Το Από Μηχανής Θέατρο διοργανώνει  το σεμινάριο«Συνάντηση θεατρικών μεθόδων»

Το Από Μηχανής Θέατρο διοργανώνει σεμινάριο 60 ωρών με θέμα «συνάντηση θεατρικών μεθόδων» από 24 Ιουνίου έως 17 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, θα διδαχτούν τρεις διαφορετικές μέθοδοι εκπαίδευσης των ηθοποιών, από τρεις σκηνοθέτες του Ελληνικού θεάτρου, που αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις.

Κώστας Φιλίππογλου (Σωματικό δημιουργικό θέατρο)

Γιώργος Παλούμπης   (Ρεαλιστικό θέατρο)

Δημήτρης Μυλωνάς    (Ρώσικη σχολή – Μιχαήλ Τσέχωφ)

Το σεμινάριο αφορά επαγγελματίες ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών και θεατρολόγους και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διδαχτούν 20 ώρες με τον κάθε σκηνοθέτη, για να εντρυφήσουν στη μέθοδό του.

Το θέατρο είναι ένα- και όταν είναι καλό- αναγνωρίζουμε την αλήθεια του, ανεξάρτητα από την αισθητική του προσέγγιση. Όμως χρειάζεται δουλειά μέθοδος και έμπνευση. Ευελπιστούμε, ότι εδώ οι συμμετέχοντες θα  γνωρίσουν συστηματικά και βιωματικά τις διδακτικές μεθόδους.

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος στο [email protected] μέχρι και την Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019.

Κόστος συμμετοχής: 300 ευρώ ανά άτομο.

 

Περιγραφή Σεμιναρίου

 

Κώστας Φιλίππογλου.

Σωματικό – Δημιουργικό Θέατρο

Στο μάθημα θα αξιοποιηθούν οι τεχνικές του σωματικού - δημιουργικού θεάτρου. Σκοπός του μαθήματος είναι να έρθουν οι συμμετέχοντες σε επαφή με το "Devised Theatre"- Θέατρο της επινόησης, που δίνει έμφαση σ' ένα συλλογικό τρόπο δουλειάς, στηρίζεται στη διαίσθηση, στον αυθορμητισμό, τον αυτοσχεδιασμό και τον πειραματισμό.

Ειδικότερα θα εστιάσουμε στις τεχνικές του Ζακ Λεκόκ, που αξιοποιεί η πιο διάσημη ίσως στο κόσμο ομάδα «σωματικού θεάτρου», η Complicite, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με αυτές, προκειμένου να τις αξιοποιήσουν στις θεατρικές τους δημιουργίες.

Κάθε μέρα του σεμιναρίου θα περιλαμβάνει:

1) σωματικές και θεατρικές ασκήσεις.
2) «εργαλεία» για να παράγονται αυτοσχεδιασμοί εύκολα και αβίαστα.
3) την παρουσίαση της δουλειάς των γκρουπ, των θεατρικών δρώμενων που δημιούργησαν οι συμμετέχοντες μόνοι τους, με τις προτάσεις του εμψυχωτή όπου χρειάζεται. Μετά θα ακολουθεί συζήτηση και ανάλυση των όσων προηγήθηκαν.

Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν μέσα σε ένα κλίμα χαράς και παιγνιδιού, που είναι βασικά στοιχεία του δημιουργικού θεάτρου.

Ένα θέατρο, που στηρίζεται στο παιγνίδι, στη διαθεσιμότητα των ατόμων και στην εμπιστοσύνη στην ομάδα. Στοιχεία απαραίτητα για την θεατρική τέχνη.

 

Γιώργος Παλούμπης.

Επί σκηνής αλήθεια

Με κύριο άξονα το ρεαλισμό - χωρίς αυτό να είναι περιοριστικό - ο ηθοποιός πραγματεύεται την επί σκηνής αλήθεια και επικοινωνία, καθώς και το ενδιαφέρον των υποκριτικών του επιλογών. Βασικό εργαλείο του μαθήματος είναι ο αυτοσχεδιασμός με λόγο και δοσμένες συνθήκες, μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέες πτυχές της υποκριτικής τους, απελευθερωμένοι - σε αυτήν τη φάση - από κείμενο.

Με μία συμφωνία της ομάδας οι ηθοποιοί δημιουργούν από το μηδέν χαρακτήρες και βάσει συγκεκριμένων συνθηκών «φτιάχνουν» σχέσεις  και χώρους πάνω στη σκηνή. Μέσα από τη δράση και την αντίδραση οι συμμετέχοντες «ζουν» μοναδικές, ενδιαφέρουσες ή και οριακές στιγμές των χαρακτήρων που δουλεύουν.

Η εμπειρία τέτοιων στιγμών είναι πολύτιμη εφόσον είναι στιγμές παρόμοιες, ή και όμοιες, με αυτές που συναντώνται σε κάθε δραματουργία. Οι ηθοποιοί αρχίζουν, επομένως, με αυτή τη μέθοδο να δημιουργούν μια γλώσσα - μέσα από την πράξη – που θα τους βοηθήσει στη διαδικασία της πρόβας και στην αντιμετώπιση του θεατρικού κειμένου.

 

Δημήτρης Μυλωνάς

Ρώσικη μέθοδος – Μιχαήλ Τσέχωφ

 Στο σεμινάριο θα επιδιώξουμε να ανιχνεύσουμε τις βασικές αρχές της Ρωσικής μεθόδου υποκριτικής έτσι όπως διαμορφώθηκαν από τον Μιχαήλ Τσέχωφ.

Εργαλεία αυτής της μεθόδου όπως ο οργανωμένος αυτοσχεδιασμός, ο εσωτερικός μονόλογος, το όνειρο του ήρωα, η σπουδή πάνω σε πίνακες, ποιήματα, μουσικές που συνδέονται με το χτίσιμο ενός ρόλου αλλά και οι έννοιες συμβάν, εμπόδιο, θέμα, είσοδος σκηνής, θα γίνουν αντικείμενο έμπρακτης μελέτης κι εφαρμογής.

Με τη γνωριμία αλλά και τη χρήση των παραπάνω εργαλείων, στόχος είναι ο ηθοποιός να αντιμετωπίζει την τέχνη του όχι ως αποτέλεσμα μιας αφηρημένης έμπνευσης αλλά να την οργανώνει πάνω σε στέρεες και συγκεκριμένες βάσεις οι οποίες θα τον συντροφεύουν σε κάθε είδους σκηνική πράξη.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

 

ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΓΛΟΥ

Ο Κώστας Φιλίππογλου είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και δάσκαλος θεάτρου. Ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς-δασκάλους από την Ευρώπη ερευνώντας το σωματικό – δημιουργικό θέατρο.

Το 1986 αρχίζει να εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός και έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές. Έχει δουλέψει στο θέατρο Τεχνοχώρος του Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο Αμόρε με τον Γιάννη Χουβαρδά, στο θέατρο Πόρτα, στο φεστιβάλ Αθηνών και σε πολλά άλλα.

Από το 1999 δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με τη θεατρική ομάδα Complicité και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την Ευρώπη και τις Η.Π.Α. Έχει παίξει στο National theater του Λονδίνου, στο BouffesduNord του Πήτερ Μπρουκ, κ.λπ.

Ως δάσκαλος θεάτρου έχει διδάξει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης και στη Νέα Υόρκη. Στην Ελλάδα δίδαξε ως επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, σε σεμινάρια που διοργανώνει ο ίδιος, σε δραματικές σχολές και σε σεμινάρια για το θέατρο στην εκπαίδευση.

Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρύσει την δική του σχολή – εργαστήρι στην Αθήνα όπου διδάσκει σωματικό – δημιουργικό θέατρο.

Έχει σκηνοθετήσει: Το  2003 για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων του Λιούις Κάρολ σε δική του διασκευή.

To 2006 τον Οδυσσεβάχ της Ξένιας Καλογεροπούλου για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.

Το 2011-2012 συνέλαβε και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Πολιτική ανυπακοή (συνδημιουργία) και Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1 που παίχτηκαν σε Αθήνα και Λευκωσία.

Τη σεζόν 2012-2013 σκηνοθέτησε το έργο του EgonWolfΧάρτινα λουλούδια (Θέατρο Ιλίσια) και το έργο του Θανάση Τριαρίδη, Historia de unamor ή τα μυρμήγκια (Θέατρο Olvio).

Τη σεζόν 2013-2014 σκηνοθέτησε την Τίρζατου ΆρνονΓκρούνμπεργκ (Θέατρο Ιλίσια), το Μένγκελετου Θανάση Τριαρίδη (Θέατρο Faust) και τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλήστην Επίδαυρο.

