουτσου καλή στον ρόλο της Εμυ. Ο κ. Αλεξανδρής ως Τομι αποδίδει με ρεαλισμό την ψυχοσύνθεση του ανεμελου αλλά τραυματισμένου απο τον γαμο του και την ζωή του ατόμου Παράλληλα ομως μας αφήνει να δουμε την αγάπη του και την φροντίδα σε άτομα που πιστεύει οτι εχουν την ανάγκη του.
Ο Γιώργος Τριανταφυλλιδης υπέροχος ως Ντοκ αποδιδοντας τέλεια την ιδιαιτερότητα των κινήσεων και του τρόπου έκφρασης των ατόμων με μικρή υστέρηση Μια παρασταση που αξίζει να δειτε
Υπέροχες ερμηνείες. Πολύ καλή σκηνοθεσία. Πολύ δυνατό κείμενο
Πάρα πολύ καλή παράσταση. Υπέροχες ερμηνείες και πολύ καλή σκηνοθεσία. Αξίζει κάθε λόγο για να τη δείτε. Ευχαριστούμε θεατρομάνια.
Εξαιρετική παράσταση
Πολύ δυνατό σενάριο και ερμηνίες! Συγχαρητήρια. Αξίζει να την παρακολουθήσετε θα σας μείνει να τη θυμάστε! Πραγματεύεται πολύ ανθρώπινα πράγματα με έναν πολύ όμορφο τρόπο.
Ενδιαφέρουσα παράσταση με αρκετά μεγάλη διάρκεια η οποία όμως δε σε κουράζει.
Εξαιρετική παράσταση με φοβερές ερμηνείες. Ειδικά ο Αλεξανδρής. Για μια ακόμα φορά το Επί Κολωνώ κρατάει ψηλά τον πήχη.
Εξαιρετική παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Ενδιαφέρουσα παράσταση!Θα μπορούσε να είχε λιγότερη διάρκεια!
Η υπόθεση της παράστασης μου ήταν πολύ αδιάφορη και με "τραβηγμένη" διάρκεια.
Ευχάριστος και ξεχωριστός ο ρόλος του "Ντοκ"(του κου Γιώργου Τριανταφυλλίδη) που κατά τη γνώμη μου κρατάει το εδιαφέρον όλων των θεατών. Οι ερμηνείες ήταν πολύ καλές και δεν δυσανασχέτησα πολύ να την παρακολουθήσω ως το τέλος .
Ο τίτλος ποιητικός αλλά καμία σχέση με την υπόθεση του έργου!
[…] Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ […]
[…] Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ […]