Συνέντευξη με ηθοποιούς της τραγωδίας "Προμηθέας Δεσμώτης"

Μιλήσαμε με την υπεύθυνη για την Κίνηση/Καλλιτεχνική συνεργασία καθώς και τις ηθοποιούς-επαγγελματίες χορεύτριες που απαρτίζουν τον Χορό της παράστασης "Προμηθέας Δεσμώτης" για τα συναισθήματα που τους προκαλούνται όντας μέρος της εκπληκτικής αυτής τραγωδίας.

φροσωΌταν πήρα στα χέρια μου αυτό το κείμενο, απ’ τα σπουδαιότερα έργα που έχω διαβάσει, αγχώθηκα κι αναρωτήθηκα, πώς θα κινήσω τους θεούς! Η πρώτη και τελικά οριστική μου σκέψη ήταν να έχει ο καθένας τους ιδιαίτερο πάτημα – περπάτημα. Το έκανα πιο συγκεκριμένο και εργάστηκα επάνω στα στοιχεία της φύσης – δυνάμεις ισοδύναμες με τους θεούς. Στην έναρξη του έργου κυριάρχησε το στοιχείο της γης (Προμηθέας – Κράτος – Ήφαιστος), με την πάροδο του χορού εντάσσεται το στοιχείο του αέρα το οποίο εμπεριέχει τα πάντα. Ο Ωκεανός εισάγει το στοιχείο του νερού και ο Ερμής τη φωτιά που μέχρι τότε απουσιάζει. Η μόνη ανθρώπινη παρουσία στο έργο είναι η Ιώ που παραπατάει το θνητό της σώμα ανάμεσα στις θεϊκές υπάρξεις σαστισμένα, αμήχανα, μες στη μέθη της τρέλας της.
Τα σώματα δημιουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης τοπία και συναισθήματα. Σε αυτό συντέλεσαν η εξαιρετικά βοηθητική μουσική των συνεργατών μου Lost Bodies, οι ηθοποιοί που μου έδωσαν τη συγκέντρωση και τη διαθεσιμότητά τους και ο χορός μου που απαρτίζεται από 7 υπέροχες κοπέλες, 2 ηθοποιούς με πολύ καλή κίνηση και 5 επαγγελματίες χορεύτριες.
Στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης όπου έκανε πρεμιέρα η παράσταση, αισθανθήκαμε τόσο μικροί εμπρός στο μεγαλείο της φύσης και της ιστορίας× νιώσαμε ότι οι θεοί ήταν εκεί, παντού, μαζί μας.
Φρόσω Κορρού (Υπεύθυνη για την Κίνηση/Καλλιτεχνική συνεργασία της παράστασης)

natasaΜε συγκινεί η διαχρονική εικόνα του “επαναστάτη” Προμηθέα. Νιώθω ανακούφιση σκεπτόμενη ότι αυτήν την εικόνα, αυτό το πρότυπο το κουβαλάμε όλοι οι άνθρωποι μέσα μας και το μοιραζόμαστε υποσυνείδητα. Μου δημιουργεί μια αίσθηση ελευθερίας μπροστά στη σημερινή “βία της εξουσίας” και μια ελπίδα ότι θα γίνουμε όλοι Προμηθείς και θα αλλάξουμε τον κόσμο. Στο χορό είμαστε επτά “ωκεανίδες” οι οποίες συμπαραστεκόμαστε στον Προμηθέα, θρηνούμε για τα πάθη του και τον παρηγορούμε. Σε στιγμές ενοποιούμαστε με τον υπόλοιπο θίασο και ως ensemble, εικονοποιώντας πολλές φορές τα λόγια του Προμηθέα, δημιουργούμε, με αφετηρία την έντονη σωματικότητα, μυθικές και αρχέγονες μορφές, τοπία, εικόνες οριακά ονειρικές, ψυχαναλυτικές, υπερβατικές.
Νατάσα Σαραντοπούλου (Χορός)

Ο Προμηθέviviας Δεσμώτης είναι ένας σύγχρονος επαναστάτης που ηρωικά αντιστέκεται στην βία και την κατάχρηση της εξουσίας. Ο χορός των Ωκεανίδων έρχεται από μακριά με τα στοιχεία του αέρα και της φωτιάς για να συμπαρασταθεί, να συμπονέσει και ν’ ακούσει σαν εγκάρδιος φίλος τον πόνο του ήρωα.
Βιβή Μπουτάτη (Χορός)

Στην τραγωδία αυτή του Αισχύλου, τόpenelopeσο ο ρόλος του Προμηθέα όσο και του χορού μοιάζουν να έχουν διττή υπόσταση, να ακροβατούν ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό.
Βλέπουμε τον Τιτάνα Προμηθέα, Δεσμώτη, εγκλωβισμένο σ' ένα βράχο, τιμωρημένο από το Δία, κι όμως τόσο ελεύθερο: ελεύθερο στο πνεύμα και την ψυχή, με μια πράξη ελεύθερης βούλησης, αντιτάσσεται στη εξουσία και χαρίζει όχι μόνο τη φωτιά, αλλά και την ελπίδα. Σε έναν αντίστοιχα ποιητικό δρόμο, πορεύεται και ο ρόλος του χορού στην τραγωδία αυτή. Άλλοτε σε πραγματικό χρόνο, πλαισιώνει, συμπονά, στέκεται δίπλα στον Προμηθέα, και άλλοτε ο χρόνος παγώνει και ο χορός καλείται να σχεδιάσει αλλόκοτα τοπία, τοπία εικόνων, τοπία αισθήσεων και συναισθημάτων, που μας παρασέρνουν.
Πηνελόπη Μωρούτ (Χορός)

Ποιος είναι τούτος που αναλίσκεται περήφανος;irida
Το σώμα του το ανθρώπινο δεν τον πονά;
Η χώρα εδώ είναι σκοτεινή. Και δύσκολη.
Φοβάμαι.
Ξένη φωτιά, μην την ανακατεύεις μου είπαν.
Όμως εκείνος καίγονταν μονάχος. Καταμόναχος.
Κι όσο αφανιζόταν, τόσο άστραφτε το πρόσωπο.
Γινόταν ήλιος...
(απόσπασμα από τον «Καιόμενο» του Τ. Σινόπουλου)
Ίριδα Μάρα (Β’ Κορυφαία Χορού)

Η παράσταση, μετά το Αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, το οποίο άνοιξε συμβολικά μόνο για τις παραστάσεις του Προμηθέα Δεσμώτη, θα συνεχίσει το ταξίδι της, την Παρασκευή 31 Ιουλίου στις 21.15, στο Ευριπίδειο Θέατρο στην Σαλαμίνα (με γενική είσοδο €8), θα περιοδεύσει σε διάφορα θέατρα έως τις 19 Σεπτέμβρη 2015 (με βασικούς σταθμούς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα) και επιπλέον θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου 2015, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (την Παρασκευή, 21 & Σάββατο, 22 Αυγούστου).

Πληροφορίες για την παράσταση καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα της περιοδείας μπορείτε να δείτε Εδώ