Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Πλατής
Πείτε μας λίγα πράγματα για τη, μέχρι τώρα, συγγραφική σας πορεία.
Έχω γράψει τα βιβλία:
- Εγώ ο εγγονός ενός Έλληνα, η Θεσσαλονίκη του Νικολά Σαρκοζί, (σε συνεργασία με τους Γιώργο Αναστασιάδη και Χρήστο Ράπτη, Καστανιώτης 2007, το οποίο μεταφράστηκε και στα γαλλικά).
- Γιωσέφ Ελιγιά, Άπαντα (δίτομο έργο, Γαβριηλίδης, 2009).
- Το μέλλον του παρελθόντος, Θεσσαλονίκη 1912-2012 (Καπόν 2011, σε ελληνική και αγγλική γλώσσα, με φωτογραφίες του Γιώργη Γερόλυμπου).
- Ισραηλίτες Βουλευτές στο Ελληνικό Κοινοβούλιο (Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων 2011).
- Το παιχνίδι της εξέδρας, σχολιασμένα συνθήματα από τα ελληνικά γήπεδα (Μεταίχμιο 2014, με πρόλογο του Παύλου Τσίμα).
- Δεν σε ξέχασα ποτέ (Ευρασία 2017, θεατρικό έργο με cd σεφαραδίτικων τραγουδιών της ομώνυμης παράστασης, που ανέβηκε από το Κ.Θ.Β.Ε. το 2017).
- Ξανά στη Σαλονίκη, η μετέωρη επιστροφή των Ελλήνων Εβραίων στον γενέθλιο τόπο 1945-46 (Πόλις 2018, με πρόλογο του Στράτου Δορδανά, υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο Μαρτυρίας-Bιογραφίας-Χρονικού-Ταξιδιωτικής Λογοτεχνίας).
- I Remember… Θυμάμαι (Ιανός 2020, επιμέλεια της τρίγλωσσης έκδοσης, σε ελληνική, αγγλική και ισπανοεβραϊκή γλώσσα, με πρόλογο του Νίκου Ορδουλίδη και cd από μουσικό αρχείο του Αλμπέρτου Ναρ).
- “…Nα βρω ξανά του νήματος την άκρη Σχεδίασμα ποιητικής βιογραφίας του Θανάση Παπακωνσταντίνου, Πατάκης, Αθήνα, 2022, με πρόλογο του Άκη Σακισλόγλου)
Κείμενά μου για θέματα φιλολογίας, ιστορίας και λογοτεχνίας, καθώς και βιβλιοκρισίες έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους, περιοδικά (έντυπα και ηλεκτρονικά), ενώ έχω επιμεληθεί 9 βιβλία (ιστορικού περιεχομένου και παιδικής λογοτεχνίας). Είχα μόνιμη στήλη στις εφημερίδες Έθνος (2017-2018) και Μακεδονία της Κυριακής (2006-2008). Γράφω στο Parallaximag.gr και στο περιοδικό Θεσσαλονικέων Πόλις (μέλος της συντακτικής επιτροπής).
Το Live Streaming γράφτηκε πριν τη καραντίνα, η αλλαγή των συνθηκών το καθιστούν ακόμα επίκαιρο;
Βεβαίως, το έργο σκιαγραφεί την απομόνωση των σημερινών ανθρώπων, ιδίως των νεότερων, που φτάνει συχνά ακόμη και στα άκρα και αποτυπώνει ποικίλες εκφάνσεις της βίας, αναμετράται με την ακραία λογική του συμφέροντος. Όλα αυτά, αλλά και πολλά άλλα το καθιστούν εξαιρετικά επίκαιρο.
Η βία πως σχετίζεται με το συμφέρον στο έργο σας;
Με όλα όσα διαβάζω και βλέπω καθημερινά, αναρωτιέμαι πολλές φορές αν ήμασταν, πάντοτε τόσο βίαιοι. Σκέφτομαι πολλές φορές μήπως η πραγματικότητα είναι τελικά σκληρότερη από τη φαντασία. Η βία, η λογική του συμφέροντος, το πάθος για το χρήμα αλλά και για την εξουσία πιστεύω πως τέμνονται εξακολουθητικά.
Ποια είναι τα ερεθίσματα που σας εμπνέουν;
Δεν μπορώ να πω πως είναι κάτι συγκεκριμένο… Με εμπνέει, όπως και κάθε δημιουργό νομίζω, η κοινωνική παρατήρηση, όσα γίνονται γύρω μας καθημερινά, κάτι που για κάποια-ον μπορεί να είναι ασήμαντο, εμένα μπορεί να μου ενεργοποιήσει μια σκέψη. Όπως και στο Live Streaming, όπου ένα ζευγάρι, φαινομενικά ευτυχισμένο που έχει όλα όσα επιτάσσει η σημερινή κοινωνία, μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα, μεταλλάσσεται, αλλάζουν οι ρόλοι, αλλάζουν και οι αξίες. Η τυχαιότητα, το γεγονός πώς μια κακή στιγμή μπορεί να αλλάξει τη μοίρα των ανθρώπων, ακόμη και να ξυπνήσει τα δολοφονικά τους ένστικτα.
Η απόδοση των έργων σας στη σκηνή σας ικανοποιεί μέχρι τώρα;
Απόλυτα, τόσο στο ανέβασμα του πρώτου μου έργου το 2017 από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος όσο και τώρα, με την άρτια σκηνοθετική καθοδήγηση του Αντώνη Καραγιάννη, τις υποδειγματικές ερμηνείες της Αλεξάνδρα Τσιάγκα και του Βασίλη Κανελλόπουλου, την τιμητικότατη για μας συμμετοχή του εξαιρετικού Γιάννη Ζουγανέλη, αλλά και τις εκπληκτικές μουσικές του Γιώργου Καζαντζή και τα σκηνικά της Χρύσας Δαπόντε.
Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