Σέρρα - Η ψυχή του Πόντου

Διάρκεια: 90΄ (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Γιάννης Καλπούζος
Διασκευή: Γιάννης Καλπούζος
Σκηνοθέτης: Σωτήρης Χατζάκης
Σκηνογραφία: Έρση Δρίνη
Κοστούμια: Έρση Δρίνη
Μουσική: Ματθαίος Τσαχουρίδης
Ερμηνεύουν: Χρύσα Παπά
Παίζουν μουσική: Γιώργος Σαραφίδης(Ποντιακή Λύρα)

Περιγραφή

Το επικό μυθιστόρημα του Γιάννη Καλπούζου «Σέρρα –Η ψυχή του Πόντου» ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή στο Θέατρο ΠΟΛΗ στις 12 Νοεμβρίου 2021 σε ερμηνεία της Χρύσας Παπά και σκηνοθεσία του Σωτήρη Χατζάκη.

Περισσότερα

Η Χρύσα Παππά αφηγούμενη τη Σέρρα, την ψυχή του Πόντου, υποδύεται πολλούς ανδρικούς και γυναικείους ρόλους σε διαδοχικές μεταμορφώσεις, έτσι ώστε στα μάτια του θεατή να ξετυλίγεται η τοιχογραφία του ποντιακού ελληνισμού από το 1910 έως το 1962 στην Τουρκία και στη Σοβιετική Ένωση.

Υπόθεση έργου:
Η Λεμονιά αφηγείται, μέσα από εναλλασσόμενους ρόλους και διαβαίνοντας όλη τη συναισθηματική διαστρωμάτωση, την περιπετειώδη και γεμάτη εκπλήξεις ζωή του πατέρα της Γαληνού Φιλονίδη από το 1915 μέχρι το 1962 στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν. Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε δυο γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με την αγριότητα και τις τρικυμίες της ψυχής, ενώ στο πρόσωπό του και στην πορεία του αντανακλούν τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων.

Έρωτας, μυστήριο, αγριότητα, ραδιουργίες, κωμικές στιγμές, εξαθλίωση και αξιοπρέπεια. Συνάμα, η ζωή που κυλάει πότε ανέμελη και πότε ως εφιάλτης, ο μικρόκοσμος του καθενός, ο ίσκιος των γονιών που βαραίνει τα παιδιά, η πάλη μεταξύ λογικής και συναισθήματος, και όλα να οδηγούν στη μεγαλύτερη επανάσταση: την ανθρωπιά.

Χοροδιδασκαλία: Στέφανος Σιδηρόπουλος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Γραφιστική επιμέλεια: Πέτρος Παράσχης
Παραγωγή Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

 

Το Θέατρο θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος

Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή

[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.

Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας .

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή.

Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Φωτογραφίες

20 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Θεατρομάνια και την Σώρρα Μανουέλα για την παραχώρηση που μου έκανε. Η ερμηνεία της Χρύσας Παππά ήταν συγκλονιστική . Έδωσε την ψυχή της για να παίξει τον συγκεκριμένο ρόλο και μετέδωσε σε όλους μας την φλόγα, το πάθος, την απόγνωση, τον πόνο. Συγχαρητήρια!!

  2. Πόσο υπέροχη; Μια παράσταση ολοκληρωμένη από κάθε άποψη. Εξαιρετική η θεατρική μεταφορά αυτού του αγαπημένου βιβλίου. Σκηνοθετικά αποτυπώθηκε υπέροχα το κείμενο. Το σκηνικό λιτό και πολυπρακτικό, όπως αρμόζει σε έναν μονόλογο. Τα φώτα ατμοσφαιρικά που μαζί με την υπέροχη μουσική λειτουργούν συμπληρωματικά σε αυτήν την υπέροχη ερμηνεία.
    Η κυρία Παπά αν και αφηγείται,αν και μονολογεί θεωρείς ότι ερμηνεύει χαρακτήρες. Ένας άνθρωπος σε πολλούς ρόλους. Είναι καθηλωτική. Σε μαγνητίζει. Σου αγγίζει το συναίσθημα.
    Είδα την παράσταση με τα παιδιά μου, 8 και 10 χρόνων. Κράτησε και σε αυτά το ενδιαφέρον αμείωτο.
    Συγχαρητήρια!

  3. Καταπληκτική παράσταση. Η κα Παππά πήρε ένα υπέροχο κείμενο και κατάφερε να το μεταφέρει στη σκηνή χωρίς να χάσει κάτι και να μας κάνει να ζήσουμε και να γίνουμε ένα με μια από τις πιο δύσκολες περιόδους του απανταχού Ελληνισμού. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια.

  4. Η καταπληκτική Χ. Παπά καταθέτει την ψυχή της επί σκηνής. Η μουσική υπέροχη. Η συγκινητική ιστορία που αφηγήθηκε και οι ρόλοι που υποδύθηκε λαμβάνουν χώρα την εποχή του εκδιογμού των Ελλήνων του Πόντου από τον τόπο τους. Παρά τις κακουχίες και την εξαθλίωση η πρωταγωνίστρια στο τέλος μας υπενθυμίζει ότι σκοπός δεν είναι να καλλιεργήσουμε μίσος όταν διηγούμαστε αυτά που έγιναν, αλλά για να μαθαίνουν οι άνθρωποι ώστε να μην τα επαναλάβουν στο μέλλον. Δεν υπάρχει καλός Έλληνας και κακός Τούρκος, αλλά καλός άνθρωπος και κακός άνθρωπος.
    Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια.

  5. Άψογη η ερμηνεία της Χ. Παπά που είχε να υποδυθεί πολλά πρόσωπα της ιστορίας και όπου ήταν απαραίτητο αφηγούνταν τα γεγονότα μαζί με αυτά που συνέβησαν την εποχή εκείνη στον Πόντο.
    Μια εκπληκτική και συγκινητική παράσταση.
    Ευχαριστούμε Θεατρομάνια

  6. Εξαιρετική παράσταση. Ιστορική η αφήγηση και ταυτόχρονα οικογενειακή, από μια ηθοποιό που άλλαζε συνεχώς ρόλους και τα κατάφερνε άψογα!. Η χροιά της φωνής της, το συναίσθημα, οι κινήσεις της, ο χορός και η ερμηνεία της ήταν απίστευτες. Κρεμόμασταν από τα χείλη της για ν' ακούσουμε ή μάλλον να ζήσουμε τη συνέχεια. Σκληρές περιγραφές στη διήγηση, που μας βάζανε πιο βαθιά στην τραγικότητα του ελληνισμού του Πόντου. Κι εκείνη η υπέροχη ποντιακή λύρα έδενε με την όλη αφήγηση. Από τις πιο ωραίες παραστάσεις που έχω δει.