Συγγραφέας: Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος
Σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Ερμηνεύουν: Νάγια Τ. Καρακώστα, Ρένα Κουμπαρούλη, Αγγελική Πουλημά, Νικόλας Φραγκιουδάκης, Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος
Περιγραφή
O Σωβέ Μανουέλ νοιώθει τα πάντα μες απ' τις οσμές. Η όσφρησή του ξεχωρίζει το κάθετί· μ' αυτή μαθαίνει τον Έρωτα. Όμως, ο ίδιος δεν έχει αποτύπωμα στο Σύμπαν - η μυρωδιά του, ανύπαρκτη! Θέλει ν' αγαπήσει, μα πώς ν' αγαπηθεί;.. Αποφασίζει να γίνει Δημιουργός της παρουσίας του στον Κόσμο, πλάθοντας τη δικιά του οσμή· μαζεύει τις πιο παρθένες ευωδιές και όταν τις σμίγει, φτιάχνει Το άρωμα του Έρωτα… Ακόμα, όμως, και με τη γοητεία του αρώματος δεν καταφέρνει ο ίδιος να ξυπνήσει Αγάπη στις ανθρώπινες καρδιές. Του απομένει μόνο να ενωθεί στο θάνατο μαζί τους…Σ' ένα βόρβορο αλλοτριωμένων συνειδήσεων και καταπιεσμένων ενστίκτων παριστάνεται η περιπέτεια για ολοκλήρωση, αγάπη κ' έρωτα σα μια αναποδογυρισμένη θεία λειτουργία.
Περισσότερα
Το Αγγέλων Βήμα με χαρά φιλοξενεί φέτος στα πλαίσια της θεματικής του ενότητας την παράσταση «Το άρωμα του έρωτα».
Μες απ’ το Χορό του έργου, που είναι κι ο βασικός αφηγητής, ξεκορμίζουν τα διάφορα πρόσωπα· κάθε ηθοποιός περνάει απ’ τον έναν ήρωα στον άλλον σε μια παράσταση που ούτε στιγμή δε διακόπτεται το ξετύλιγμα της πλοκής. Τα χορικά προωθούν την υπόθεση και φωτίζουν ακόμα βαθύτερα τις ποιότητες των διαλόγων.
Οι χαρακτήρες, πλην του Μανουέλ, έχουν συνέχεια στο μυαλό τους το κέρδος και το προσωπικό τους όφελος. Κάθε φορά που ανεβαίνουν στο λογείο, ξεχύνονται το ένστικτο της πάση θυσεία αυτοσυντήρησης και το ιδιοτελέστατο συμφέρον. Οι σκιές των συνειδήσεών τους πέφτουν βαριές ορίζοντας την όλη ατμόσφαιρα.
Εκεί μέσα, ο Μανουέλ φτάνει σε μιαν ιδιότυπη «θέωση»: κατασκευάζει το άρωμα του ίδιου του του εαυτού - γίνεται Δημιουργός της Ύπαρξής του. Ως τότε, όλοι τον αντιμετώπιζαν σαν παρία, γιατί δεν είχε μυρωδιά όπως τ’ άλλα ανθρώπινα δίποδα... Όταν καταφέρει να δημιουργήσει το τέλειο άρωμα, θα ξυπνήσει στις καρδιές των θνητών ένα θείο Έρωτα, μιαν ανεπανάληπτη Αγάπη. Όμως, ξανά η δικιά του ουσία θάναι αμέτοχη· εκείνη μονάχα μίσος προξενεί στις ψυχές των υπολοίπων. Τότε θα λάβει την απόφαση να ενωθεί ολοκληρωτικά μαζί τους, αφήνοντάς τους να τον μεταλάβουν ως σώμα και αίμα.
http://www.aromatouerota.gr
http://www.facebook.com/aromatouerota
mail: [email protected]
Συντελεστές:
Πρωτότυπο κείμενο - δραματουργία: Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος
Σκηνοθεσία - σκηνική σύλληψη-φωτισμός: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Ειρήνη Βαζιργιαντζίκη
Σύμβουλος σκηνογραφίας: Εμμανουέλα Βογιατζάκη Κρουκόβσκι
Ενδυματολογία: Μαργαρίτα Βουτσινού
Κατασκευή σκηνικού: Στάθης Ζαΐμης, Μάρκελλος Σπυράκης
Μουσική: Γιάννης Κονσολάκης
Διδασκαλία κίνησης: Στέλλα Κρούσκα
Φωνητική διδασκαλία: Μυρσίνη Μορέλλι
Βοηθός σκηνοθέτη: Αννίτα Βήνη
Οργάνωση παραγωγής: Φεβρωνία Νέλλα
Σχεδίαση έντυπου υλικού-κατασκευή ιστοσελίδας: Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος
Αξιέπαινη και σεβαστή η όλη προσπάθεια. Η δραματοποιημένη λογοτεχνία είναι δύσκολη υπόθεση και γι΄αυτό ελάχιστες φορές πέτυχε. Η σύγκριση με το βιβλίο του Π.Ζισκιντ είναι αυθόρμητη. Δεν πέτυχε ..
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ.ΕΓΩ ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΥΠΕΡΟΧΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΗΣΕΣ!!!
Παρακολούθησα χθες την παράσταση και οφείλω να ομολογήσω ότι μου άρεσε πολύ. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, έχω όμως δει την ταινία και έτσι γνωρίζω την ιστορία. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να μπαίνουμε σε διαδικασίες σύγκρισης ή μελέτης περί του ποιο είναι καλύτερο ή εάν αποδίδεται ορθά το περιεχόμενο ενός βιβλίου κ.ο.κ. Κάθε έργο είναι ένα μοναδικό δημιούργημα και αυτό που πρέπει να εξετάζεται είναι η αίσθηση που μας δημιουργείται καθόσον το παρακολουθούμε. Οι αρχαίες τραγωδίες είναι έργα χιλιάδων ετών που ελάχιστοι έχουν διαβάσει και κανείς δεν γνωρίζει την πρωτότυπη εκδοχή τους ή ακόμα τη βούληση του συγγραφέα τους. Είτε γνωρίζοντας είτε όχι το μύθο, η ερμηνεία είναι αυτή που σου μένει…. ευχάριστα ή δυσάρεστα…. Έτσι και σε αυτήν την παράσταση. Ήταν μια άψογη performance που εξιστόρησε και παρουσίασε την πλοκή με συνέπεια και αξιοπρέπεια απέναντι στο θεατή. Όποιος έψαχνε το βιβλίο, σε 70 λεπτά δεν θα το έβρισκε, όμως αυτό δεν του στερούσε την δυνατότητα να απολαύσει μια ωραία παράσταση και να περάσει μια όμορφη βραδιά. Ευχαριστούμε πολύ την Θεατρομάνια για την ευγενική παραχώρηση!
Μέτρια παράσταση συνολικά αλλά κάποιοι από τους ηθοποιούς είχαν πολύ πάθος και αυτό βγήκε στη σκηνή!
Από τη θεατρολόγο Μαρία Μαρή
Όταν το Άρωμα, αυτό το τρομακτικό παραμύθι του Ζίσκιντ, που διακρίθηκε σαν μυθιστόρημα, ενθουσίασε σαν ταινία, ανεβαίνει στο θέατρο, αναρωτιέται κανείς τον λόγο, για να βρει την απάντηση στην παράσταση του Αλέξανδρου Πολιτάκη στο Αγγέλων Βήμα.
Πρώτα απ’ όλα η μετεγγραφή του Αρώματος θα λέγαμε ότι είναι αποκαλυπτική και για το αρχικό κείμενο.
Ο Σωβέ Μανουέλ δηλαδή “o Σωσμένος Θεός μαζί σας”, ο νέος ήρωας στη θέση του Ζαν Μπατίστ Γκρενούιγ του Αρώματος έρχεται με την αντίστοιχη θυσία του πρώτου να σώσει τον εαυτό του από την άοσμη, απάνθρωπη, απωθητική ύπαρξή του, ξεσκεπάζοντας όμως και τελικά συγχωρώντας μέσα από τη θυσία του και την πρόκληση, πρόσκληση στον κόσμο να μεταλάβει το σώμα και το αίμα του.
