Πέτρες στις τσέπες του

Αρχείο Παίχτηκε από 13/04/2020
στο Κιβωτός

2ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 85'
Συγγραφέας: Μαρί Τζόουνς
Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη
Σκηνοθέτης: Γιώργος Χρυσοστόμου, Μάκης Παπαδημητρίου
Ερμηνεύουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου

Περιγραφή

Ένα απολαυστικό ρεσιτάλ εναλλαγής ρόλων με τον Μάκη Παπαδημητρίου και τον Γιώργο Χρυσοστόμου

Περισσότερα

Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στο Κέρι της Ιρλανδίας, όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί, δηλαδή extras… δηλαδή κομπάρσοι… δηλαδή οι άνθρωποι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα… και συμμετέχουν στην ταινία. Το ίδιο και ο Σων. Που αυτοκτόνησε. Έβαλε πέτρες στις τσέπες του κι έπεσε στο νερό. Κρίμα.

Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλυγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια 2 ανθρώπων, μέσα από τις ζωές 15 χαρακτήρων, μέσα από την απαξίωση και την καταξίωση, μέσα… μαζικής ενημέρωσης και μεταφοράς. Κρίμα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική επιμέλεια: Φωτεινή Γαλάνη
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης

Φωτογραφίες

Βίντεο

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μία από τις πιο διασκεδαστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών! Ερμηνείες με έμπνευση, δημιουργικότητα και φαντασία!! Δικαίως κάνει την επιτυχία αυτή! Δεν είναι καθόλου σαχλή αλλά ουσιαστικά μια μαύρη κωμωδία! Μπράβο για την ειλικρίνεια των ηθοποιών!

  2. Από τον Κωνσταντίνο Πλατή

    Η αλήθεια είναι ότι βλέπω αρκετές παραστάσεις και αυτό κάποια στιγμή σε φτάνει σε σημείο να θέλεις και κάτι διαφορετικό. Αποφάσισα λοιπόν να πάω σινεμά. Επέλεξα λοιπόν το Θέατρο του Νέου Κόσμου και την παράσταση “Πέτρες στις τσέπες του”.

    Όχι, δεν αστειεύομαι. Η παράσταση αυτή είναι πιο κοντά σε σινεμά, αλλά με θεατρικά μέσα. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα πολυπρόσωπο έργο με λιτά σκηνικά και μόνο δύο ηθοποιούς στη σκηνή. Είναι δύο, αλλά ο θεατής βλέπει περισσότερους, αφού το σκηνικό βρίσκεται κάπου στην Ιρλανδία, όπου γυρίζεται μια χολιγουντιανή ταινία με πρωταγωνιστές και κομπάρσους, που παρελαύνουν όλοι μπροστά στα μάτια των θεατών μ’ ένα εξαιρετικά ευφάνταστο τρόπο.

    Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης ερμηνευτικής δυσκολίας, η οποία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, αφού οι πρωταγωνιστές Γιώργος Χρυσοστόμου και Μάκης Παπαδημητρίου ανέλαβαν και τη σκηνοθεσία της παράστασης. Το θέατρο όμως πρώτα απ’ όλα σημαίνει συνεργασία και οι δύο αυτοί σπουδαίοι ηθοποιοί φαίνεται να το γνωρίζουν πολύ καλά.

    Ο Γιώργος Χρυσοστόμου ερμηνεύει λοιπόν τους χαρακτήρες του, προσαρμόζοντας ανάλογα τα εκφραστικά του μέσα, ενώ ο Μάκης Παπαδημητρίου, με το γνώριμο, αλλά επιτυχημένο στυλ του, ερμηνεύει πιο φυσικά τους δικούς του χαρακτήρες και τους ενσωματώνει στη δική του προσωπικότητα, ξεφεύγοντας με επιτυχία από τη «μανιέρα».

    Το αποτέλεσμα, λοιπόν, των διαφορετικών αυτών επιλογών του καθενός, ως προς τον τρόπο ερμηνείας σε συνδυασμό με την πολύ καλή κινησιολογία τους παράγει ένα αποτέλεσμα, που είναι ευφάνταστο και κινηματογραφικό. Και οι δύο ηθοποιοί εναλλάσσουν τους ρόλους τους μέσα σε δευτερόλεπτα και πολλές στιγμές νομίζεις ότι βλέπεις σκηνή από ταινίες όπως το Trainspotting ή το Full Monty.

    Τα δύο διαστάσεων σκηνικά από την Ιωάννα Τσάμη ενεργοποιούν τη φαντασία του θεατή και λειτουργούν ως View Master (παιχνίδι των 80’s) μέσα από το οποίο το κοινό παρατηρεί τα μουντά χρώματα της ατμόσφαιρας.

    Οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη είναι για άλλη μια φορά εξαιρετικοί και ακολουθούν απόλυτα εναρμονισμένοι τη κινηματογραφική, αλλά και τη συναισθηματική εναλλαγή των σκηνών.

    Η μουσική επιμέλεια από τη Φωτεινή Γαλάνη σε «βάζει» ακόμα περισσότερο μέσα στο κλίμα της Μεταθατσερικής, έκρυθμης και καταθλιπτικής περιόδου κατά την οποία εκτυλίσσεται το έργο.

    Είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες παραστάσεις-ταινίες της θεατρικής σεζόν, γιατί έχει φλεγματικό βρετανικό χιούμορ, που συνδυάζεται άρτια με τα δραματικά στοιχεία του έργου, τα οποία οι δύο ηθοποιοί αρχικά αφομοιώνουν και σε δεύτερο χρόνο τα προβάλουν με μεγάλη «ευκρίνεια» στη σκηνή του θεάτρου.