Το ΚΘΒΕ «αποχαιρετά» τον Μάριο Ποντίκα, έναν οξυδερκή, τολμηρό, πρωτοπόρο θεατρικό συγγραφέα, σεναριογράφο, πεζογράφο, έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του θεάτρου της μεταπολίτευσης που διάνυσε μια πολύχρονη και σπουδαία συγγραφική πορεία και άφησε παρακαταθήκη έργα διαχρονικά και πάντα επίκαιρα που σχολιάζουν, καυτηριάζουν μια κοινωνία αποξένωσης, σκληρότητας, τυραννικής πραγματικότητας. Η «ματιά» του ρεαλιστική, καθαρή, οξεία «φωτίζει» τους φόβους και τις κραυγές μιας κοινωνίας που θα νοσεί όσο μάτια κι αφτιά παραμένουν κλειστά, μιας κοινωνίας που δεν θα αλλάξει ποτέ όσο οι αρχές, οι αξίες, η ανθρωπιά της δοκιμάζονται.
Ο Μάριος Ποντίκας γεννήθηκε το 1942, Ήταν απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών της Αθήνας. Για μεγάλο χρονικό διάστημα απασχολήθηκε στον χώρο της διαφήμισης (ως κειμενογράφος- δημιουργικός συντελεστής).
Είχε διασκευάσει κείμενα της Ελληνικής Πεζογραφίας για την τηλεόραση (Χαμένη Άνοιξη του Στρ. Τσίρκα, Η αγάπη άργησε μια μέρα της Λ. Ζωγράφου κ.ά.).
Έργα του έχουν παρουσιαστεί: - στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Ο ΓΑΜΟΣ), - στο Εθνικό Θέατρο (ΤΡΟΜΠΟΝΙ, ΟΡΘΟΣ ΛΟΓΟΣ), - στο Θέατρο ΣΤΟΑ (ΘΕΑΤΕΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΚΟΙΤΑ ΤΟΥΣ, Ο ΛΑΚΚΟΣ ΚΑΙ Η ΦΑΒΑ, Η ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΘΕΑ ΜΙΑΣ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΩΤ – έργο το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Θεατρική Σκηνή του Αντώνη Αντωνίου, με τίτλο ΕΣΤΩ), - στο Θεσσαλικό Θέατρο (Η ΔΙΑΘΗΚΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ), - στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΩΤ) και σε άλλες σκηνές, μεταξύ των οποίων πολλές πανεπιστημιακές, ημικρατικές, ερασιτεχνικές.
Είχε εκδώσει δύο συλλογές με πεζογραφήματά του (ΔΡΑΠΕΤΗΣ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ, ΚΛΕΙΔΑΡΟΤΡΥΠΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ) αρκετά από τα οποία έχουν προδημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά.
Το 2004 παρουσιάστηκε το έργο του Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΟΥ ΛΑΪΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ (μια απόπειρα επανα-ανάγνωσης του μύθου του Οιδίποδα και του ομώνυμου έργου του Σοφοκλή). Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Γ. Αναστασάκη, ήταν παραγωγή του Θεάτρου ΣΤΟΑ, και συμμετείχε στην ΧΙΙ Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Ελληνικού Δράματος στους Δελφούς - Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Παρουσιάστηκε επίσης από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, σε σκηνοθεσία Λέας Μαλένη.
Το δραματικό κείμενό του Η ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ παρουσιάστηκε στη 2η Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος στη Σικυώνα (Αύγουστος 2006) σε ανάγνωση Θόδωρου Τερζόπουλου και, το 2007, σε παράσταση στο θέατρο Άττις, σε σκηνοθεσία του ιδίου.
Το 2010 συμμετείχε στην εκδήλωση Θεοφαγία-Ανθρωποφαγία της Εταιρείας Μελέτης Πολιτιστικής Ετερότητας, και σε συνεργασία με τον φωτογράφο Νίκο Παναγιωτόπουλο, με την εγκατάσταση «Όποιος θέλει το πιστεύει» (Π.Ο.Δ.Α. 2010).
Tον Αύγουστο 2011 διάβασαν ο ίδιος και ο Θ. Τερζόπουλος αποσπάσματα από το νέο του έργο ΧΛΙΜΙΝΤΡΙΣΜΑ, στην 3η Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος στη Σικυώνα.
Έργα του που παρουσιάστηκαν από το ΚΘΒΕ:
- «Καθημερινές ιστορίες» (Ένα πρόγραμμα με ελληνικά μονόπρακτα) / Μάριος Ποντίκας, Κώστας Μουρσελάς, Σοφοκλής Νάσκος, Κωστούλα Μητροπούλου σε σκηνοθεσία Στέλιου Γούτη (1983)
- «Πρόσωπα του περιθωρίου» των: Μάριου Ποντίκα, Κώστα Μουσελά, Κωστούλας Μητροπούλου σε σκηνοθεσία των: Μπάμπη Φορτοτήρα, Νίκου Βρεττού, Αλέκου Ουδινότη (1985)
- «Το τρομπόνι» σε σκηνοθεσία Λευτέρη Παπαδημητρίου (2000)
- «Η γυναίκα του Λωτ» σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη (2001)
- «Τρομπόνι» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή (2012)