Την σεζόν 2014-2015 σκηνοθέτησε τον Γλάρο του Άντων Τσέχωφ (Θέατρο Θησείον) και το Exit (ομαδική δημιουργία) στο Bios.

Το καλοκαίρι του 2015 σκηνοθέτησε και πάλι για την Επίδαυρο και το Ηρώδειο τον «Προμηθέα δεσμώτη» του Αισχύλου.

Τη σαιζόν 2016 -2017 διασκεύασε και σκηνοθέτησε το «Μαύρο χιόνι», από το ομότιτλο Μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ, για το θέατρο «Πόρτα»

Τη σαιζόν 2017 – 2018 σκηνοθέτησε την «Νεκρή ζώνη» του Χάρολντ Πίντερ στο θέατρο «Θησείον» και το έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου.

Το καλοκαίρι του 2018 σκηνοθέτησε το έργο του Αριστοφάνη «Βάτραχοι» για την Επίδαυρο και το Ηρώδειο.

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΟΥΜΠΗΣ

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις - μεταξύ των οποίων: «Εθνικός Ελληνορώσων» του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου (Θέατρο Από Μηχανής), «Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου (ΚΘΒΕ, Μονή Λαζαριστών), «Κατάδικος μου» των Ελένη Ράντου, Σάρας Γανωτή, Νίκου Σταυρακούδη (Θέατρο Διάνα).«Αόρατη Όλγα» του Γιάννη Τσίρου (Εθνικό Θέατρο - ένα εκ των δύο έργων της παράστασης με τον γενικό τίτλο «Ξένος»), «Bug» του Τρέισι Λετς (Θέατρο Επί Κολωνώ), «Χαρτοπόλεμος» του Βαγγέλη Ρωμνιού (Ιλίσια Βολανάκης, Μικρό Γκλόρια). Έχει σκηνοθετήσει παιδικές παραστάσεις – μεταξύ των οποίων τον «Μορμόλη» του Ράινερ Χάχφελντ (Σύγχρονο Θέατρο). Έγραψε και σκηνοθέτησε έργα – μεταξύ των οποίων το «Penalty» (Θέατρο Επί Κολωνώ), Έχει διδάξει υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης, στη Δραματική σχολή Τράγκα και σε πολλά θεατρικά εργαστήρια.

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αριστούχος απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεάτρου «Τζένη Καρέζη» (1999) και του Finance and Accounting του DereeCollege (1995). Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες όπως Σπύρος Ευαγγελάτος, Δημήτρης Λιγνάδης, Σωτήρης Χατζάκης, Λίλλυ Μελεμέ, Κώστας Τσιάνος, Στάθης Λιβαθινός, Ρούλα Πατεράκη κ.α. ενώ για 7 χρόνια συμμετείχε στο δυναμικό της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Ανατόλι Βασίλιεφ, Ιρίνα Πρόμπτοβα, Αντρέι Στσούκιν, Νικολάι Κάρποφ, Λυδία Κονιόρδου κ.α. Έχει πάρει μέρος σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες κι έχει δώσει τη φωνή του σε πολλές μεταγλωτίσεις. Από το 2013 αρχίζει η ενασχόληση του και με τη σκηνοθεσία. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Γράμματα αγάπης στον Στάλιν, Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί, Δεν έχω τίποτα, Καγκουρώ, Τσέχωφ, Διασκεδάζοντας με τον κύριο Σλόουν, Το ψωμί της Νινευί, Τρεις αδελφές, Proof, Ράφτης κυριών, Ο κήπος, Προσωπική συμφωνία, Η διαθήκη της Μαρίας. Είναι ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Θεάτρου «Εν Δράσει» ενώ από τον Οκτώβριο 2017 έχει αναλάβει με την Άννα Ελεφάντη, την καλλιτεχνική διεύθυνση και διαχείριση του «Από Μηχανής» Θεάτρου.

Info: Διάρκεια σεμιναρίου: Από 24 Ιουνίου έως 17 Ιουλίου 2019 (60 ώρες)
Δευτέρα έως Τετάρτη, 11:00-16:00.

Κόστοςσυμμετοχής: 300 ευρώ ανά άτομο.

Το σεμινάριο αφορά επαγγελματίες ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών και θεατρολόγους.

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος στο [email protected]μέχρι και την Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019.

Πληροφορίες: 210 523 2097 | [email protected]

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο Από Μηχανής Θέατρο(Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο).