Επιμέλεια συνέντευξης: Μαρινέλλα Φρουζάκη
Ορέστης, Κλυταιμνήστρα, Ηλέκτρα. Μιλήστε μας για το τέταρτο πρόσωπο του έργου, αυτό του κριτή.
Βασικός ρόλος του χορού στην αρχαία τραγωδία, προετοιμάζει κρίνει, βοηθάει και στηρίζει.
Στη δική μας παράσταση επιλέξαμε το τέταρτο αυτό πρόσωπο να δένει τους υπόλοιπους χαρακτήρες. Έχει τη μορφή της σκιάς που πλανάται πάνω από τον οίκο των Ατρειδών τόσο στο έργο όσο και στην αναβίωσή του μέσω των παραστάσεων ανα τους αιώνες.
Το προηγούμενο έργο σας Window απέσπασε πολύ θετικά σχόλια όσον αφορά την εικαστικότητα και τη θεατρικότητα. Αυτή τη φορά επιλέξατε κάποια διαφορετική προσέγγιση;
Η διαφορά στη προκειμένη είναι πως ασχολήθηκα και με το κείμενο. Η προσέγγισή του είναι κυρίως ποιητική, οπότε και πάλι κινούμαστε στα πλαίσια της εικαστικότητας που με ενδιαφέρει.
Γιατί επιλέξατε να καταπιαστείτε με τον μύθο των Ατρειδών, και γιατί την συγκεκριμένη χρονική στιγμή;
Η ιστορία της Ηλέκτρας θεωρώ πως έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον μιας και είναι από τις πλέον πολύπλευρες και πολυδιάστατες τραγωδίες. Αυτό και μόνο καθιστά τα όσα πραγματεύεται πάντα επίκαιρα. Θέλησα να δώσω κατα κάποιον τρόπο την ευκαιρία, στα πρόσωπα αυτά του έργου, να προβάλουν την αλήθεια τους πέρα από τα απτά γεγονότα.
Αναλύστε μας αν θέλετε το σχόλιο αυτό “Οι εγκληματικές σκέψεις σας, οι ανομολόγητες σας επιθυμίες κατρακυλούν από τις κερκίδες και μεταγγίζονται μέσα μου έτσι που μια φρικτή συναλλαγή να σας κάνει εσάς συνείδησή μου κι εμένα κραυγή σας.”
Πρόκειται για μέρος ενός κειμένου της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ, με τίτλο “Κλυταιμνήστρα ή το έγκλημα” από το βιβλίο της “Φωτιές”.
Η Κλυταιμνήστρα έτοιμη να εξηγήσει τις πράξεις της με πλήρη ειλικρίνεια και ανθρώπινη υπόσταση κι όχι να δικαιολογηθεί για αυτές, μιας και έχει πολλές φορές κριθεί ανά τους αιώνες. Αναφέρεται σε όλους όσους έχουν κρίνει τις πράξεις της, τα κίνητρα της αλλά και την ίδια, καλώντας τους να αφουγκραστούν με καθαρά μάτια τις ανάγκες, τον πόνο και την αλήθεια της.
Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