Επιμέλεια: Μαργαρίτα Λιγνού
Πως νοιώθετε βιώνοντας τη νέα πραγματικότητα;
Ο κόσμος του θεάτρου, περνάει βαθιά κρίση τον τελευταίο χρόνο. Λόγω της πανδημίας τα θέατρα μένουν κλειστά κι αυτό σημαίνει ότι η ανεργία μαστίζει όχι μόνον εμάς τους ηθοποιούς αλλά και όλους τους επαγγελματίες που έχουν σχέση. Παίρνουμε φυσικά μια αποζημίωση κάθε μήνα, η οποία δεν φτάνει να καλύψουμε ούτε τα βασικά. Όσοι από εμάς είναι τυχεροί και έχουν σήριαλ, μπορεί να πει κανείς ότι έρχονται σε επαφή με το αντικείμενο τους αλλά δεν είναι το ίδιο. Η δια ζώσης επαφή με το κοινό, ο κύριος στόχος της θεατρικής πράξης έχει πληρωθεί ανεπανόρθωτα.
Πόσο δύσκολο θα είναι κατά τη γνώμη σας το αμέσως επόμενο διάστημα;
Χωρίς να θέλω να γίνω αρνητική, δεν είμαι και πολύ αισιόδοξη. Δεν ξεπερνιέται έτσι μια πανδημία. Και το κόστος που έχει επιφέρει σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής, θα το πληρώσουμε με το αίμα μας. Πρέπει να "σταθούμε" οικονομικά, να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη στο διπλανό μας αν την είχαμε, να ξεπεράσουμε η να μάθουμε να ζούμε με τις ανθρώπινες απώλειες. Θα είναι δύσκολο να μην είμαστε μελαγχολικοί, επιφυλακτικοί και μεμψίμοιροι όσον αφορά το επόμενο διάστημα.
To παιδικό θέατρο έχω την αίσθηση ότι είναι ένας δυνατός τρόπος χειραγώγησης των παιδιών με διασκεδαστικό τρόπο, ποια η γνώμη σας;
Η θεατρική πράξη "εργάζεται κυρίως έξω από τα όρια του βιολογικού ρυθμού ,γιατί κατατάσσεται στην ψυχαγωγία. Όταν ο νους αποσύρεται κουρασμένος από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα, αρχίζουν να αναδύονται άλλες παρορμήσεις του σώματος και να γίνονται πράξεις χωρίς αυτός να παρεμβάλλεται ως εμπόδιο. Ναι είναι θεραπεία για την ψυχή γιατί κατά τη διάρκεια του δρώμενου, χαλαρώνουμε και αφήνουμε τις πληγές μας να ιαθούν.
Με αφορμή τη διαδικτυακή προβολή και το πρωταγωνιστικό ρόλο που έχετε στην παράσταση «Το Χρυσό Αρισμαρί» της Κέλλυς Σταμουλάκη, τι όφελος θα έχει αυτό στη διαπαιδαγώγηση των μικρών θεατών;
Το "Χρυσό Αρισμαρί" της Κέλλυς Σταμουλάκη διηγείται ουσιαστικά τις περιπέτειες δυο επιστήθιων φίλων στην προσπάθεια τους να βρουν το γιατρικό για την ασθένεια του πατέρα ενός εκ των δύο. Στο δρόμο τους θα συναντήσουν πολλές δυσκολίες, αλλά θα τις νικήσουν για το υπέρτατο αγαθό που είναι η υγεία και η μακροημέρευση ενός δικού σου ανθρώπου. Είναι επίκαιρο όσο ποτέ ,κυρίως στις μέρες μας. Η αγάπη ,η Καλοσύνη, η αυτοθυσία, η αυταπάρνηση αλλά και το μεγαλείο του έρωτα είναι μερικά μόνον από τα στοιχεία που ζωντανεύουν σε αυτήν την ιστορία και παρακινούν τους μικρούς αλλά και μεγάλους φίλους που θα το παρακολουθήσουν ,να το αγαπήσουν και να το δουν και να το ξαναδούν.
Αν σας ζητούσα να κατατάξετε κατά τη κρίση σας το το επίπεδο των παραστάσεων του σύγχρονου Ελληνικού θεάτρου σε μια κλίμακα από το 1 έως το 10 ποια θα ήταν η βαθμολογία σας και γιατί;
Το ελληνικό θέατρο ,παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε κατά καιρούς δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το ξένο. Κι αυτό γιατί υπηρετείται από προχωρημένα μυαλά που στόχο δεν έχουν να γίνουν πολυεκατομμυριούχοι, αλλά να δηλώσουν την παρουσία τους χρησιμοποιώντας τα εκφραστικά τους μέσα και υπηρετώντας ένα θεμελιώδες κείμενο. Το κείμενο της παγκόσμιας γλώσσας της αλήθειας. Κι όσο γι' αυτήν έχω να πω ένα μεγάλο Μπράβο και να βάλω ένα 10 με πολλούς τόνους και στους συναδέλφους μου και στον εαυτό μου.
Σας ευχαριστώ θερμά για αυτή την υπέροχη κουβέντα και κάθε καλό στο διάβα σας!
Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