To Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συμμετέχει στις συναντήσεις του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, στους Δελφούς, με την θεατρική εγκατάσταση αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία

13051614_10154200999420337_841314554838830466_n

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών

 

 αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία

2 Ιουλίου

 

 

To Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συμμετέχει στις συναντήσεις του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, στους Δελφούς, με την θεατρική εγκατάσταση αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή,  η οποία θα παρουσιαστεί σε τρείς διαφορετικούς χώρους, σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ημέρας.

Η δική μας,  Οφηλία, ξεκινά την μοναχική πορεία της από την Εκκλησία της Παναγίας, το πρωί, περνά το απόγευμα από τον αρχαιολογικό χώρο Δελφών για να καταλήξει το βράδυ στο Κέντρο Δελφών.

Γιατί η συγκεκριμένη πρόταση αναζητά την προσωπικότητα της Οφηλίας, μέσα από τρείς διαφορετικές σκηνοθετικές προσεγγίσεις: Στανισλάφσκι, Μπρεχτ, Αρτώ.

Η συγκεκριμένη θεατρική εγκατάσταση είναι το αποτέλεσμα πολύμηνης δουλειάς και έρευνας, του Νίκου Διαμαντή και  έξι ομάδων φοιτητών Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι αναζήτησαν την προσωπικότητα της Οφηλίας, στο πλαίσιο του μαθήματος σκηνοθεσίας.

Κρατώντας την κεντρική ερωτική σκηνή ανάμεσα στον Άμλετ και την Οφηλία, χτίστηκε  μία παράσταση  με στόχο να αναδειχθεί,  η γυναικεία ευαισθησία

Η θεατρική εγκατάσταση αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία, σημειώνει, ο Νίκος Διαμαντής, θέτει ζητήματα γυναικείας ύπαρξης. Οι σχέσεις των δύο φύλων, το ερωτικό αδιέξοδο, ο ερωτικός τρόμος η αναποφασιστικότητα, ο έρωτας στο απόγειο του. Η αθωότητα της νιότης όταν δίνεται για πρώτη φορά στον έρωτα. Επιλέξαμε να ερευνήσουμε όλα τα παραπάνω θέματα μέσα από τρείς σκηνοθετικούς τρόπους. Η πρόταση αυτή δεν έχει να κάνει με την μέθοδο αλλά με την ουσία του σαιξπηρικού κειμένου, άλλοτε ως κριτική ανάμεσα στα δύο φύλα κι άλλοτε ως τόπος αθωότητας.

αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία

η βοήθεια, η αθωότητα, η υποταγή, η τρυφερότητα

Η Οφηλία φοβάται, ερωτεύεται, απογοητεύεται από τον Άμλετ και αγανακτεί. Τρελαίνεται σταδιακά λόγω της ανατρεπτικής συμπεριφοράς του Άμλετ. Η τρέλα της κορυφώνεται με τον θάνατο του πατερά της γι αυτό και αυτοκτονεί. Η κοινωνική της θέση, την εμποδίζει να εκφράσει όλα αυτά που νιώθει. Τα όπλα της είναι η αγάπη και η “τρέλα”.

 

Ταυτότητα: Σύλληψη – σκηνοθεσία Νίκος Διαμαντής

Συνεργάζονται (με αλφαβητική σειρά): Μαρίνα Ελευθεριάδου,  Νικόλαος Κλάδης,  Αγγελίνα Κλαυδιανού,  Κωσταντίνος Μαρούγκας, Νικόλαος Μαρνάς, Εμμανουέλα Μπαριτάκη Νέλη Μπαριτάκη Ευγενία Ξυγκόρου, Ανδρέας Πάλλης Ουρανία Πολυχρονάκη, Μελισάνθη Ρεγκούκου,  Ιωάννα Τσακίρη, Νικόλαος Φουρτζής, Θανάσης Χαλκιάς, Χρυσή Χατζηβασιλείου, Δημήτρης Χριστοφορίδης

 

αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία

η βοήθεια, η αθωότητα, η υποταγή, η τρυφερότητα

Η Οφηλία φοβάται, ερωτεύεται, απογοητεύεται από τον Άμλετ και αγανακτεί. Τρελαίνεται σταδιακά λόγω της ανατρεπτικής συμπεριφοράς του Άμλετ. Η τρέλα της κορυφώνεται με τον θάνατο του πατερά της γι αυτό και αυτοκτονεί. Η κοινωνική της θέση, την εμποδίζει να εκφράσει όλα αυτά που νιώθει. Τα όπλα της είναι η αγάπη και η “τρέλα”.

Στην παράσταση  αδιέξοδος έρωτας, Oφηλία έχουν ενταχθεί τρία κείμενα του Χρήστου Χρηστόπουλου

Ευχαριστούμε το Θεατρολογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών