The Children

Αρχείο Παίχτηκε από 26/10/2019 έως 22/12/2019
στο Ιλίσια
Διάρκεια: 100' χωρίς διάλειμμα
Συγγραφέας: Lucy Kirkwood
Μετάφραση: Μακή Μαρσεϊγ / Γιωργής Τσουρής
Απόδοση: Γιωργής Τσουρής
Σκηνοθέτης: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνογραφία: Γιάννης Μουρίκης
Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Μαθές
Ερμηνεύουν: (αλφαβητικά) Ρένια Λουϊζίδου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Πέγκυ Σταθακοπούλου

Περιγραφή

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Περισσότερα

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ:

Ένας πυρηνικός αντιδραστήρας εκρήγνυται και το ισχυρό τσουνάμι κάνει την θάλασσα να μοιάζει με «γάλα που βράζει». Όλα ξεκινούν με την απρόσμενη άφιξη της Ρόουζ (Πέγκυ Σταθακοπούλου) στο απομονωμένο εξοχικό της Χέϊζελ (Ρένια Λουϊζίδου) και του Ρόμπιν (Γεράσιμος Σκιαδαρέσης). Εκεί το ζευγάρι έχει καταφύγει μετά την έκρηξη του πυρηνικού εργοστασίου της περιοχής κοντά στην οποία βρισκόταν η κύρια στέγη τους. Οι δυο τους παλεύουν πλέον να συνεχίσουν την ζωή τους κάνοντας γιόγκα, προσευχές... αλλά και με πολλές ελλείψεις βασικών παροχών. Οι διακοπές ρεύματος διαδέχονται η μία την άλλη ενώ το νερό της βρύσης είναι μολυσμένο από την ραδιενέργεια. Η αινιγματική Ρόουζ λοιπόν αφού αναμοχλεύσει το κοινό παρελθόν των τριών επιστημόνων και φίλων καταλήγει σε μια τρομακτική πρόταση. Θα γίνει αποδεκτή η πρόταση αυτή; Και πώς θα αντιδράσουν οι ήρωες στο φοβερό άκουσμά της; Πώς σηκώνει καθένας στους ώμους του το βάρος της ευθύνης απέναντι στα «παιδιά» και τι είναι διατεθειμένος να πράξει γι’ αυτό;

«Όταν άκουσα την αληθινή ιστορία της έκρηξης του πυρηνικού αντιδραστήρα στη Φουκουσίμα το 2011, μια φωτιά άναψε στο μυαλό μου! Μετά από αυτό το γεγονός οι ιδέες για το έργο γεννήθηκαν πολύ γρήγορα. Το “Children” μιλάει για ανθρώπους που διανύουν μικρές αποστάσεις, καταβάλλοντας τεράστια προσπάθεια»
Lucy Kirkwood

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:

«Σύγχρονο, δυναμικό! Μια σκληρή ιστορία για την περιβαλλοντική και την ανθρώπινη παρακμή. Ένα κείμενο που σε κάνει να σκεφτείς τι πάει να πει “καλή ζωή”»

The Guardian

«Ένα όμορφα προκλητικό έργο! Σκληρό, αλλά ταυτόχρονα τρυφερό. Ένα διαρκές σφυροκόπημα συναισθημάτων με χιούμορ και σασπένς».

New York Times

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Αγγελική Κοκκοβέ

Φωτογραφίες

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Με το χέρι στην καρδιά, ομολογώ πως είναι από τις ωραιότερες παραστάσεις που έχω δει τα τελευταία χρόνια στο θέατρο.
    Έξοχες ερμηνείες που κράτησαν τους θεατές σε εγρήγορση, υπέροχη σκηνοθεσία, ενδιαφέρουσα υπόθεση και ένα εξαιρετικό, φιλοσοφημένο κείμενο!
    Σπεύστε...τέτοιες παραστάσεις  σπανίζουν

  2. Ωραία παράσταση με σύγχρονο θέμα που αφορά τις επιπτώσεις μιας πυρηνικής καταστροφής στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Οι ερμηνείες των ηθοποιών πολύ καλές, με την κ. Λουϊζίδου να ξεχωρίζει. Ο χώρος του θεάτρου όμορφος, ζεστός και προσεγμένος. Την προτείνω!

