Θεατρικό εργαστήρι για παιδιά: Η Ιλιάδα μέσα από θεατρικές τεχνικές
Ο χώρος τέχνης –ισμός διοργανώνει θεατρικό εργαστήρι για παιδιά από 6 έως 12 ετών με θέμα την “Ιλιάδα μέσα από θεατρικές τεχνικές”
ΠΡΩΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ - Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017. 11:00 - 13:15
«Η ικεσία του Χρύση»
Πως είναι όταν κάποιος χάνει ότι πολυτιμότερο έχει;
Ποιος ήταν ο ιερέας Χρύσης και τι ήταν εκείνο που τον ανάγκασε να παρουσιασθεί στο στρατόπεδο των Αχαιών;
Έχοντας ως εργαλείο θεατρικές τεχνικές και μεθόδους θα ανακαλύψουμε όχι μόνο τους μυθικούς ήρωες της Ιλιάδας αλλά και βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ανθρώπινη φύση και συμπεριφορά.
Στην πρώτη μας συνάντηση με θέμα την ικεσία του Χρύση τα παιδιά μέσω βιωματικής προσέγγισης θα διερευνήσουν, θα παίξουν ρόλους και θα αυτοσχεδιάσουν επάνω στις πρώτες σκηνές της Ιλιάδας.
Παρουσίαση εργαστηρίου:
Στο παρόν εργαστήρι έχοντας ως εργαλείο θεατρικές τεχνικές και μεθόδους, θα κάνουμε ένα ταξίδι στον ομηρικό κόσμο, μέσα από το οποίο θα αναδείξουμε έννοιες με σκοπό την ανάπτυξη δημιουργικής σχέσης με το έπος. Tο θέατρο προσφέρει εργαλεία, μέσα, τεχνικές που προάγουν μια δυναμική και εναλλακτική προσέγγιση της Ιλιάδας ώστε να αφομοιωθεί η γνώση μέσω του βιώματος.
Έννοιες της Ιλιάδας όπως πόλεμος, βία, πατρίδα, γυναίκα, ιεραρχία, σύγκρουση, ελευθερία, θα αξιοποιηθούν μέσα από θεατρικές μεθόδους: Θεατρικό παιχνίδι, εκπαιδευτικό δράμα, αυτοσχεδιασμός και inquiry drama. Τα θέματα – έννοιες προσεγγίζονται βιωματικά και κριτικά και αναπτύσσονται σε στάδια: Διαμόρφωση της ατμόσφαιρας του δράματος, χτίσιμο του χώρου και του ρόλου, εισαγωγή στη δραματική ένταση και λύση της πλοκής.
Πρότυπα της ανθρώπινης συμπεριφοράς και καταστάσεις που συναντάμε στον κόσμο της Ιλιάδας μεταφέρονται στο φανταστικό κόσμο του θεάτρου με απώτερο σκοπό να διερευνήσουμε μαζί με τα παιδιά το νόημά τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Ιλιάδα γίνεται το όχημα μέσω του οποίου τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν καινούργια στοιχεία για τον εαυτό τους, διευρύνοντας τον συναισθηματικό τους κόσμο με την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης.
Σκοπός του εργαστηρίου:
- Ενεργητική συμμετοχή
- Τροφοδότηση φαντασίας και ευρηματικότητας
- Αυτοέκφραση των παιδιών
- Βιωματική και αναστοχαστική οπτική ομηρικών εννοιών
- Κριτική ικανότητα και προβληματισμός πάνω σε ζητήματα της Ιλιάδας
- Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη του εαυτού ως μέλους της κοινωνίας
Θεματικές εργαστηρίου:
- Ικεσία Χρύση (Οκτώβριος) 29/10
- Ο θυμός του Αχιλλέα (Νοέμβριος) 19/11
- Η Βρισηίδα ως βραβείο (Δεκέμβριος) 10/12
- Σχέσεις φιλίας στον πόλεμο: Γλαύκος-Διομήδης (Ιανουάριος) 14/01
- Το δίλημμα του Έκτορα στην συνάντησή του με την Ανδρομάχη (Φεβρ.) 11/02
- Λογική και Συναίσθημα: Φοίνικας- Αχιλλέας (Μάρτιος) 11/03
- Η ύβρις του Έκτορα (Απρίλιος) 22/04
- Συνάντηση Πρίαμου με Αχιλλέα: Νικητές και Ηττημένοι (Μάιος) 13/05
Υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης μιας θεματικής ή ολόκληρου του εργαστηρίου.
Έναρξη:
Ποιους αφορά: Παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 20 παιδιά
Διάρκεια εργαστηρίου: Οκτώβριος 2017 – Μάιος 2018 (μία Κυριακή κάθε μήνα)
Ώρες εργαστηρίου: Κυριακές 11.00-13.15
Ισμός, χώρος τέχνης: Ευπατριδών 17 & Τριπτολέμου, Γκάζι / Μετρό Κεραμεικός / www.ismos.gr
Απαραίτητη δήλωση συμμετοχής:
[email protected] (Απαραίτητα ονοματεπώνυμο, ηλικία και τηλέφωνο).
Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 6976788151, είτε μέσω του σάιτ στη σελίδα της εκδήλωσης http://ismos.gr/el/workshop/iliada-theatriko-ergastiri-gia-paidia/
Κόστος μαθήματος: 12 ευρώ.
Βιογραφικό σημείωμα Διδασκόντων
Μαρκοπούλου Νικολέττα | Θεατρολόγος-Φιλόλογος
Απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με θέμα πτυχιακής «Το Θέατρο του Καταπιεσμένου στην Εκπαίδευση». Εργάζεται σε Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης και παράλληλα δουλεύει ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού. Έχει ασχοληθεί με την συγγραφή κριτικών θεατρικών κειμένων και έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής, θεατρικά εργαστήρια, σεμινάρια, συνέδρια και ημερίδες αναφορικά με την τέχνη και την εκπαίδευση.
Χατζηγεωργίου Ελένη | Θεατρολόγος – Ηθοποιός
Απόφοιτη Δραματικής Σχολής Πειραϊκού Συνδέσμου και του Τμήματος των Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με θέμα πτυχιακής «Το Εκπαιδευτικό Δράμα μέσα από τα ίχνη της Σταχτοπούτας». Εργάζεται ως δασκάλα Θεατρικού παιχνιδιού και ως ηθοποιός. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια για το θέατρο στην εκπαίδευση και την τέχνη.