Με ένα άρτιο εικαστικό αποτέλεσμα, με εκμετάλλευση όλου του σκηνικού χώρου, με λιτά μέσα και με μόνο τέσσερεις ηθοποιούς, που ερμήνευσαν 16 ρόλους, αποδόθηκε το μετεγγραμμένο κείμενο του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου σε ανισοσύλλαβο κι ανομοιοκατάληκτο με ποικίλα μέτρα στίχο.
Η σκηνοθεσία χρησιμοποίησε μια τροχήλατη σκηνή πάνω στην οποία εκτυλίσσονταν η κυρία δράση, ενώ μια κουρτίνα από γάζα χώριζε το πίσω μέρος της σκηνής, όπου με προβολή φωτός προβάλλονταν είτε σκιές που συνωμοτούσαν, είτε εκτυλίσσονταν εγκλήματα των γυναικών από τον Μανουέλ προς αναζήτηση του αρώματος του Έρωτα.
Ένας ήχος, ένα καπέλο, η σωστή υπόκριση ήταν αρκετή για να μεταφερθεί όλη αυτή η τρομακτική ατμόσφαιρα, που παραμένει σύγχρονο δράμα για τον άνθρωπο των καιρών μας, που έχει χάσει το Άρωμα του Έρωτα και βέβαια δεν μπορεί ούτε να ερωτευτεί, ούτε να τον ερωτευτούν.
Το μωρό Σωβέ Μανουέλ γεννιέται μέσα στη βρώμα της ψαραγοράς, δίνεται σε παραμάνα, εκείνη το επιστρέφει στον Αιδεσιμότατο, εκείνος τον πετά σε ένα Οικοτροφείο, από εκεί πουλιέται δούλος σε έναν Βυρσοδέψη, για να βρεθεί βοηθός Αρωματοπώλη, όπως το επεδίωξε για να λύσει το δράμα της ζωής του να μην έχει μυρωδιά και να μη μπορεί να ελκύσει κανέναν άνθρωπο. Στη διαδρομή ξεσκεπάζεται η ανθρώπινη υποκρισία, η υποδούλωση του ανθρώπου στο χρήμα, η αναπηρία ερωτικής επικοινωνίας, που καθιστά τον Μανουέλ έναν παρία, που ενώ έχει καταδικαστεί σε απαγχονισμό, σώζεται από έναν άλλο καημένο, ο οποίος μετά από μία μέρα βασανιστήρια, ομολόγησε ότι αυτός έχει διαπράξει τα ειδεχθή εγκλήματα. Ο Μανουέλ έχοντας κατασκευάσει πια το απόλυτο Ελιξίριο ραίνει τον εαυτό του, ερεθίζει επιτέλους τον κόσμο, που τον κατασπαράζει μέσα σε έναν καθαρτήριο διονυσιασμό.
Εξαιρετική η ερμηνεία του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου στο ρόλο του Σωβέ Μανουέλ, αλλά και του Νικόλα Φραγκιουδάκη στο τριπλό ρόλο του Αιδεσιμότατου με μια γλυκερή γενναιοδωρία αγάπης και τρυφερής υποκρισίας, του Βυρσοδέψη, άγριου, απάνθρωπου, του νευρωτικού, θηλυπρεπούς Αρωματοπώλη και του Επισκόπου. Όλοι οι ηθοποιοί ερμήνευσαν διπλούς και τριπλούς, τετραπλούς ρόλους με μεγάλη επάρκεια, όμως πρέπει να σημειωθεί η κομβική θέση του χορού, αφηγητή και ρόλου σε δράση.
Εικαστικό αποτέλεσμα άρτιο, μουσική αποκαλυπτική, φωτισμός που ερμήνευε το κείμενο, ηχητικά και υποκριτική για ένα σπουδαίο κείμενο με έναυσμα το Άρωμα του Ζίσκιντ.
Δυστυχώς η παράσταση δεν μου άρεσε. Είχε ευρυματική σκηνοθεσία, σκηνική σύλληψη και σχεδιασμό φωτισμού. Έγινε εκμετάλλευση όλου του σκηνικού χώρου, με λιτά μέσα και με μόνο τέσσερεις ηθοποιούς να ερμήνευουν πολλαπλούς ρόλους. Θεωρώ όμως οτι το κείμενο απέτυχε παταγωδώς να αποδώσει ένα τόσο σπουδαίο βιβλίο. Ήταν αδιάφορο με συχνές κουραστικές επαναλήψεις και μονότονους διάλογους. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στην αφήγηση που όμως δεν απέδωσε την αισθαντικότητα του έργου αλλά λειτούργησε περισσότερο περιγραφικά σαν απλή αναφορά των γεγονότων. Δυστυχώς ο κεντρικός ήρωας υποβιβάστηκε σε ρόλο κομπάρσου. Ευτυχώς η εξαιρετική η ερμηνεία του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου ενσαρκωσε απόλυτα τον Σωβέ Μανουέλ που είχα φανταστεί. Ευχαριστώ την Θεατρομάνια και το μέλος Χριστίνα Πετράκου για την παραχώρηση της πρόσκλησης.
Πολύ καλή παράσταση με ωραίες ερμηνείες.
Ευχαριστώ την αγαπημένη μου Θεατρομάνια !
Πολύ φιλόξενος και ζεστός ο χώρος! Πετυχημένη η μεταφορά του "Αρώματος" στο σανίδι με πολύ δυνατή ερμηνεία από 4 ταλαντούχος ηθοποιούς. Περάσαμε ένα πολύ όμορφο βράδυ και το συνιστώ! Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!
Μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια , η παράσταση κατάφερε να μεταφέρει και να αποδώσει κατά τη γνώμη μου με επιτυχία τόσο την ατμόσφαιρα όσο και το νόημα του μυθιστορήματος του Πατρίκ Ζισκίντ "Άρωμα" . Ευρηματική σκηνοθετικά και σκηνογραφικά με μια λιτή και απέριττη αισθητική η οποία που με κέρδισε . Ενδιαφέρουσα και άκρως επιτυχημένη εναλλαγή ρόλων από τέσσερις πραγματικά ταλαντούχους ηθοποιούς . Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ !!!
ωραιος και φιλόξενος χώρος!γενικά καλή προσπάθεια απόδοσης του κειμένου! ευχαριστώ για την πρόσκληση!
Παρακολούθησα την παράσταση στο φιλόξενο χώρο του θεάτρου Αγγέλων Βήμα.Πολύ πετυχημένη η μεταφορά του αρώματος απο το σινεμά στο σανίδι παρόλο που ακούγεται αρκετά δύσκολο σαν εγχείρημα.Οι 4 ταλαντούχοι ηθοποιοί με την γρήγορη εναλλαγή των ρόλων τους μας μετέφεραν το δράμα της <>.Πολύ ωραίος φωτισμός ,έξυπνη σκηνοθεσία ,ωραίο μακιγιάζ. Ευχαριστωωωωωωωωωωωωωωωωωω για την πρόσκληση.
Ευχαριστω για την προσκληση!! Μετρια παρασταση αλλα μου αρεσε σκηνοθετικα!!!
Πολύ καλή παράσταση! Όμορφη σκηνοθεσια και όμορφος θίασος!
Ευχαριστώ πολύ θεατρομάνια
Υπέροχη παράσταση με δυνατές ερμηνείες!!! Ευχαριστούμε πολύ θεατρομανια για την πρόσκληση!!
Η παράσταση θεωρώ πως είναι μεταφορά του "Αρώματος" του Ζυσκτίντ πολύ επιτυχημένη. Η απόδοση του κειμένου αρκετά πιστή, ευρηματική σκηνοθεσία και καλές ερμηνείες. Ήταν μία ευχάριστη βραδιά και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε μέσω της πρόσκλησης.