  3. Ένα έργο με πολλές αναγνώσεις, μια mainstream παράσταση. Ενδιαφέρον κείμενο αν και σε ορισμένα σημεία πλατειάζει ελαφρώς. Πολύ καλές ερμηνείες, ειδικά ο Σκιαδαρέσης σαν να ταυτίζεται απόλυτα με το ρόλο του! Ωραίο και το θέατρο με άνετα καθίσματα. Αξίζει να το δείτε.

  4. Οι ηθοποιοι εξαιρετικα αγαπημενοι με πολυ ωραιες ερμηνείες! το έργο πολυ ισχυρο ενισχυει το αίσθημα ευθυνης που πρεπει να έχουμε απεναντι στα παιδιά! την προτεινω ανεπιφυλακτα! ευχαριστώ πολύ για την προσκληση!

  5. Από τη θεατρολόγο Μαρία Μαρή

    Η συγγραφέας συγκλονίστηκε όταν άκουσε την αληθινή ιστορία της έκρηξης του πυρηνικού αντιδραστήρα στη Φουκουσίμα το 2011. Πόσο ανυπεράσπιστοι είναι εντέλει οι άνθρωποι, παρ’ όλη την εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης; Πόσο τίποτα δεν αλλάζει στην πεπερασμένη και ατελή ανθρώπινη φύση;

    Παιδιά! Ποια παιδιά; Αυτά της οικογένειας της Χέιζελ (Ράνιας Λουϊζίδου) και του Ρόμπιν (Γεράσιμου Σκιαδαρέση); Τα παιδιά που μολύνθηκαν μετά την έκρηξη του πυρηνικού εργοστασίου; Τα νέα παιδιά που από ανάγκη εργασίας έτρεξαν να δουλέψουν στο εργοστάσιο για να επαναλειτουργήσει; Τα «παιδιά», οι υπάλληλοι, που είχαν αφήσει στο υπόγειο υλικό επικίνδυνο για να δημιουργήσει ατύχημα, ό,τι ακριβώς και έγινε; Τα παιδιά, που ερωτοτροπούν σα να μην έχουν καμία δέσμευση, σαν να είναι έφηβοι; Τα παιδιά που επαναστατούν όταν αντιλαμβάνονται το ανθρώπινο λάθος και είναι πρόθυμα να θυσιαστούν για να σώσουν τα άλλα, τα αθώα; Τα παιδιά που επιλέγουν τη θυσία γιατί το νεαρό της ηλικίας τους ξεπερνά το φόβο του θανάτου ή γιατί ο θάνατος τους περιμένει ούτως ή άλλως;

    Μετά την έκρηξη του πυρηνικού εργοστασίου της περιοχής κοντά στην οποία βρισκόταν το σπίτι τους, η Χέϊζελ και ο Ρόμπιν, συνταξιούχοι πυρηνικοί επιστήμονες, έχουν πια μετακινηθεί ώστε να ζήσουν σε ένα εξοχικό σπίτι της οικογένειας, απομονωμένοι μέσα στην εξοχή, προσπαθώντας να ξαναβρούν μια κανονικότητα, στο βαθμό που αυτό μπορεί να είναι εφικτό, μετά από τέτοια καταστροφή, προκειμένου να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα. Εκεί έχουν επιδοθεί στην υγιεινή ζωή, στην άσκηση και στο διαλογισμό. Η Χέιζελ κάνει γιόγκα και οι δυο τους επιλέγουν μια ζωή κοντά στη φύση προσπαθώντας να ξεχάσουν και να ξεπεράσουν τις οδυνηρές μνήμες από το πυρηνικό ατύχημα, που δημιούργησε τσουνάμι, και ταραχή στη θάλασσα, κάνοντάς τη να μοιάζει με «γάλα που βράζει». Προσέχουν πολύ το νερό που πίνουν καθώς αυτό της βρύσης είναι μολυσμένο με ραδιενέργεια. Κάθε τόσο γίνονται διακοπές ρεύματος και κάθε ευχάριστη στιγμή, μοιάζει να είναι φορτισμένη, είτε από παλιές προσωπικές μνήμες που πληγώνουν, είτε είναι μολυσμένες από προσωπικές έριδες ή από το ίδιο το ατύχημα.

