Επιμέλεια: Μαργαρίτα Λιγνού
Πόσο δύσκολο είναι να μεταφερθεί ένα βιβλίο στο θέατρο;
Εξαιρετικά δύσκολο. Χρειάζεται βαθιά κατανόηση της αρχικής γραφής, του συγγραφέα & της εποχής του πέρα από την ικανότητα να ολοκληρώσει ο δημιουργός θεατρικά ένα “όραμα”. Το κολασμένο έργο του Wild , - γι΄αυτό φυλακίστηκε και αναγκάστηκαν ν΄αφαιρέσουν 500 φράσεις για να επιτραπεί ξανά η κυκλοφορία του τότε στην Αγγλία, δεν είναι μόνο ένα μεταφυσικό αριστούργημα που ακροβατεί μεταξύ του καλού και του κακού του αγνού και του διεφθαρμένου, του άσπρου και του μαύρου. Είναι και μια αριστοτεχνική απεικόνιση μιας ολόκληρης μετά Βικτωριανής εποχής για το Ηνωμένο Βασίλειο, που οι προκαταλήψεις και η καθεστηκυία τάξη επέβαλε τους δικούς της κανόνες ακόμα και στους φημισμένους λογοτέχνες. Αυτό το υπέροχο gothic ανάγνωσμα έχει ευτυχήσει να ασχοληθούν μαζί του αρκετοί θεατρικοί συγγραφείς. Με γνωστότερη στη χώρα μας την πολύ πετυχημένη θεατροποίηση της Ροζίτας Σώκου , που έχει ανεβεί περισσότερες από 5 φορές , μόνο στην Ελλάδα, οι Θεατρίνων Θεατές εξασφάλισαν τα δικαιώματα και παρουσιάζουν την περίφημη εκδοχή του Joe Osborne, που ολοκληρώνει με πιστότητα το μύθο και την άποψη του συγγραφέα αλλά παρουσιάζει και τη δική του κριτική εκδοχή στους ήρωες και την εποχή τους. Σπουδαίο και διόλου τυχαίο που παίζεται με επιτυχία σε σημαντικές σκηνές όπως το Εθνικό θέατρο της Αγγλίας. Στη χώρα μας έρχεται πρώτη φορά!
Ποια τα χαρακτηριστικά του ηθοποιού που πραγματικά ποιεί ήθος;
Πίστη στο όραμα του, αγάπη στην τέχνη του, εμπιστοσύνη στο σκηνοθέτη που τον επέλεξε και μέγιστη τιμιότητα στις κάθε μορφής συναλλαγές του & στην επικοινωνία με το κοινό.
Πολύ ξεχωριστή στιγμή στην καριέρα σας είναι όταν μοιράζεστε με την Άννα Συνοδινού το ρόλο της Αθηνάς στις Ευμενίδες, εσείς στα Αρχαία Ελληνικά και η μεγάλη τραγωδός στη νέα ελληνική γλώσσα στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο, πείτε μας λίγα λόγια για αυτή την κορυφαία στιγμή της καριέρας σας…
Ίσως την κορυφαία. Πήρα το ρόλο με ακρόαση – καταφέρνοντας να εκτοπίσω επώνυμους υποψήφιους - έχοντας σύμμαχο πέραν της υποκριτικής μου και την κατανόηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Η Συνοδινού με εμπιστεύτηκε και δουλέψαμε ένα χρόνο για να καταφέρουμε να προσεγγίσουμε σωστά το ρόλο & την παράσταση, που έγινε με κορυφαίους συνεργάτες. Όταν στο τέλος της συνεργασίας την προσέγγισα για να την ευχαριστήσω μου είπε “Μα είσαστε πολύτιμος. Μου κάνατε και σας έκανα. Το θέατρο δεν κάνει χάρες! “ Μου έδειξε μία εύνοια μητρική και την ευγνωμονώ γι΄αυτό.
Πείτε μας μια συνήθεια που τηρείτε ευλαβικά πάνω στο σανίδι;
Την ειλικρίνεια προς το συναίσθημα και την προσπάθεια να αναπλάθω τις εκδοχές καθημερινά. Με πιστότητα στις κλειδωμένες πληροφορίες αλλά με τη ρεαλιστική βεβαιότητα ότι κάθε παράσταση κουβαλά τη μοναδικότητα του πρωτογενούς. Όλα πρέπει να μοιάζουν σα να γεννιούνται εκείνη τη στιγμή , κάθε φορά σαν την πρώτη φορά.
Τι είναι αυτό που σας αγχώνει ως ηθοποιό;
Απαντώ χωρίς σκέψη τίποτα. Γιατί έμαθα από παιδί από τους δασκάλους & τους σκηνοθέτες μου ότι ο ηθοποιός είναι χαμαιλέοντας που τα βάζει με λιοντάρια! Ανοικτός λοιπόν σαν ηθοποιός σε οποιαδήποτε πρόκληση- πρόσκληση! Όσο μεγαλύτερη τόσο πιο ελπιδοφόρα!
Η νέα παράσταση «Το Πορτρέτο του Nτόριαν Γκρέι» που θα που θα ανεβεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τις 8 Νοεμβρίου στο Studio Κυψέλης στην εκδοχή του John Osborne, τι καινούργιο έχει να δώσει στο θεατή;
Πέρα από την πρωτοπαρουσίαση ενός σπουδαίου θεατρικού στη χώρα μας κουβαλά την έκφραση της σκηνοθετικής γραμμής μου του γραμμικού συμβολισμού με μια προσέγγιση αυτή τη φορά ενός κολασμένου ήρωα που ξεκινά λευκό για να καταλήξει μαύρο. Από αγνός ακραία διεφθαρμένος. Από άγραφη σελίδα σε πυκνογραμμένη θέση!
Η σκηνοθετική σας προσέγγιση σε αυτό το αριστούργημα ποια θα είναι;
Πέρα από όσα ήδη ανέφερα με εκλεκτούς πραγματικά συνεργάτες ( Σολδάτος- Πλέσσας- Ιμπροχώρη- Βούλγαρης- Βολίδη-Μπακονικόλα- Τσιώμου- Παναγιωτίδη-Μανουρά- Μανδρανή ) δουλέψαμε πάνω από χρόνο για να ολοκληρώσουμε μια σημερινή παράσταση ενός κλασσικού αριστουργήματος. Θέλουμε να συνεπάρει και αισιοδοξούμε ότι θα δώσουμε μια από τις σημαντικότερες παραστάσεις της χρονιάς). Το θέατρο αναπλάστηκε για τις ανάγκες αυτής της εξαιρετικά μεγάλης για piocket theater παραγωγής, η σκηνή διπλασιάστηκε και στο δια ταύτα της παράστασης πέρα από 9 υπέροχες ερμηνείες δουλεμένες στη λεπτομέρεια, έχουμε και μια παγκόσμια θαρρώ θεατρική πρόταση. Το πορτρέτο στην παράσταση μας δεν γερνά απλά, αλλά ζωντανεύει και συνομιλεί σαν άνθρωπος με το Ντόριαν , σαν το alter ego του, σαν την ίδια την ψυχή του ήρωα!
Πληροφορίες για την παράσταση: εδώ