Από τον Κωνσταντίνο Πλατή
Βρεθήκαμε σήμερα στη συνέντευξη τύπου για τον προγραμματισμό των παραστάσεων της σεζόν 2016-17 και πραγματικά χαρήκαμε πολύ που υπάρχουν ακόμα "ρομαντικοί" άνθρωποι, με όλη την ουσία της λέξης, στο χώρο των τεχνών και ειδικά του θεάτρου.
Ο Δημήτρης Τάρλοου διανύοντας ίσως την πιο δημιουργική και επιτυχημένη περίοδο της μέχρι τώρα καριέρας του στο θέατρο, παρουσίασε ένα εναλλασσόμενο ρεπερτόριο το οποίο περιλαμβάνει επαναλήψεις των πολύ επιτυχημένων παραστάσεων "Η μεγάλη χίμαιρα", "Τρεις Αδερφές", "Σκακιστική νουβέλα", "Μιράντα"(στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημητρίων της Θεσσαλονίκης) αλλά και τις νέες παραγωγές "Οι Τρεις ευτυχισμένοι", "Το '21", "Αγριόπαπια" του Ίψεν, σε μετάφραση του ίδιου με σπουδαίους ηθοποιούς, όπως ο Γιάννος Περλέγκας, o Γιάννης Κότσυφας, o Θέμης Πάνου, η Λένα Δροσάκη και άλλοι και "Λήθη" του Δημήτρη Δημητριάδη με τη Μαριάννα Δημητρίου στο πρωταγωνιστικό ρόλο.
Αναφορά έγινε και στη νέα ιστοσελίδα του θεάτρου ( http://poreiatheatre.com/ ) η οποία είναι πλέον αρκετά εύχρηστη για το κοινό και με πολλές πληροφορίες για την ιστορία του θεάτρου από το 2000 μέχρι σήμερα.
Ο ιδρυτής του θεάτρου "Πορεία" τόνισε επίσης την επιτακτική ανάγκη της αρωγής του κράτους προς τα θέατρα με τη μορφή της επιχορήγησης, κάτι που έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια, τη μείωση της φορολογίας και την άμεση ανάγκη για μια κοινή και οργανωμένη άσκηση πίεσης όλων των θεατρικών εκπροσώπων προς το υπουργείο πολιτισμού.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο οποίος αναφέρθηκε στη φετινή σκηνοθετική του απόπειρα με τους "Τρεις ευτυχισμένους", την κωμωδία, την οποία "φοβάται" ως είδος, αλλά και τους λαμπρούς ηθοποιούς και συντελεστές, που έχει δίπλα του και τον κάνουν να ξεπερνάει αυτό του τον φόβο.
Στο τέλος δόθηκε ο λόγος στους δημοσιογράφους και τους θεατές, τους οποίους είχε καλέσει ο Δμήτρης Τάρλοου με "ανοιχτή" πρόσκληση να θέσουν τα ερωτήματα τους και να εκφράσουν την άποψη τους για το μείζον ζήτημα της αρωγής του κράτους προς τα θέατρα.
Φεύγοντας από το θέατρο,κατά τις τρεις το μεσημέρι, έξω στο ταμείο υπήρχαν τουλάχιστον 15 άτομα που περίμεναν καθότι, σήμερα μόνο, υπήρχε προσφορά για προαγορά εισιτηρίων.
Δείτε εδώ αναλυτικά τις παραστάσεις της σεζόν 2016-17
Διαβάστε παρακάτω το σημείωμα του Δημήτρη Τάρλοου:
Το θέατρο Πορεία, κατά κοινή ομολογία, την τελευταία πενταετία διανύει την πιο επιτυχημένη περίοδο του. Έχοντας από το 2000 -οπότε και ξεκίνησε την ανακαινισμένη λειτουργία του- καταθέσει παραστάσεις σταθμούς όπως «Το κτήνος στο φεγγάρι», «Φρεναπάτη», «Οικόπεδα με θέα», «Δάφνις και Χλόη», ή «The Man who», συνεχίζει σε πείσμα των καιρών να ανταποκρίνεται στις ούτως ή άλλως υψηλές απαιτήσεις του σταθερού –και διαρκώς αυξανόμενου– κοινού μας, με παραγωγές υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου και διεθνείς συνεργασίες.