    Η άφιξη της αινιγματικής Ρόουζ (Πέγκυ Σταθακοπούλου), μιας φίλης και συναδέλφου τους από το παρελθόν, θα προκαλέσει εντάσεις και ανατροπές με τους τρεις τους να βρίσκονται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα, που τους θέτει, μαζί με όλους τους άλλους, προ των ευθυνών τους απέναντι στη νέα γενιά.

    Οι σχέσεις τους αποτελούν ένα ιδιάζον «πυρηνικό ατύχημα», με τα ψέματα, τις αδυναμίες και τις πληγές τους να μολύνουν τη μεταξύ τους ατμόσφαιρα. Η αναφορά στις αγελάδες που είχαν στο παλιό τους σπίτι, τις οποίες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, αφήνοντάς τις να πεθάνουν είναι καταλυτικός παράγοντας στις σχέσεις τους. Ο Ρόμπιν έχει πει ψέματα στη Χέϊζελ, που αγαπά πολύ τα ζώα, ότι οι αγελάδες εξακολουθούν και ζουν και ότι πηγαίνει κάθε μέρα να τις φροντίσει και να τις αρμέξει πετώντας βέβαια το γάλα, ενώ αυτές έχουν ψοφήσει.

    Υπάρχει ένα ακόμα παιδί, που δεν εμφανίζεται στην σκηνή, τρομερά ευαίσθητο, όπως λέγεται, και τραυματισμένο. Είναι η κόρη του ζευγαριού, η Λώρεν, που ασχολείται με τις ανθρωπιστικές επιστήμες της οποίας δεν ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν τις κρίσεις πανικού της και τη μελαγχολία της. Φοβούνται κιόλας να της ανακοινώσουν κάποιες αποφάσεις τους και αναζητούν τον τρόπο.

    Υπέροχη η ερμηνεία του Γεράσιμου Σκιαδαρέση, επιβεβαιώνει άλλη μια φορά ότι είναι μεγάλος ηθοποιός. Όλες οι εκφάνσεις του ρόλου και της προσωπικότητάς του προκύπτουν με τρόπο φυσικό, σα να είναι το πιο απλό πράγμα.

    Ο καταλύτης Ρόουζ (Πέγκυ Σταθακοπούλου), θα μπορούσε να είναι και πιο επικίνδυνη ακόμα, πιο «πυρηνική». Στάθηκε ωστόσο στο ύψος του ρόλου. Αλλά εκείνη που ήταν πραγματικά εξαιρετική ήταν η Ρένια Λουϊζίδου στο ρόλο της Χέϊζελ. Μια γυναίκα έξυπνη, επιστήμονας, που ξέρει καταστάσεις και τις αποσιωπά εσκεμμένα, που αγαπά τη ζωή και κρέμεται πάνω της, που δεν είναι έτοιμη να απαρνηθεί αυτό το χρόνο ζωής που της απομένει χωρίς εργασία για να απολαύσει και ενώ χαίρεται κουβαλά ένα βαρύ φορτίο μέσα της, που την κάμπτει κάθε τόσο και αυτοστιγμεί ξανασηκώνεται για να μη στερηθεί και τα τελευταία ψήγματα ζωής.

    Εντυπωσιακό το σκηνικό της εξοχικής κατοικίας από τον Γιάννη Μουρίκη, λειτουργικοί οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου, μελετημένα τα κοστούμια της Αρετής Μουστάκα, αποκαλυπτική η μουσική του Γιάννη Μαθέ. Όλα τα στοιχεία αυτά πλαισίωσαν την σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη, που σε ένα μικρό σπίτι, σε ένα μικρό σκηνικό μπόρεσε να δώσει εκείνο το αίσθημα της ασφυξίας και του αδιέξοδου στοιχεία που οι ερμηνείες των ηθοποιών εξέλιξαν.