Είναι, πράγματι, εντυπωσιακό να σκεφτεί κανείς ότι τη «Μεγάλη Χίμαιρα» στο τέλος αυτής της σεζόν θα την έχουν παρακολουθήσει πάνω από 80.000 θεατές, ανάμεσα στους οποίους πολλοί, που πήγαν στο θέατρο για πρώτη φορά, ή ότι οι «Τρεις αδερφές» ήταν μονίμως γεμάτες με αναμονή για αρκετές εβδομάδες για εύρεση εισιτηρίου! Η «Μιράντα» του υπέροχου και πανευρωπαϊκώς αναγνωρισμένου Όσκαρας Κορσουνόβας κέρδισε κι αυτή πέρυσι το στοίχημα, καθώς ήταν μια παράσταση υψηλής θεατρικής τέχνης· η «Μιράντα» ολοκληρώνει τη διαδρομή της στο φετινό διεθνές φεστιβάλ «Δημήτρια της Θεσσαλονίκης.
Το θέατρο Πορεία έχει κατορθώσει τα τελευταία χρόνια να εφαρμόζει ρεπερτόριο, εναλλάσσοντας δύο ή και τρεις παραγωγές του μέσα στην εβδομάδα, πράγμα που απαιτεί εξαιρετική οργάνωση, τεχνική επάρκεια, αλλά και εφευρετικότητα, ώστε το ένα πολύπλοκο σκηνικό να κουμπώνει πάνω στο άλλο. Επίσης έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα εν μέρει σταθερό ensemble ηθοποιών, που θα το παρομοίαζε κανείς με εκείνο ενός μικρού «Εθνικού θεάτρου»: φέτος στις παραστάσεις μας εμφανίζονται τριάντα ηθοποιοί, όλοι από τους καλύτερους της γενιάς τους!
Παράλληλα με τις κεντρικές μας παραγωγές, πάντοτε δίνουμε την ευκαιρία σε καλλιτέχνες να παρουσιάσουν ή να ξαναπαρουσιάσουν τις δουλειές τους, όπως φέτος με την επανάληψη της «Σκακιστικής Νουβέλας», σε σκηνοθεσία Μαριλίτας Λαμπροπούλου και το «21’» του Άρη Μπινιάρη.
Η σκηνοθεσία του έργου «Οι Τρειςευτυχισμένοι» από τον Γιάννη Χουβαρδα, προσθέτει ένα ακόμα πολύτιμο λιθαράκι στην πολιτική των συνεργασιών: μια ομάδα εξαιρετικών καλλιτεχνών ενώνει τις δυνάμεις γης στην ξεκαρδιστική κωμωδία του Λαμπίς, πράγμα ιδιαίτερα ερεθιστικό για όλους αλλά περισσότερο για εμένα προσωπικά που επανέρχομαι γι’ αυτόν τον λόγο στη σκηνή σε έναν μεγάλο ρόλο.
Η «Αγριόπαπια», που θα ανεβάσουμε του χρόνου, είναι μια πολύ μεγάλη παραγωγή 15 ηθοποιών και μια δική μου διαχρονική επιθυμία να ασχοληθώ με τον Ίψεν. Το ensemble του θεάτρου μας, λοιπόν, εμπλουτίζεται με εξαιρετικούς ηθοποιούς όπως η Λένα Δροσάκη, ο Γιάννης Κότσυφας, ο Γιάννος Περλέγκας, ο Θέμης Πάνου και πολλοί άλλοι. Στόχος μου είναι στην παράσταση αυτή να τεθεί επί τάπητος -με πολύ δημιουργικό και ειλικρινή τρόπο- το θέμα του ψεύδους, και ασφαλώς του «ζωτικού» ψεύδους, ένα μέγα ζήτημα των καιρών μας.
Στα μελλοντικά μου σχέδια βρίσκονται η επανασύνθεση της «Λήθης» του Δημήτρη Δημητριάδη, σε μια νέα –τρίτη, πια– εκδοχή με άλλη ηθοποιό, έτσι ώστε 6 χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση να «ξανασυστηθεί» στο αθηναϊκό κοινό ο μονόλογος που έκανε τόση αίσθηση τότε, αλλά και η εκ νέου ενασχόληση μου με τη λογοτεχνία, και πιθανώς τον Καραγάτση, αλλά με τελείως διαφορετικό από της «Χίμαιρας» τρόπο.
Τέλος, «στα όνειρά μου» περιλαμβάνεται η ενασχόληση με το αρχαίο δράμα, μόνο όμως με την προϋπόθεση ότι θα μπορέσω να εξασφαλίσω την οικονομική επιβίωση ενός δωδεκάμηνου, ίσως, στούντιο, κατά το οποίο ολόκληρη η δημιουργική ομάδα να έχει τον χρόνο και τα μέσα, ώστε να προετοιμαστεί και να εξοικειωθεί με την πρόταση μου.
Καλή σεζόν
Δημήτρης Ταρλοου